قدس آنلاین – سبزوار :  دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان سبزوار از صدور ۶۰ مجوز مشاغل خانگی و شش مجوز پشتیبان این مشاغل در این شهرستان طی سه ماهه اول امسال خبر داد.

منابع اعتباری محدود مهمترین مشکل حوزه مشاغل خانگی است

عقیل مختاری در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار با بیان اینکه اکثر  این مجوزهای در حوزه مهارت های فنی و حرفه ای صادر شده است افزود : برای ارائه تسهیلات به دایرکنندگان  اینگونه مشاغل سه میلیارد ریال مورد نیاز است.

معاون مدیر کل و رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار منابع اعتباری محدود را یکی از مشکلات حوزه مشاغل خانگی عنوان کرد و اضافه کرد : باید بودجه مستقل برای ارائه تسهیلات در این بخش منظور شود.

مختاری ادامه داد: تا قبل از سال گذشته اعتبار مستقل با سود بانکی چهار درصد در این زمینه در نظر گرفته می شد ولی پس از آن این تسهیلات با بهره 21 درصد پرداخت می شود.

وی اظهار داشت : سال گذشته 23 میلیارد و 546 میلیون ریال اعتبار مشاغل خانگی به شهرستان سبزوار اختصاص یافت و در این مدت 546 طرح با مبلغ 20 میلیارد و 840 میلیون ریال به بانکها معرفی شدند که از این تعداد 137 طرح موفق به اخذ چهار میلیارد و 669 میلیون ریال تسهیلات شدند.

وی همچنین با اشاره به وجود دو مرکز کاریابی غیر دولتی در سبزوار تصریح کرد : طی سال گذشته یک هزار و 346 نفر به عنوان کارجو به این مراکز مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و 253 نفر به کار گمارده شدند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار نرخ بیکاری این شهرستان تا پایان سال گذشته را 8/7 درصد عنوان کرد. /   انتهای پیام 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.