عامل انتشار شایعه سیاه در بوشهر که بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت بازداشت شد.

بازداشت انتشاردهنده شایعه سیاه در بوشهر

به نوشته ایران ،حیدر عباس‌زاده رئیس پلیس استان بوشهر گفت: عامل انتشار شایعه تجاوز و قتل دختر جوان در عالی‌شهر بوشهر بازداشت شد و به اقدام خود اعتراف کرد.
وی بیان کرد: هفته گذشته شایعه سیاهی از دختری در عالی شهر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نگرانی خانواده‌ها را دامن زد. گرچه این شایعه سریعاً توسط پلیس تکذیب شد اما به پلیس فتا ابلاغ شد تا نسبت به شناسایی عوامل اصلی انتشار این خبر دروغ اقدام فوری انجام دهند.
وی افزود: بعد از تلاش‌های مستمر و عملیات پیچیده، مدیر یک گروه واتس‌آپی با 50 عضو شناسایی و مشخص شد مدیر این گروه برای نخستین بار اقدام به انتشار این شایعه در گروه خودکرده و اعضا نیز بدون تحقیق آن را به سایر گروه‌ها ارسال کردند.
فرمانده پلیس استان بوشهر تصریح کرد: عامل اصلی انتشار این شایعه به هویت م ـ ک 25 ساله پس از دستگیری با اعتراف به انتشار این شایعه هدف از این کار را سرگرمی و شوخی عنوان و اعلام کرد از کرده خود پشیمان بوده و نمی‌دانسته این کار موجب نگرانی مردم و خانواده‌ها می‌شود. سردار عباس‌زاده بابیان اینکه پرونده متهم به مرجع قضایی ارسال و قرار مناسب صادر شده است، اظهار داشت: به مردم توصیه می‌شود از عضویت در گروه‌های اجتماعی که هویت اعضای آن مشخص نیست خودداری کرده و از انتشار مطلبی که از صحت آن مطمئن نیستند به‌ویژه در زمینه‌های امنیتی خودداری کرده و صحت اخبار را از سایت‌های خبری معتبر دریافت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.