رئیس خانه صنعت و معدن ساوه و زرندیه گفت: گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن گامی موثر در جهت تحقق همدلی و همزبانی است.

‌صنعت و معدن نیروی محرکه توسعه اقتصادی‌

محمدرضا منصوری به مناسبت فرا رسیدن 10 تیرماه روز ملی صنعت و معدن در گفت‌وگو باایسنا، با اشاره به نامگذاری سال 1394به عنوان سال همدلی و همزبانی دولت و ملت از سوی مقام معظم رهبری اظهارکرد: با توجه به نقش محوری صنعت و معدن در اشتغالزایی و رونق اقتصادی، بزرگداشت روز صنعت و معدن گامی موثر در جهت تحقق شعار سال است.

وی بیان کرد: توجه وی‍‍ژه به اصلی‌ترین نیروی محرکه اقتصاد یعنی صنعت و معدن، رشد و توسعه اقتصادی روزافزون را در پی خواهد داشت.

به گفته وی، طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دهم تیرماه روز صنعت و معدن نامگذاری شده است و این روز فرصت مغتنمی است که به مهم‌ترین موتور محرک اقتصاد یعنی بخش صنعت و معدن توجهی ویژه شود، چرا که این بخش به عنوان مولد اشتغال پایدار در افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه نقش بسزایی دارد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر دست در دست هم دادن دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی اظهار کرد: در این راستا آنچه توجه بسیاری را می‌طلبد حمایت از توسعه آموزش و پژوهش، ترویج و نشر دستاوردها و نتایج تحقیقات و هدایت و بهره‌گیری از توانمندی‌های مراکز آموزشی و پژوهشی و فناوری جهت رشد و توسعه روزافزون بخش‌های مختلف صنعت و معدن است، نسل کارآفرین دانشگاهی تربیت نمی‌شود، مگر اینکه با صنعت ارتباط دائم داشته باشد.

رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی و صنعتی استان مرکزی در ادامه بر لزوم توجه به صنایع و بنگاه‌های کوچک و متوسط به منظور اشتغال‌زایی تاکید کرد و گفت: این صنایع ظرفیت اشتغالزایی فراوانی دارند و باید مورد توجه جدی قرار بگیرند، زیرا این صنایع در سطح کلان، به ویژه در روستاها و شهرهای کوچک می‌توانند منبع کارآفرینی زیادی باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.