وزیر ارتباطات با بیان اینکه مشکلات اقتصادی آنقدر زیاد است که باید به‌مرور برطرف شوند، گفت: دولت تصمیم قطعی دارد با تحریم‌ها هم کشور را اداره کند.

دولت تصمیم قطعی دارد که با تحریم‌ هم کشور را اداره کند
 

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سؤال "چند درصد تضمین می‌دهید که با برداشته شدن تحریم‌ها مشکلات اقتصادی در کشور برطرف شود؟" گفت‌: برای آن نمی‌توان عددی مشخص کرد، اما دولت تصمیم قطعی دارد با تحریم‌ها هم کشور را اداره کند.

وی افزود: دولت برای همه حالات ممکن برنامه دارد و خود را برای همه امور آماده کرده است که با تحریم هم کار را پیش ببرد. به هرحال وقتی تحریم و محدودیت برداشته شود شما به‌جای اینکه با تعداد محدود آن هم با یک کشور معامله کنید می‌توانید با تعداد بیشتری از کشورها معامله کنید و یا اینکه شما به‌جای طریق روش بانکی که یک روش گرانی است از روش ال سی استفاده کنید تا هزینه‌ها کاهش یابد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در شرایط نبودن تحریم، کار برای اداره کشور بهتر است، به‌طور مثال تعداد بشکه‌های نفت بیشتری را می‌توان فروخت و طبیعی است که تحریم برداشته شود فضای کسب و کار نیز بهتر می‌شود و شرایط برای اقتصادی بهتر پویاتر خواهد شد.

واعظی ادامه داد: البته پس از برداشته شدن تحریم‌ها نیز باید کار را مدیریت کرد، اینکه تحریم‌ها چگونه برداشته شود نیز مهم است تا متناسب با آن سیاست‌هایی را اعمال کنیم.

وی با بیان اینکه با برداشته شدن تحریم‌ها وضع کشور بهتر خواهد شد، اظهار داشت: البته روی دیگر سکه این است که مشکلات اقتصادی آنقدر زیاد است که باید به‌مرور برطرف شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.