۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 292160

مدیر روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران گفت: با افزایش میانگین غلظت تمام آلاینده ها شاخص کیفیت هوای تهران برای دومین روز متوالی در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت و هوای آن بر اثر گرد و غبار آلوده تر شد.

گرد و غبار هوای پایتخت را آلوده تر کرد

 به گزارش قدس آنلاین حشمت الله بسطامی روز یکشنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح امروز، در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

مدیر روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران گفت: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5میکرون، نسبت به روز گذشته با 22عدد افزایش فراتر از حد مجاز بوده و بر روی عدد 124 قرار گرفت.

بسطامی به افزایش میزان غلظت تمام آلاینده های نسبت به روز گذشته اشاره کرد و گفت: منواکسید کربن از 31 به 32 و ذرات معلق کمتر از 10 میکرون نیز از 68 به 85 سیر صعودی داشته است.

وی افزود: ایستگاه های دانشگاه علم و صنعت، فرمانداری شهرری و دروس در مناطق 4، 20 و 3 به ترتیب با اعداد 158، 153 و 151 آلوده ترین مناطق شهرستان تهران در 24 ساعت گذشته بودند.

بسطامی به مناطق کم آلوده نیز اشاره کرد و گفت: ایستگاه های پیروزی، پونک و شادآباد در مناطق 8، 5 و 18 به ترتیب با اعداد 64،87 و 98 سالم ترین مناطق شهر تهران در این مدت بودند.

مدیر روابط عمومی شرکت کنترل کیفیت هوا شهرداری تهران افزود: براساس پیش بینی هواشناسی، آسمان تهران صاف در پاره ای نقاط غبار محلی انتظار می رود شاخص کیفیت هوا تا ساعات ظهر همچنان در شرایط ناسالم برای گروه های حساس باقی بماند.

بسطامی به افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، زنان باردار، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت های طولانی مدت و ورزش در فضای باز خودداری کنند.

شاخص کیفیت هوا، Air Quality Index) AQI) شاخصی برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است.

بر این اساس معیار سطح اهمیت بهداشتی شاخص کیفیت هوا (AQI) به ترتیب از صفر تا 50 در شرایط پاک (سبز)، 51 تا 100 سالم ( زرد )، 101 تا 150 ناسالم برای گروه حساس(نارنجی)، 151 تا 200 ناسالم (قرمز)، 201 تا 300 بسیار ناسالم (بنفش) و 301 تا 500 در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.