خجسته نیا: دیدار با خانواده شهید نواب صفوی به مناسبت پنجاه و چهارمین سالروز شهادت مظلومانه این شهید بزرگوار فرصت مغتنمی بود که دیروز میسر شد.

در دیدار با خانواده شهید نواب صفوی مطرح شد؛ نواب؛ سفیر نهضت اسلامی در کشورهای عربی



معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی در این دیدار که با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شده بود، گفت: نواب در جریان دینی تنها کسی بود که در همه ابعاد مانند خورشید درخشید.
محمد غفاری با اشاره به عظمتهای شخصیتی شهید نواب صفوی اظهار داشت: ویژگیهای بارز این شهید بعد از گذشت 54 سال از شهادتش هنوز تازه و روشن است.
وی نقش شهید نواب صفوی را در جریان سازی دینی نظام جمهوری اسلامی بی بدیل خواند و افزود: دیدگاه حکومتی و اسلامی شهید نواب صفوی باعث شده تا امام خمینی(ره) نیز تأثیر تفکرات این شهید را در پیروزی انقلاب غیر قابل انکار بخواند.


خاطرات همسر شهید

در این دیدار همسر شهید نواب صفوی نیز به بیان شخصیتهای فکری و اخلاقی وی پرداخت و از نواب به عنوان نابغه عصر حاضر یاد کرد و گفت: این شهید مجموعه فضایل بود.
نیره السادات احتشام رضوی در بیان خاطراتی از دوران قبل از تولد شهید نواب صفوی به نقل از مادر شهید پرداخت و اظهار داشت: قبل از تولد نواب، حضرت فاطمه زهرا(س) در خواب هدیه ای به مادر شهید می دهد که در آن برد یمانی بوده که پس از گذشت سالها آن خواب با نشانه شهادت نواب در راه اسلام تعبیر می شود.
همسر شهید نواب صفوی اعتراض این شهید در سنین ابتدایی و در نپذیرفتن اجرای برنامه استقبال از پهلوی را از جمله شاخصهای برجسته اخلاقی وی در دوران کودکی ذکر کرد و گفت: پرتاب دسته گلی که قرار بوده در برنامه پیشاهنگ، نواب به پهلوی هدیه دهد تا مرز صدور حکم اعدام مدیر مدرسه پیش رفت.
وی سخنرانی های شهید نواب صفوی از سنین دبیرستان و برخورد شدید او به دلیل زدن سیلی یک انگلیسی به گوش کارگر شرکت نفت را از دیگر شجاعتهای نواب برشمرد و افزود: شهید نواب مجبور کرد که یا فرد انگلیسی از کارگر ایرانی عذرخواهی کند و یا اینکه کارگر ایرانی با همان شدت به گوش او سیلی بزند.
نیره السادات احتشام رضوی، رأفت و عطوفت بی نظیر شهید را نیز یادآوری کرد و گفت: دلجویی های او نیز نهایت عشق را نشان می داد.
وی همه خصوصیات شخصیتی شهید نواب صفوی را نشانه ای از تربیت ناب اسلامی دانست و اظهار داشت: در شب شهادت نواب و در تفأل و مراجعه به نهج البلاغه تنها خطبه متقین و بیان صفات فرد متقی از زبان امیرالمؤمنین(ع) توانست ما را آرام کند.
وی افق فکری این شهید والامقام را جهان بینی وسیع اعلام کرد و افزود: گواه این ادعا مطالبی است که شهید نواب صفوی در سال 1327 در کتابش متذکر شد و هنوز قابل لمس است.


سید مجتبی چگونه نواب صفوی شد

سید مجتبی میرلوحی، معروف به نواب صفوی در سال 1303 در محله خانی آباد تهران در خانواده ای روحانی پای به عرصه وجود گذاشت. نواب نام خانوادگی مادرش بود که سید مجتبی آن را برای خود برگزید. او در 7سالگی وارد دبستان حکیم نظامی شد و پس از آن در مدرسه صنعتی آلمانی ها در تهران در رشته مکانیک ادامه تحصیل داد و پیش از دانش آموخته شدن از مدرسه آلمانی ها در شرکت نفت آبادان مشغول کار شد.
اما پس از مدتی برای فراگیری دروس حوزوی به نجف اشرف عزیمت کرد و برای امرار معاش به حرفه عطرفروشی روی آورد. در نجف با علامه امینی که در آن زمان مشغول جمع آوری اسناد کتاب «الغدیر» بود، آشنا شد. وی فقه و اصول را از استادانی چون علامه عبدالحسین امینی، حاج آقا حسین قمی و آقا شیخ محمد تهرانی آموخت.
نواب صفوی در سال 1319 اولین حضور در صحنه سیاست را با برپایی تظاهرات بر ضد کشف حجاب رضاخانی آغاز کرد. او در زمان شکل گیری اولین دوره دولت مصدق با توجه به کج روی های وزرا، مصدق را تهدید کرد. نواب در سال 1330 از سوی دادستان ساری به دلیل برپایی تظاهرات و سخنرانی علیه دولت به دو سال زندان محکوم شد.
وی پس از گذراندن دوران زندان به منظور اعلام جهانی نهضت اسلامی خود به کشورهای مصر، اردن، عراق، لبنان و فلسطین سفر کرد و در ادامه حضور در صحنه سیاسی کشور اعضای جمعیت فداییان اسلام سعی در سازماندهی و گسترش تشکیلات خود کردند. این جمعیت علاوه بر تهران در دیگر شهرستانها نیز شعبه داشت و نواب صفوی و دیگر اعضای مرکزی جمعیت فداییان اسلام با مسافرت به غرب و شرق کشور با سخنرانی های آتشین، افراد بسیار زیادی را به خود جلب کردند.
در 25 آبان ماه 1334 حسین علا نخست وزیر وقت آن روز دستور سرکوبی فداییان اسلام را داد و در نخستین روزهای آذرماه همان سال شهید نواب صفوی به همراه مظفر ذوالقدر و سید مجتبی احدی و خلیل طهماسبی دستگیر شدند و دادگاه نظامی تشکیل گردید. پس از بازداشت حکم اعدام برای آنان صادر شد و در صبحگاه 27 دی 1334 مصادف با سالگرد شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س) ساعت30/3 نیمه شب در حالی که شهید نواب صفوی شکنجه های زیادی را متحمل شده بود به همراه سه یار فداکارش با چشمانی باز به خیل شهدا پیوستند.


نقش نواب صفوی در ملی شدن صنعت نفت

اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز طی بیانیه ای 27 دی ماه، پنجاه و چهارمین سالروز شهادت مظلومانه شهید نواب صفوی و دیگر اعضای فداییان اسلام را به عموم مردم شهیدپرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت گفت.
در این بیانیه آمده است: جمعیت فداییان اسلام به رهبری شهید نواب صفوی از پدیده های منحصر به فرد در تاریخ مبارزات مردم ایران بود که در طول بیش از 10سال فعالیت سیاسی و انقلابی علیه رژیم شاه و دولتهای وابسته به آن، دستاوردهای برجسته ای برای ملت به ارمغان آوردند، از جمله هرگاه مبارزات نفت در فرایند خود دچار انسداد شد اقدامات به موقع فداییان اسلام معادلات آنان را به هم می ریخت، چنانکه سرانجام منجر به ملی شدن صنعت نفت در بیست ونهم اسفند 1329 شد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اهدای نسخه خطی قرن سیزده هجری به کتابخانه مرکزی آستان قدس


نسخه خطی ارزشمندی با عنوان «جنگ اشعار بیاضی» متعلق به قرن سیزده هجری قمری توسط یکی از خادمان بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شد.رئیس اداره مخطوطات این سازمان با بیان این مطلب گفت: این کتاب که توسط سید جعفر رضوی کشمیری وقف کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی شده است، شامل اشعاری در سوگ ائمه اطهار(ع) و ذکر وقایع عاشوراست که در قرن سیزدهم هجری قمری جمع آوری و کتابت شده است.سیدمحمدرضا فاضل هاشمی خاطرنشان کرد: این نسخه نفیس به خط شکسته نستعلیق در ابعاد 5/11 در 5/21 سانتی متر و دارای مجموعه اشعاری در قالب قصیده و مثنوی و بحر طویل است که هر صفحه آن با سطور مختلف کتاب آرایی شده است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مدیرکل اوقاف این استان خبرداد : شناسایی 180 موقوفه در خراسان جنوبی


بشرویه - خبرنگار قدس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی مهمترین رسالت این مجموعه را حفظ و نگهداری موقوفات و شناسایی موقوفاتی که از گذشته بوده است، عنوان کرد و گفت: در این راستا در چند ماه اخیر بیش از 180 موقوفه در سطح استان شناسایی و کشف شده است.
حجة الاسلام محمد طاهر گرایلی در نشست خبری که به منظور تبیین برنامه های هفته وقف برگزار شده بود، اظهار داشت: از این 180 موقوفه 70 موقوفه دارای سند بوده است.
* ثبت هر 4 روز یک وقف جدید در خراسان جنوبی
وی گفت: از تیرماه سال جاری تاکنون هر چهار روز یک وقف جدید در استان ثبت می شود.
* ادارات بدهکار به اوقاف
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: برخی از دستگاه های دولتی جزو بدهکاران اوقاف هستند که ما در خیلی از موارد با تعامل با مدیر مجموعه این مشکل را حل کردیم و دستگاه هایی مانند استانداری، هلال احمر و شهرداری در حال پرداخت مطالبات اوقاف هستند.
گرایلی تصریح کرد: در مورد زمین ورزشگاه 15 هزار نفری شهرستان بیرجند نیز اختلافی بین این مجموعه با تربیت بدنی بود که این مسأله نیز با تعامل و همکاری مدیرکل سازمان ورزش و جوانان استان حل و فصل شد.
* وقف 3 سیر آب و اراضی و قنات خیرآباد میقان
خبر دیگری حاکی است، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان از وقف 3 سیر آب و اراضی از مزرعه و قنات خیرآباد میقان توسط خانم فاطمه جعفری برای عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در دهه اول محرم خبرداد.
حجة الاسلام محمد الهی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان افزود: افرادی که اقدام به وقف اموال و داراییهای خود کرده اند، هدفشان مقدس بوده و ما ضامن اجرای این اهداف مقدس می باشیم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
حجة الاسلام والمسلمین قرائتی: مدرک گرایی آفت بزرگ مدارس علوم دینی است


سبزوار- خبرنگار قدس: رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه علم آموزی یکی از بهترین عبادات محسوب می شود، بزرگترین آفت تحصیل علوم مختلف از جمله علوم دینی را تکبر و غرور دانست.
حجة الاسلام والمسلمین قرائتی در بازدید از بخشهای مختلف مدرسه علمیه اهل البیت (ع) سبزوار در جمع طلاب این مدرسه، مباحثه، یادداشت برداری، نظم در تحصیل، خوش خطی، نماز اول وقت، مدیریت زمان وارائه مطالب مستند، مستدل و کاربردی را از مهم ترین وظایف طلاب در دوران تحصیل علوم حوزوی دانست و گفت: امروز جامعه نیازمند روحانیت آگاه، توانمند و جامعه شناس است.
وی با تأکید بر اخلاص و تواضع در کسب معارف دینی افزود: اقشار مختلف دوستدار عالمی مردمی هستند، و توجه به اصول و زی طلبگی ضرورتی مهم در حوزه های علمیه محسوب می شود.
وی با بیان این که مدرک گرایی آفتی بزرگ برای مدارس علوم دینی محسوب می شود، تصریح کرد: به خاطر دریافت مدرک درس نخوانید، چرا که در دنیا و در آخرت عاقبت به خیر نخواهید شد و اسلام در واقع اسلام شناس می خواهد.
حجة الاسلام قرائتی انس با قرآن را یکی دیگر از اصول مهم در تحصیلات حوزوی دانست و خاطر نشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، تفسیر قرآن باید درس جدی همه پایه های تحصیلی باشد؛ همچنین بهتر است در ساعات درس اخلاق حوزه، آیات اخلاقی قرآن طرح و مورد بررسی قرار گیرد.
وی خواستار مطالعات ضمن درسی طلاب در خصوص مسائل و شبهات مربوط به مهدویت شد و در پایان با تأکید بر توجه بیش از پیش طلاب نسبت به معارف قرآنی گفت: خط کش زندگی ما قرآن و اهل بیت (ع) است، از این رو دشمنان در صدد ضربه به معارف قرآن و ائمه اطهار (ع) هستند.
قرائتی ضمن توجه ویژه به دین، قرآن، اعتکاف، نماز جمعه و جماعت، نماز اول وقت، نماز شب و تشکیل جلسات تفسیر قرآن، توجه به قرآن و نهج البلاغه را محوری ترین اصول عنوان کرد.
وی همچنین با تأکید بر اهمیت مطالعه افزود: مطالعات باید به روز باشد و روزانه هفت تا هشت ساعت مطالعه کنیم و مطالبی که می خوانیم مستحب یا واجب و یا مطالب مورد نیاز جامعه و فرد باشد.
وی خطاب به طلاب اظهار داشت: ادبیات را خوب بخوانید و زیاد درس بخوانید و هر وقت خسته شدید ورزش کنید.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انصراف 5 داوطلب مجلس در خراسان شمالی


بجنورد - خبرنگار قدس: قائم مقام و سخنگوی هیأت نظارت بر نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خراسان شمالی گفت: این استان به دلیل وجود گویشها، مذاهب و فرقه های متفاوت، انتخاباتی پیچیده تر و دشوارتر از سایر استانها دارد.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا لازم است تا نامزدها با پرهیز از تخریب یکدیگر، فضای سالم انتخاباتی را در استان فراهم نمایند تا با کمترین هزینه، بیشترین سود عاید مردم و نظام شود و پشتوانه محکمی برای اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی باشد.
وی تعداد شعبه های اخذ رأی در استان را 725 شعبه ذکر کرد و بیان کرد: این میزان در انتخابات دوره قبل 666 شعبه بوده است.
وی تعداد ثبت نام کنندگان در استان را 38 نفر عنوان کرد و اذعان داشت: در فاصله بررسی صلاحیت ها 5 نفر انصراف داده، 4 نفر در هیأتهای اجرایی عدم احراز و 4 نفر رد صلاحیت شدند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فرماندار نیشابور هشدار داد ؛ برخورد جدی با دهیاران متخلف در انتخابات


دررود- خبرنگارقدس: فرماندار نیشابور، مسؤولان را به پرهیز از ایجاد شائبه درخصوص جانبداری از نامزدی خاص توصیه کرد.
سید جلال هاشمی گفت: گزارش داریم که بعضی دهیاران برای نامزدها تبلیغ می کنند که در همین جا می گویم تا اتمام حجت شود.
وی تأکید کرد: در صورت ارایه گزارشی مبنی بر تبلیغ دهیاران به نفع نامزدی خاص بدون درنگ دهیار را از سمت دهیاری برکنار می کنم.
وی گفت: اگر کسی بخواهد فعالیتی انجام دهد و جامعه را تهییج و اخلالگری کند و نیات گروه های نفاق را دنبال کند، با تسلطی که بر اوضاع داریم و اطلاعاتی که به ما می رسد، با او برخورد می کنیم.
خبر دیگری حاکی است، جلسه ستاد دهه فجر بخش زبرخان با حضور بخشدار و مسؤولان ادارات برگزار شد. در این جلسه بخشدار زبرخان گفت: وظیفه داریم به مردم اطمینان بدهیم که کاملاً بی طرف و حافظ رأی آنها هستیم.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گرامیداشت دهه فجر با جهت گیری حضور حداکثری مردم در انتخابات


نهبندان - خبرنگار قدس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهبندان با اشاره به تلاشهای دشمن برای القای حضور کمرنگ مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه های دهه فجر امسال در شهرستان نهبندان با شکوه تر از سال های گذشته در جهت ایجاد فضای اجتماعی مناسب برای حضور حداکثر قشرهای مختلف مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
حسین هاشمی افزود: در دهه فجر امسال علاوه بر برنامه های فرهنگی، هنری محوری روزهای 12 و 22 بهمن، مراسم مهمانی لاله ها، شب شعر، نمایش فیلم، محفل انس با قرآن و نمایشگاه عکس نهبندان در روزهای پیروزی انقلاب در این شهرستان برگزار می شود.
شبانی، کارشناس میراث فرهنگی و گردشگری نهبندان نیز از برگزاری همایش کشوری کویرنوردی در منطقه «دهسلم» نهبندان در آینده نزدیک خبرداد و گفت: همزمان با دهه فجر پروژه مرمت و بازسازی آسبادهای تاریخی روستای پرجاذبه «خوانشرف» این شهرستان به بهره برداری می رسد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اخبار کوتاه


قوچان؛ امام جمعه قوچان و رئیس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به آمار طلاق در این شهرستان گفت: این آمار در شأن این مردم نیست از این رو مدیران اجرایی باید تلاش نمایند تا فرهنگ سازی بشود و با آموزشهای قبل از ازدواج از رشد آمار طلاق به طور جدی پیشگیری نمایند.
تربت جام؛ نخستین کارگاه آموزشی عرضی ضابطان امر به معروف و نهی از منکر با حضور شهرستانهای فریمان و تایباد در تربت جام برگزار شد.
تایباد؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد از برگزاری کارگاه آموزشی نقد جریان شناسی فرقه ها و نحله های انحرافی در این شهرستان خبر داد.
رشتخوار؛ به مناسبت فرا رسیدن اربعین سید و سرور شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین(ع) نمایشگاه «اشک و خون» نگارخانه فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی رشتخوار گشایش یافت.در این نمایشگاه 55 تابلو عکس از هنرمند عکاس عباس پور رمضان در معرض دید قرار گرفته است.
گرمه؛ یادواره شهدای روحانی و طلبه و سرداران شهید شهرستان گرمه در اربعین حسینی برگزار شد.
رازوجرگلان؛ به مناسبت گرامیداشت هفته شورای آموزش و پرورش، زنگ شورای آموزش و پرورش رازوجرگلان به صورت نمادین در مدرسه 17 شهریور شهر راز، نواخته شد.
نیشابور؛ نمایش «عمو هاشم» به نویسندگی و کارگردانی هنرمندان جوان نیشابوری در تالار ادیب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور به روی صحنه رفت.
جوین؛ رئیس شورای هیأتهای مذهبی جوین به خبرنگار ما گفت: کاروانهای پیاده و سواره هر ساله از این شهرستان عازم مشهد می شوند و امسال 1200 نفر در قالب 12 هیأت مذهبی و با پای پیاده و 35 هیأت مذهبی نیز با اتوبوس، مینی بوس و قطار راهی مشهد می شوند.
بردسکن؛ جشنواره حلوا ویژه دانش آموزان دختر ابتدایی آموزشگاه ام السلمه شهرستان بردسکن برگزار شد.
* به مناسبت اربعین حسینی به همت هیأت عزاداری نی نوای بردسکن و با همکاری هیأتهای مذهبی و انجمن تعزیه خوانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان حرکت نمادین کاروان اسرای اهل بیت(ع) از میدان مرکزی بردسکن تا مزار شهدای این شهر برگزار شد.
* فرماندار بردسکن در ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر این شهرستان گفت: دهه مبارک فجر امسال از یک ویژگی های خاصی برخوردار می باشد که مهمترین ویژگی آن تقارن این ایام با دهه آغاز ولایت امام عصر می باشد.
بجنورد؛اثر سعید رضوانی، هنرمند خراسان شمالی به بخش نمایشگاه پوستر سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافت.
داوران از مجموع 232 اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره، 43 اثر از 29 گرافیست را برای حضور در نمایشگاه پوستر سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر انتخاب کردند.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
برگزاری کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در مشهد


قدس: دومین کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی دفاع مقدس در مشهد برگزار می شود.
روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی اعلام کرد: این کارگاه با هدف تربیت نیروی متخصص برای ثبت و ضبط و تدوین تاریخ شفاهی و تبیین نقش استان در هشت سال دفاع مقدس با حضور 60 تن از پیشکسوتان دفاع مقدس از سوی معاونت تحقیقات و کمیته راویان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان برگزار می شود.
این کارگاه آموزشی امروز و فردا از ساعت 8 تا 12 صبح در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) واقع در پارک ملت مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نمایشگاه آثار عکاسان خبری خراسان رضوی در سرخس


قدس: نمایشگاه آثار عکاسان خبری باعنوان سجده عشق در نمایشگاه دائمی شرکت گاز سرخس افتتاح شد.
این نمایشگاه همه روزه برای بازدید از ساعت 18 تا 21 تا چهارم بهمن دایر می باشد.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پیام مردم


*شهریه های دانشگاه پیام نور هم از طرف رئیس جمهور مانند دانشگاه آزاد برای فرزندان شاهد رایگان اعلام شده، اما دانشگاه پیام نور مشهد می گوید باید این ترم را بدهید شما دانشجوی ما هستید نه بنیاد! اجبار کردند ما هم پرداخت کردیم تکلیف ما چیست، حرف کدام را باور کنیم؟
*قبلاً اتوبوسهای مسیر 3 (پایانه الهیه- مفتح) در خیابان کافی (بولوار اول طبرسی) توقف می کردند، اما اکنون فقط در چهارراه گاز می ایستند و در نتیجه دانش آموزان دبیرستان های واقع در میدان عسکریه و مفتح برای رفت و آمد دچار مشکل شده اند. از اتوبوسرانی خواهشمندیم اتوبوسهای مسیر 3 در ایستگاه خیابان کافی هم توقف نمایند.
* خواهش می کنم به گوش مسؤولان برسانید با این آمار تصادفات زیاد چاره ای برای جاده بین المللی مشهد فریمان بیندیشند. با تشکر
* کدام مرجع قانونی در زمینه رسیدگی به تخلفات دفاتر پیشخوان دولت که به خاطر قصور در وظایف موجب بروز تأخیر در امور می گردند، مسؤول می باشد؟ جهت پرداخت قبض تلفن ثابت به یکی از دفاتر مذکور «حد فاصل چهارراه لشکر و میدان امام خمینی» مراجعه کردم بعد از 4 روز به دلیل عدم وصول (البته نه به خاطر سهل انگاری در پیگیری) حضرات فرمودند: مشکل در شبکه بوده است! حال خودمانیم؛ تکلیف آن بنده خدای کم سوادی که سریع گفته ها را باور می کند چیست؟
* سه ماه است که پولم را در بانک کشاورزی چناران گذاشتم به این شرط که سه ماه بعد وام بدهند، اما حالا میگن باید 3 ماه دیگه هم باید پول تو حسابت بخوابه!
*هیچکس پاسخگو نیست؟ فعالیت پارکینگ شبانه روزی ده چرخ و تریلی در خیابان گاراژدارها آن هم بدون مجوز تا کی؟ با وجود تابلوهای متعدد ورود کامیون ممنوع در مبادی شهر تاکنون شاهد صدها تصادف به علت وجود این پارکینگ بوده ایم.

*آسفالت خیابان های خواف را مثل اینکه با تراکتور شخم زده اند؛ شهرداری هم انگار نه انگار که مسؤوله!
*از مسؤولان درخواست می کنیم نسبت به احداث پل غیر همسطح برای میدان شهید فهمیده اقدام کنند، همه روزه تصادف و ترافیک سنگینی دارد.

*با اینکه اداره بهداشت از غیراستاندارد بودن و رعایت نکردن بهداشت استخرها بارها تذکر داده آموزش و پرورش با چه مجوزی اصرار به رفتن دانش آموزان به استخر و کلاس شنا دارد؟ سود و درآمد این کار تو جیب کدامین دلسوز جامعه واریز میشه!

*شهردار محترم خواهشمندیم برای ما اهالی بولوار دوم طبرسی توضیح دهید علت بسته شدن دوربرگردان محدوده کلانتری طبرسی چیست که باید برای یک دور زدن تا آخر طبرسی سوم برویم.

*بولوار 22 بهمن پل عابر پیاده ندارد. مردم با زحمت زیاد و دادن تلفات از خیابان عبور می کنند. مخصوصاً محدوده چهارراه محمدآباد و شهرک بهشتی.

*شهرک صنعتی شماره دو تربت حیدریه کی راه اندازی خواهد شد، چون جایی برای سرمایه گذاری نیست.
*مسؤولان تا همه مردم ماهواره دار نشوند به فکر آنتن دیجیتال نمی شوند. تربت حیدریه

*به شهرداری منطقه 7 بگویید کوچه کنار پمپ بنزین اول شهرک عسکریه را باز کند، ما مردم منطقه مجبوریم از فلکه دنده عقب به پمپ بیاییم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.