صنعت گردشگری مالزی که دولت روی آن حساب ویژه ای باز کرده است، آلوده به فساد مالی نهادهای مالزیایی در کشورهایی همچون هند و چین شد.

فساد مالی صنعت گردشگری مالزی را هم آلوده کرد

به گزارش ایرنا، مالزی سالانه میزبان حدود 25 میلیون گردشگر خارجی است و میلیاردها دلار از این راه درآمد دارد و دولت روی این درآمد حساب ویژه ای باز کرده است.

رییس حزب تازه تاسیس اتحاد ملی مالزی روز جمعه از فساد مالی در نهادهای مرتبط با صنعت گردشگری در این کشور خبر داد و گفت که آژانس های مالزیایی صدور ویزا در کشورهایی همچون هند و چین چندین برابر هزینه دریافت روادید از گردشگران این کشورها اخذ می کنند.

'عبدالخدیر شیخ فادزیر' موسس و رییس حزب اتحاد ملی مالزی که پیش از این وزارت گردشگری این کشور را نیز بر عهده داشته است، گفت که این یک مثال از سوء استفاده پوتراجایا از موقعیت مردم و کشور است.

به نوشته پایگاه خبری 'مالیزیا اینسایدر'، وی گفت برخی احزاب سالیانه صدها میلیون رینگیت (واحد پول مالزی) از این طریق به دست می آورند و قربانیان آن گردشگران و صنعت گردشگری مالزی است.

رییس حزب اتحاد ملی مالزی از کمیسیون مبارزه با فساد مالزی خواست با سفر فوری به چین و هند، آنچه را که در این کشورها می گذرد از نزدیک مشاهده کنند.

وی همچنین از این کمیسیون خواست به منظور شناسایی ابعاد فساد آژانس های صدور ویزا، با مقامات شرکت ها و افراد مرتبط گفت وگو کنند. 

این سیاستمدار مالزیایی برخی از مشکلات صدور روادید برای گردشگران کشورهایی از جمله چین را طولانی مدت بودن دوره صدور روادید عنوان کرد و گفت این امر باعث می شود کسانی که قصد سفر فوری به مالزی را دارند، از سفر خود صرفنظر کنند. 

مالزی به تازگی اعلام کرده است برای یک دوره آزمایشی، گردشگرانی که از چین به صورت گروهی به این کشور سفر می کنند، نیازی به صدور روادید ندارند.

سالیانه حدود 100 میلیون نفر از جمیعت چین به کشورهای خارجی سفر می کنند که مالزی نیز از مجموع 25 میلیون گردشگر سالیانه خود، شمار زیادی را مدیون سفر چینی ها است. 

چین نیز به منظور بهره مند شدن از گردشگران مالزیایی به تازگی اعلام کرده است به زودی محدودیت روادید مالزیایی ها برای سفر به چین را برمی دارد و شهروندان مالزی می توانند بدون نیاز به روادید به چین سفر کنند. 

آنگونه که روزنامه 'استار' در خبر امروز (جمعه) خود به نقل از 'هوآنگ هوایکانگ' نوشت، همانطور که چین امکان سفر مالزیایی ها را بدون نیاز به روادید محقق کرده است، امیدواریم مالزی نیز با برداشتن قدم های جدی امکان سفر بدون روادید شهروندان چینی را فراهم کند. 

مالزی از جمله کشورهایی است که در یک دهه گذشته مورد توجه گردشگران ایرانی قرار گرفته، تا جایی که در سال های پیش از 2012 تعداد گردشگران ایرانی که از مالزی دیدن کردند به طور سالیانه از مرز 100 هزار نفر نیز فراتر می رفت. 

گردشگران ایرانی تا اواسط سال 1392 با دریافت روادید بدو ورود قادر به اقامت سه ماهه در مالزی بودند، اما دولت این کشور بدون اطلاع قبلی اقدام به کوتاه کردن این دوره به 14 روز کرد و مسافران ایرانی که از نهم مهر ماه 1392 وارد کوالالامپور پایتخت این کشور شدند، قانون جدید روادید برای آن ها اعمال شد.

وزارت گردشگری مالزی به تازگی اعلام کرده است با توجه به شمار زیاد گردشگران ایرانی که از مالزی دیدار می کنند، کابینه این کشور اقامت سه ماهه برای ایرانیان را مورد بررسی قرار می دهد. 

سال گذشته حدود 70 هزار ایرانی از مالزی دیدن کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.