استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هفته آینده کارگروه توسعه سواحل مکران به‌ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.

هفته آینده؛ برگزاری کارگروه توسعه سواحل مکران با حضور معاون اول رئیس‌جمهور

وی ضمن تأکید بر توسعه استان سیستان و بلوچستان در چارچوپ سند چشم‌انداز افزود: آنچه حائز اهمیت است توسعه استان در همه ابعاد و در مسیر ضرورت‌های ملی و ترقی و پیشرفت کشور است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سند چشم‌انداز مشخص شده که کشور چگونه و با چه قد و قواره‌ای در جهان نشان داده شود.

هاشمی تأکید کرد: صنعت پتروشیمی از صنایع حساس است و شرایط منطقه نیز به‌عنوان یک منطقه بکر و خالی به‌گونه‌ای است که نیازمند دقت و بررسی همه جوانب از نظر مخاطرات و مقاومت‌های اجتماعی است.

وی عنوان کرد: در ابتدای ورود به هر فعالیتی باید در چارچوب قانون، مطالعه‌ای که ضامن اهداف ملی و منطقه‌ای و بخشی باشد انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای توسعه سواحل مکران باید یک مشاور استراتژیک انتخاب شود و از مطالعه به‌صورت بخشی جلوگیری شود.

هاشمی با بیان اینکه در طرح آمایش این نکته به‌شکل جدی باید مورد توجه قرار گیرد که نه تنها استان بلکه کشورهای همسایه و آب‌های آزاد نیز باید در طرح آمایش کاملاً دیده شوند، گفت: نگاه آینده‌نگرانه در مسیر توسعه باید حاکم باشد و هر توسعه حداقل 50 تا 70 سال آینده و نیازهای منطبق با زمان را تضمین کند.

وی صدور هرگونه مجوز برای اجرای پروژه‌های عمرانی را منوط به انجام مراحل مطالعاتی عنوان کرد و افزود: هیچ‌گونه مجوز برای اجرا و صدور پروانه هیچ طرحی صادر نمی‌شود مگر اینکه تمام مراحل مطالعاتی و پیوست‌های لازم اخذ شده باشد؛ این موضوع به‌منزله مانع شدن و ایستادن در مقابل طرح نیست بلکه در جهت جاری‌شدن و تضمین سرمایه سرمایه‌گذار است.

استاندار سیستان و بلوچستان، سرعت در مسیر اجرای طرح، زمان‌بندی مشخص و تعیین بازه زمانی برای اجرای طرح‌ها را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: پاسخگویی به آورندگان سرمایه و اتخاذ موضع فعال حمایتی در چارچوب قانون باید مد نظر مسئولان باشد.

جلسه بررسی ملاحظات زیست‌محیطی طرح‌های عمرانی استان با محوریت دو پروژه بزرگ راه‌آهن و پتروشیمی در استانداری برگزار شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.