معاون درمان وزارت بهداشت در تشریح مزایای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد برای کارکنان بیمارستان‌ها گفت: با اجرای فاز اول این طرح تعادل در پرداخت بین رده‌های مختلف کارکنان و مدیران شاغل در بیمارستان‌های وزارت بهداشت برقرار می‌شود.

جزییات پرداخت مبتنی بر عملکرد در بیمارستان‌ها/اعمال تغییرات اصلاحی در فاز دوم

به گزارش  (ایسنا)، دکتر محمد آقاجانی در خصوص مزایای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد با اشاره به برقراری عدالت در پرداخت بین رده‌های مختلف کارکنان بیمارستان‌ها، گفت: با اجرای این طرح کلیه کارکنان بیمارستانی اعم از گروه‌های پرستاری و پشتیبانی و همه کادر پرستاری، شامل پرستاران، بهیاران، کمک بهیاران و تکنسین‌های اتاق عمل و بیهوشی و همچنین کارشناسان شاغل در بخش‌های پاراکلینیک و کارکنان پشتیبانی و خدماتی از مزایای طرح بهره‌مند می‌شوند.

دبیر ستاد کشوری برنامه تحول نظام سلامت ادامه داد: از ویژگی‌های دیگر این طرح، شمول همه کارکنان با هر نوع رابطه استخدامی (رسمی، پیمانی، طرحی، قراردادی و شرکتی) است. این در حالیست که تا قبل از اجرای این طرح فقط گروهی از کارکنان مشمول دریافت کارانه می‌شدند و عده‌ای از آن محروم بودند.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار سختی مراقبت از بیمار در هر یک از بخش‌ها مورد توجه قرار گرفته است، گفت: از ویژگی‌های ممتاز این طرح لحاظ شدن سختی مراقبت در پرداختی کارکنان است، به گونه‌ای که در بخش‌هایی از بیمارستان مانند بخش اورژانس یا ICU که مراقبت های دشوار و پیچیده از بیماران انجام می شود، دریافتی کارکنان به همان نسبت بالاتر است.

شیفت غیرموظف شامل دریافت کارانه شد

آقاجانی همچنین یادآور شد: برخلاف گذشته که شیفت غیرموظف یا همان اضافه کاری شامل کارانه نمی‌شد، در این طرح به ازای هر شیفت غیرموظف نیز افراد کارانه دریافت خواهند کرد.

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد: در پرداخت عملکردی، پرداخت اصل حق اضافه کاری لحاظ شده است و ساعات اضافه کاری به طور دقیق محاسبه و پرداخت می‌شود و در فیش واریزی هم پرداختی به ازای شیفت غیرموظف به صورت مشخص درج می‌شود.

افزایش دریافتی پرسنل شاغل در بخش‌ها با افزایش مراقبت‌ها

آقاجانی گفت: سیستم پرداخت مبتنی بر عملکرد به گونه‌ای طراحی شده است که در صورت افزایش مراقبت در بخش‌ها به همان نسبت دریافتی پرسنل شاغل در آن بخش افزایش می‌یابد و به عبارتی میزان مراقبت‌های انجام شده در هر بخش با دریافتی کارکنان شاغل در آن بخش ارتباط مستقیم دارد.

رابطه قانون ارتقای بهره‌وری و سنوات خدمت با پرداخت مبتنی بر عملکرد

وی در خصوص درخواست برخی پرستاران با سابقه مبنی بر اعمال سنوات آنها نیز گفت: سنوات علاوه بر اینکه در حکم حقوقی افراد لحاظ شده است، در قانون ارتقای بهره‌وری پرستاری نیز معیار است و بر اساس این قانون و با توجه به سابقه پرستار، از ساعت کارکرد موظف وی کم می‌شود و به این ترتیب ساعات کار پرسنل با سابقه، کاهش یافته است.

وی ادامه داد: قانون بهره وری به طور کامل در دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد لحاظ شده و ضریب نوبت کاری شب و ایام تعطیل هم در پرداختی ها اعمال خواهد شد.

آقاجانی یادآور شد: موضوع اعمال سنوات خدمتی در پرداخت عملکردی نیز در دست بررسی است و در فاز دوم طرح مورد توجه بیشتر خواهد بود.

پایش طرح با سامانه ملی قاصدک

دبیر ستاد کشوری برنامه تحول نظام سلامت ادامه داد: ستاد در حال ارزیابی نحوه اجرای این طرح در بیمارستان‌های سراسر کشور است و از سامانه پیشرفته قاصدک به عنوان سامانه ملی پرداخت مبتنی بر عملکرد بیمارستان ها برای این منظور استفاده می‌کند. این سامانه اطلاعات کلیه بیمارستان‌های کشور را به دقت و به صورت آنلاین ارائه می‌کند و گزارش‌های این سامانه در جلسات کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و از این اطلاعات و نظرات ارائه شده از سوی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برای اجرای فاز دوم طرح استفاده خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: در سایت اختصاصی پرداخت مبتنی بر عملکرد به آدرس p4p.behdasht.gov.ir امکان ارائه پیشنهادات برای کارکنان بیمارستان‌ها برای اعمال در فاز دوم طرح، فراهم شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بي نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    2 0
    سلام تا ديروز درمورد پرداختي كاركنان دم از بي پولي و... ميزدندواضافه كاريها با فاصله 4 الي 6 ماه پرداخت ميشد خالا با اين طح جديد نه تنها دريافتي كاركنان زحمتكش ارتقا نيافته بلكه اختلافهاي انچناني ايجاد شده و پولهاي كلان فقط جيب پزشكان و مديران را پر ميكندنميدانم دولت بااين طرحها طرفدار ثروتمندان جامعه (پزشكان)است يحمايت از كارمندان. الان 4 ماه از سال جديد ميگذرد و در آستانه ماهمبارك رمضان فعلا هيچونه پرداختي اضافه كاري نداريم ما كارمندان با اين وضعيت درآمدي چكار كنيم
  • پرستار IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    1 0
    سلام خواهشمندم از دولت عزیز که بیمارستانهی شهرستانها رو نیز در نظر داشته باشند، در مورد پول لباس که سالانه پرداخت میشه بیمارستان امام رضای تبریز حدود 60 تومان کمتر از سایر بیمارستانه پرداخت کرده واین رو به این صورت توجیه کرده که قرار است روپوش اهدایی میان پرستاران توزیع بشود، حال این سوال مطرح است که آیا برای هدیه وجهی دریافت میکنند؟ و مبلغ یک روپوش مگر چقدر میباشد و در ضمن این روپوش ال تا الان که تیر ماه میباشد به دست ما نرسیده است!
  • بی نام IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
    1 1
    چرا طرحی رو که هنوز از اثربخشی اجرای ان مطمئن نیستید بصورت عملیاتی اجرا میکنید ایا مطمئن هستید که اهداف شما با این طرح ناقص و ارزیابی نشده قابل دستیابی است؟ ایا دو بخشی که مد نظر دکتر است مثل اورژانس گ بخش ویژه درست خواهند گرفت ؟ اضافه کاری پرسنلی که خارج از کارکرد پرداخت میشود و محاسبه میشود چگونه مانع اجرای عدالت نمیشود. ایا اگر خدمات و نیروهای پشتیبانی ۱۵ میلیون میگرفتند توسط بیمارستانها پرداخت میشد . حالا که این طرح بویی از عدالت درونش نیست چگونه پول پرداخت شده عودت داده میشود وحق بعضی پرستاران و منشی ها چگونه اعمال میشود؟
  • شهرستان خوی IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    سلام ببخشید از سال جدید حدود 5 ماه میگذرد و هیچگونه پرداختی به کارکنان صورت نگرفته ، همه روی اضافه کاری و کارانه حساب کرده اند و اقساط پرداخت میکنند وضعیت معیشتی کارکنان خیلی سخت شده لطفا هرچه سریعتر اقدام فرمایید با تشکر