وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای با اشاره به دیدار وزیران امور خارجه ایران و روسیه در وین، اعلام کرد: 'سرگئی لاوروف' و 'محمد جواد ظریف' به تفصیل در مورد روند حل و فصل موضوع برنامه هسته ای ایران گفت و گو و تبادل نظر کردند.

گفت و گوی لاورف و ظریف در وین درباره حل و فصل موضوع برنامه هسته ای ایران

روزنامه 'ماسکوفسکی کامسامولتس' چاپ مسکو'، امروز (چهارشنبه) به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه روسیه نوشت: لاوروف و ظریف در مورد گامهای لازم برای رفع اختلافات و موانع موجود در مسیر دستیابی به توافق جامع به تبادل نظر پرداختند.

وزیران خارجه ایران و روسیه سه شنبه (دیروز) در حاشیه مذاکرات هسته ای در وین ملاقات کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین آمده است: 'وزیران امور خارجه ایران و روسیه در مورد همکاری های دو کشور در سازمان همکاری شانگهای (نیز) گفت و گو کردند.

' طرف های ایرانی و روس، دورنمای همکاری در چارچوب سازمان همکاری شانگهای از جمله برخی مسائل مربوط به تنظیم مقدمات اجلاس سران این سازمان در 'اوفا' پایتخت جمهوری خودمختار باشقیرستان روسیه را بررسی کردند'.

اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای روز دهم ماه جولای جاری در اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان (واقع در منطقه ولگای روسیه) برگزار خواهد شد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین خاطرنشان شده است: در دیدار وزیران امور خارجه ایران و روسیه مسایل مربوط به همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم در خاور میانه و شمال آفریقا به ویژه با توجه به بحران سوریه هم مطرح شد و دو طرف در آن به تفصیل گفتگو و تبادل نظر کردند.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین دولتی منطقه ای بوده که برای همکاری های چند جانبه امنیتی و اقتصادی تشکیل شده است.

روسیه، چین، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان اعضای فعلی این سازمان هستند.

مغولستان، هند، ایران، پاکستان و افغانستان در جایگاه ناظر و سریلانکا و ارمنستان نیز در جایگاه شریک گفت و گو در سازمان همکاری شانگهای حضور دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.