شماری از فعالان مدنی و اعضای گروه های مخالف بحرینی عصر روز پنجشنبه در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه و اعلام همبستگی با قربانیان شکنجه در این کشور، در برابر سفارت بحرین در لندن، تجمع کردند.

تجمع دربرابر سفارت بحرین در لندن/ اعلام همبستگی با قربانیان شکنجه

به گزارش ایرنا، این تجمع اعتراضی در برابر سفارت بحرین که با حضور ده ها نفر برگزار شد، به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه، صورت گرفت.

تجمع کنندگان که تصاویری از قربانیان شکنجه های رژیم آل خلیفه در دست داشتند، اقدامات سرکوبگرانه و نقض حقوق بشر توسط این رژیم را محکوم کردند و خواستار توجه مجامع جهانی به این مساله شدند.

آنان در همین راستا با اشاره به وضعیت اسفبار بازداشتگاه ها و زندان های رژیم آل خلیفه، از 'جان مندز'، گزارشگر شکنجه سازمان ملل متحد خواستند که به بحرین برود. 

دولت بحرین تاکنون بدون ارایه ذکر دلیل مشخصی مانع از سفر 'خوان مندز'، گزارشگر ویژه شکنجه سازمان ملل به این کشور شده است .

بحرینی ها از جامعه بین الملل خواستند تا با اعمال فشار بر حکومت بحرین، رژیم این کشور را وادار کند تا هر چه سریع تر به شکنجه بازداشت شدگان در زندان های این کشور پایان دهد.

فعالان بحرینی همچنین از دولت انگلیس خواستند دست از حمایت از رژیم سرکوبگر آل خلیفه بردارد.

یکی از فعالان بحرینی به خبرنگار 'ایرنا' گفت: امروز روز حمایت از قربانیان شکنجه است و با برگزاری این تجمع اعتراضی تلاش می کنیم تا پیام بازداشت شدگانی را که در بحرین شکنجه می شوند، به گوش جهان برسانیم.

وی افزود: ما خواهان پایان یافتن اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی و اجرای عدالت در مورد شکنجه گران بحرینی هستیم.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال 2011 میلادی تاکنون شاهد موج اعتراضات مردمی است که خواستار اصلاحات سیاسی در این کشور هستند. 

اداره آزادی ها و حقوق بشرجمعیت اسلامی الوفاق بحرین اعلام کرده است که از ابتدای سال جاری میلادی تا پایان ماه می، 913 شهروند مخالف این کشور به بهانه های مختلف بازداشت و بسیاری از آنها بشدت شکنجه شده اند. 

به گفته این نهاد مدنی، از ابتدای سال میلادی جاری تا پایان ماه می 3 هزار و 737 تجمع و تظاهرات مسالمت آمیز درسراسر بحرین برگزار شد که یکهزار و213 مورد آن با سرکوب و حمله ماموران امنیتی و نظامی رژیم روبه رو شده است. 

به گفته فعالان بحرینی، شمار زیادی از شخصیت ها و رهبران گروه های مخالف، پزشکان، معلمان، دانش آموزان و کارمندان بخش عمومی در زندانهای بحرین شکنجه شده اند.

رژیم آل خلیفه با حمایت های دولت های غربی از جمله انگلیس و با کمک نظامیان عربستان و ماموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مردمی این کشور را با شدیدترین شکل سرکوب می کند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.