قدس آنلاین-ایلام: بخشدار چوار گفت: بخش چوار امن ترین بخش استان ایلام است.

چوار؛ امن ترین بخش استان ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، علی هزاوه در بازدید از دفتر سرپرستی روزنامه قدس و سایت خبری تحلیلی قدس آنلاین با بیان اینکه دولت تدبیر و امید بر محور قانون مداری و تخصص مداری حرکت می کند، اظهارداشت: بر همین اساس مسئولیت ها به افراد خبره و کارآمد محول شده که همین امر موجب خواهد شد تا امور بدرستی مدیریت و دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 80 میلیارد ريال اعتبار به بخش راه سازی این بخش اختصاص یافت، افزود: برای 10 روستای بخش چوار 6 میلیارد و 700 میلیون ريال اعتبار ملی در قالب بنیاد مسکن جذب شده که می تواند تحول مناسبی در ایجاد زیرساخت های این روستاها ایجاد کند.

بخشدار چوار به برق رسانی به تمامی  روستاهای این بخش و بهره مندی تمامی روستائیان بخش چوار از این نعمت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در حوزه آب روستایی توافقات خوبی با مجتمع پتروشیمی ایلام برای تأمین آب شرب روستاهای این بخش انجام شده و همچنین در آینده نیز آب تعدادی از روستاها از سد ایلام تأمین خواهد شد.

علی هزاوه با اشاره به تخصیص 100 درصدی بودجه کمیته برنامه ریزی شهرستان ایلام به بخش چوار در سال گذشته، بیان داشت: این موضوع در 20 سال گذشته بی سابقه بوده و با تحقق این مهم، گام بزرگی در توسعه این بخش صنعتی برداشته شد.

وی تشکیل کمیته فرهنگی مراسمات برای انجام مراسمات مذهبی و ورزشی را مهم ارزیابی کرد و گفت: با برنامه ریزی که در این کمیته صورت گرفت، مراسم اربعین سال گذشته در بخش چوار از شبکه سراسری پخش شد.

بخشدار چوار با اشاره به تحقق و افزایش 70 درصدی درآمد دهیاری ها در سال 93 نسبت به سال ماقبل آن، اظهارداشت: با مشاوره های داده شده، در شهر چوار از نظر نمای شهری تغییرات خوبی صورت گرفته و درصدد افزایش بودجه سال جاری این بخش هستیم.

علی هزاوه اختصاص دو دستگاه نقلیه سبک و سنگین به 2 دهیاری این بخش را برای اولین بار در سطح بخش چوار بی سابقه دانست و افزود: یکدستگاه بیل مکانیکی در اختیار دهیاری مورت و یکدستگاه نیسان نیز به دهیاری آبزا از طریق سازمان دهیاری های کشور اختصاص یافته که تا هفته دولت به این دهیاری ها واگذار خواهند شد.

وی از تشکیل کنگره ملی شهدای ورزشکار چوار به ریاست استاندار و دستگاه های ذیربط همچون اداره کل بنیاد شهید، ورزش و جوانان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خبرداد و بیان داشت: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی، قرار است روز 23 بهمن سالروز شهادت شهدای ورزشکار زمین فوتبال چوار به عنوان روز ورزش و شهادت در تقویم ملی گنجانده شود.

بخشدار چوار دیگر طرح های عمرانی اجرا شده در این بخش را شامل گازرسانی به روستاهای این بخش عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: گازرسانی به روستاهای بخش چوار برای اولین بار و در 2 فاز، یکی روستاهای حوزه شمالی و دیگری روستاهای حوزه جنوبی از روستای بان آمرود تا روستای پارده انجام خواهد شد.

علی هزاوه به بهسازی جاده روستای قلا اشاره کرد و یادآور شد: در بخشی از این مسیر با انفجار تحت کنترل، 13 متر ترانشه برداشته شده و در صورت تأمین اعتبار 40 میلیارد ريالی، این مسیر ارتباطی در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و از طریق آن مسیر ارتباطی مرکز بخش به دهستان بولی کاهش یافته که این مهم در بعد از انقلاب بی نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه آب 14 روستای بخش در نیمه دوم سال گذشته با تانکر تأمین می شد، اظهارداشت: در حال حاضر آبرسانی به 21 روستای منطقه با تانکر صورت می گیرد و بزرگترین معضل ما فقر آب است و با تزریق آب از سد ایلام به این بخش، مهاجرت معکوس به روستاها صورت خواهد گرفت.

بخشدار چوار به ایجاد آتش بر در مناطق جنگلی بخش چوار اشاره و تصریح کرد: بخش چوار بیشترین پوشش گیاهی در شهرستان ایلام را داراست و با ایجاد آتش بر و با همکاری دستگاه های ذیربط علی الخصوص منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوشبختانه آتش سوزی عمده ای در این بخش صورت نگرفته است.

علی هزاوه کمک پالایشگاه گاز و پتروشیمی در خودگردانی 3 روستای این بخش را حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: از طریق ارتباط مناسب با مشاور وزیر نفت و همچنین ارتباط با دو مجتمع بزرگ صنعتی این بخش، تنش های موجود بین این واحدها به حداقل رسیده و مدیران این دو مجتمع قول داده اند که در هنگام تولید 100 درصدی، به شهرداری و شورای شهر بخش چوار کمک های مضاعفی داشته باشند.

وی آبرسانی به شهر چوار از طریق چاه اختصاصی پتروشیمی ایلام را از دیگر کارهای صورت گرفته در راستای رفاه و آسایش مردم عنوان کرد و افزود: نظارت دقیقی بر کارهای عمرانی دستگاه های اجرایی در بخش صورت می گیرد و با تعامل پتروشیمی و آبفای شهری، از این پس آب شرب شهر چوار از طریق چاه مجتمع پتروشیمی ایلام تأمین می شود.

بخشدار چوار فعالیت بخش خصوصی برای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی را مهم دانست و تأکید کرد: 6 طرح مشارکتی و غیر مشارکتی برای توسعه مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته تدوین شده که اگر شرکت های 200 نفره و یا بیشتر برای ایجاد این شرکت ها اقدام کنند می توانند از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند که تحول مطلوبی در حوزه صنعت و اشتغال منطقه و استان بوجود خواهد آورد.

علی هزاوه به امنیت حاکم در بخش چوار اشاره و تصریح کرد: این بخش با وجود 47 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و 60 درصد از وسعت شهرستان ایلام، امن ترین بخش استان است.

وی ارتباط مسئولان و رسانه ها را پلی برای توسعه عنوان کرد و گفت: جذب مخاطب رسانه ها نباید به هر قیمتی صورت گیرد و رسانه ها بایستی از انعکاس مطالبی که باعث ایجاد تنش می شود، خودداری کنند.

بخشدار چوار با اشاره به اینکه انتظار می رود که رسانه ها حرفه ای تر عمل کنند، افزود: در صورتی که رسانه های استان حرفه ای تر رفتار کرده و بجای تخریب، با مسئولان همکاری لازم را داشته باشند دولت نیز توجه بیشتری به ایلام خواهد داشت و از این طریق می توان استان ایلام را از محرومیت نجات و در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داد.

علی هزاوه هدف تیم کاری استاندار ایلام را جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای توسعه استان بیان کرد و اظهارداشت: امیدواریم که سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی پتروشیمی هر چه سریعتر ورود پیدا کنند تا روند صنعتی شدن استان با شتاب بیشتری دنبال شود.

وی به ارتقا بخش چوار به شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: نامه استعلام ارتقا بخش چوار به شهرستان از سوی وزارت کشور به مراجع ذیصلاح ارسال شده و این موضوع با حساسیت و جدیت دنبال می شود.

بخشدار چوار با تشکر صمیمانه از حمایت های بی دریغ و ارزشمند مهندس مروارید استاندار ایلام و معاونین ایشان، نمایندگان مردم در مجلس، فرماندار ایلام و مسئولان نظامی و انتظامی، گفت: امیدوارم بتوانیم با تأسی از شعار سال  دولت و ملت، همدلی و همزبانی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، بتوانیم در راستای توسعه،‌ پیشرفت، ترقی و ‌بالندگی همه جانبه استان گام برداریم و اتحاد و همدلی را در جامعه نهادینه سازیم.

علی هزاوه با تشکر از همکاری و همراهی مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان در همه زمینه ها بویژه بخاطر احداث مسجد روستای چغاکبود در 100 روز، یادآور شد: با مشارکت و همکاری مردم می توان پروژه ها و طرح های عمرانی را بدرستی اجرا و مردم را از برکات و آثار آن بهره مند ساخت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.