کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، رئیس‌جمهوری روسیه در تماس تلفنی با باراک اوباما درخصوص درگیری اواکراین، پیشروی‌های گروه تروریستی داعش و توافق هسته‌ای با ایران بحث و رایزنی کرد.

تماس تلفنی پوتین با اوباما پس از مدتها

به گزارش ایسنا،به نقل از خبرگزاری فرانسه، بحران اوکراین موجب شده است تا بدترین بن‌بست از زمان جنگ سرد میان روسیه و غرب ایجاد شود. در روزهای گذشته ایالات متحده آمریکا از استقرار تسلیحات نظامی سنگین در مرکز و شرق اروپا برای اولین بار خبر داد.

این خبر از سوی آمریکا در پی وعده ناتو در روز دوشنبه برای افزایش حضور نظامی در شرق اروپا و با بهانه مقابله با گسترش احتمالی درگیری اوکراین منتشر شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه که همواره حمایت از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب اوکراین را رد می‌کند، پس از مدت‌ها سکوت، با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر بر لزوم پایبندی روسیه به تمام تعهداتش طبق توافقات مینسک تاکید کرد که شامل خروج تمام نیروها و تجهیزات روسیه از خاک اوکراین می‌شود.

بحران اوکراین تاکنون جان 6500 تن را گرفته است و ماه فوریه توافقی با میانجیگری بلاروس در مینسک میان طرفین درگیر انجام شد.

اوباما و پوتین درباره سوریه و پیشروی‌های گروه تروریستی داعش و همچنین مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت‌وگو داشتند. در ادامه بیانیه کاخ سفید آمده است: رهبران مسکو و واشنگتن درباره شرایط خطرناک سوریه و همچنین اهمیت ادامه مذاکرات اتمی با ایران تا رسیدن به توافق تاکید کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.