رئیس مجلس تاکید کرد که تمام مسئولان از تیم مذاکره کننده و توافق هسته‌ای مبتنی بر منافع ملی حمایت می‌کنند.

انتقاد لاریجانی از اظهارات نسنجیده در موضوع هسته‌ای
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی لاریجانی در همایش روز ملی صنعت و معدن استان قم گفت: کشور در شرایط کنونی نیازمند وحدت بوده و برخی انتقادها نسبت به عملکرد تیم مذاکره کننده غلط است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده هسته‌ای گفت: در مسائل بین المللی بویژه پرونده هسته‌ای نسبتا مشکلاتی وجود دارد و تلاش می شود که این موضوعات حل شود اما شاهد هستیم برخی افراد به زعم خودشان براساس وظیفه شرعی در منافع ملی حرف‌هایی می‌زنند که غلط است حال این سوال پیش می‌آید که چرا برخی افراد با اظهارات نسنجیده اذهان را تخریب می کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برادری در یکی از استان ها در رابطه با مذاکرات هسته‌ای اعلام کرده که تمام واحدهای هسته‌ای کشور پس از توافق ژنو تعطیل شده، همچنین یک برادر دیگر گفته که ما با توافق دار و ندار فناوری هسته‌ایمان را به آمریکا داده‌ایم. همچنین یک نفر دیگر در مسئله هسته‌ای مردم را تحریک می‌کند که آقا تنها است. حال این سوال پیش می‌آید که اگر این افراد مشکلی دارند چرا پشت رهبری پنهان می‌شوند. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند که مذاکره‌کنندگان کشورمان متعهد، متدین، غیور و شجاع هستند. حال آیا اظهارات این گونه افراد با فرمایشات معظم له برابر است.

لاریجانی با بیان اینکه کشور در شرایط کنونی نیازمند وحدت و همدلی است، گفت: قطعا با اظهارات تند و تخریبی نمی‌توان وحدت را در کشور ایجاد کرد، از این رو در شرایط کنونی باید حرف رهبری را گوش کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخریب‌های صورت گرفته علیه دولت یازدهم افزود: چرا دولتی که تازه سرکار آمده را باید تخریب کنیم این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرش با نمایندگان مجلس فرمودند که تمام قوا باید دولت را کمک کنند. البته این فرمایشات به معنای انتقاد نکردن نیست بلکه انتقاد باید آگاهانه، سازنده و عالمانه باشد.

رئیس قوه مقننه افزود: براساس آمارها وزارت نیرو حدود 30 هزار میلیارد تومان بدهکار است، از این رو باید از مسئولان مربوطه پرسید که چرا مملکت را اینگونه مدیریت کردید، از طرفی دیگر طی آمارهای اعلامی حدود 100 هزار میلیارد تومان از معوقات بانک‌ها مربوط به دولت است اما خوشبختانه دولت یازدهم در چارچوبی توانسته از افزایش تلاطمات اقتصادی جلوگیری کند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه طرح برخی مباحث و اظهارات تخریبی کمکی به حل مشکلات اقتصادی کشور نمی‌کند، تصریح کرد: این اظهارات و اقدامات تنها به اختلافات دامن می‌زند از این رو در شرایط کنونی تمام مسئولان باید کلاهشان را قاضی کنند زیرا کشور از نظر اقتصادی دچار مشکل است حال باید به جای سیاسی کاری برای حل مشکلات اقتصادی کشور تلاش کرد. همچنین توجه به تولید داخل و اقتصاد باید هدف مسئولان انقلابی باشد.

وی ادامه داد: قطعا تمام مسئولان کشور از توافق هسته‌ای که خطوط قرمز کشور را رعایت کرده و منافع ملی را تامین کند حمایت می‌کند از اینرو طرح برخی مسائل و اظهارات تخریبی علیه مذاکرات هسته‌ای نه حرف رهبری بوده و نه حرف مسئولان است زیرا مقامات کشور در انتهای دولت قبل در این رابطه بحث کرده و تصمیمی آگاهانه گرفته‌اند که براساس آن با توجه به مجموعه شرایط کشور و وضعیت مناسب صنعت هسته‌ای هم اکنون موقع مذاکرات و توافق رسیده است که این تصمیم براساس مسائل احساسی نبوده، بلکه با استدلال صورت گرفته است.

 

رئیس قوه قانونگذاری بر لزوم اجرای قانون رفع موانع تولید و فضای کسب و کار تاکید کرد و گفت: این قانون آئین نامه‌هایی دارد که باید در دولت تدوین و تصویب شود و مسئولان در این راستا باید از بخش خصوصی حمایت کنند. همچنین تلاطمات سیاسی باید از سوی سیاسیون و رسانه‌ها کم شود زیرا نیاز کنونی کشور ساماندهی اقتصاد و تولید داخلی است.

 

وی با بیان اینکه اوضاع کشور از نظر اقتصاد مطلوب نیست، گفت: عواملی همچون تحریم‌ها، موضوعات درونی، ساز و کارهای اقتصادی و سوء مدیریت در این حوزه عامل آسیب دیدن اقتصاد کشور بوده است.

 

لاریجانی با اشاره به اتکاء شدید اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی تصریح کرد: متاسفانه تک ساحتی بودن اقتصاد موجب آسیب پذیر بودن کشور در تلاطمات بین المللی شده است، از طرفی دیگر یکی از مشکلات ما در حوزه اقتصاد عدم توجه به مقوله صادرات بوده است البته در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای رشد صادرات غیر نفتی شده اما هنوز این اقدامات قابل قبول نیست و با درآمدهای آن نمی‌توان اقتصاد کشور را از درآمدهای نفت و گاز رها کرد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها بر کاهش وابستگی اقتصاد به درآمدهای نفت و گاز تاکید کرده‌اند زیرا اگر کشور صادرات چند وجهی داشت اقتصاد ملی با مشکل روبرو نمی‌شد، از طرفی دیگر یکی از مشکلات اقتصاد کشور این بوده که روابط و مقررات داخلی در جهت حمایت از بخش خصوصی تدوین نشده است.

 

وی ادامه داد: متاسفانه از ابتدای انقلاب فضای اقتصادی کشور در جهت دولتی شدن حرکت کرد که این موضوع لطمات بسیاری را به اقتصاد کشور وارد کرد حال با توجه به این سیاست‌ها هم اکنون شاهد هستیم که بخش خصوصی کشورهای اطراف و همسایه در حوزه‌های مختلف رشد کرده و بازارها را تسخیر کرده‌اند.

 

لاریجانی ادامه داد: شرایط کنونی کشور اقتضاء می‌کند که بیش از گذشته به بخش‌هایی مانند بخش صنعت، معدن و مشکلات بانکی و مالیاتی آن‌ها توجه شود زیرا متاسفانه در شرایط کنونی حدود 30 تا 50 درصد از بنگاه‌های اقتصادی استان‌ها تعطیل شده‌اند از اینرو مجلس شورای اسلامی برای بهبود این حوزه قوانینی را تصویب کرده است.

 

رئیس قوه مقننه ادامه داد: مجلس در بودجه سالیانه تصویب کرده که جرایم ناشی از معوقات صنایع و کارخانجات به بانک‌ها بخشوده و یا تقسیط شود از اینرو دولت باید دستورالعمل این قانون را تنظیم و به بانک‌ها ابلاغ کند از طرف دیگر در شرایط کنونی برای حل مشکلات کشور نیازمند تفاهم و همدلی ملی هستیم.

 

لاریجانی با اشاره به وضعیت بحرانی منطقه گفت: وضعیت منطقه بسیار داغ و بحرانی است و قطعا این معضل تروریست در منطقه به هیچ وجه ساده نبوده و خیلی از کشورها گرفتار آن شده‌اند اما خوشبختانه جمهوری اسلامی به علت ساماندهی قوی از گذشته در این تلاطمات منطقه‌ای آسیب ندیده است.

 

در پایان این مراسم از تعدادی از صنعتگران و شرکت‌های صنعتی برتر استان قم با حضور رییس‌مجلس تقدیر شد.

 

همچنین لاریجانی پس از این همایش در مراسم افطاری صنف صنعتگران و معدن کاران استان قم شرکت کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بنده خدا IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    4 7
    توافق هسته ای حق مسلم ماست
  • برادر IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    4 1
    خداوندا جوانی و سلامتی و طول عمرم بستان و به رهبر معظم بیفزای! اگر ایشان نبود خدا میداند که تندروهای دو جناح اصلی کشور چه میکردند! جانم فدای رهبر ،جانم فدای ایران ، جانم فدای اسلام
  • جهان IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    3 5
    آقای لاریجانی بسیار آدم منطقی وفهمیده ای است
  • ناشناس IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    5 1
    مشکل آنجاست که هر کس وجهی از وجوه فرمايشات رهبری را ملاک قرار می دهد. آنجا که برخی آب،نان،اقتصاد، استخوان مردم و... را به توافق ارتباط می دهند واقعی ظریف می گوید هر توافقی بهتر از عدم توافق است با کدامیک از فرمایشات رهبری منطبق است.رهبری میفرماید هر گونه بازرسی ممنوع آقایان می گویند دسترسی است. اقدامی فرماید تحریمها زمان امضا توافق لغوشود آقایان به جای امضا رونمايي میکنند.آقا دو مرحله ای کردن توافق را مناسب نمی داند اسمش را بیانیه میگذارند و جشن می گیرند.
  • اصغر IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    3 2
    این آقایون همون کاسه های داغ تر از آش و یا دایه مهربان تر از مادر هستند که به قول خودشان نگران منافع ملی هستند ولی واقعیت بازیهای جناحی و سیاسی و انتقادهای مخرب و زیر سئوال بردن تلاشهای تیم هسته ای است . اینکه در کشور ما رایج شده همه بدون تخصص و اطلاع در مورد هر مسئله ای اظهار نظر کنن متاسفانه بک فرهنگ غلطا شده که خیلی خطرناکه .باید بگیم خواهشا به خاطر خدا به خاطر این مردم همیشه درصحنه اذهان مردم رو با تحلیلهای بچه گانه و تندرفتنهای جلوتر از رهبری خراب نکنن که به نفع هیچکس نیست جز اینکه زمستون میره و روسیاهیش برای زغال میمونه .
  • خالد IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    4 1
    علی جان شما به مشکلات واقف هستی و جنابعالی کوچکی هم نیستی و راه حلها را هم تا حدودی بلدی خواهشاً ینو بالا بخآستینوزن نسبت به حل مشکلات اقدام عاجل بکنید . هر مسئولی چه کوچک و چه بزرک سخنرانی که میکنند بنظر میرسند کارشناس و حلال مشکلات است ولی جرات حل آنرا ندارند .
  • ناشناس IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    1 0
    آقای لاریجانی زیادی شلوغش نکن. انتقاد حق هر ایرانی است. هر کس مخالف شما بود اسمش رو گذاشتید افراطی بی شناسنامه. زمستان میرود و رو سیاهیش برای ذغال می ماند ........
  • مهدی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    1 0
    این توافق بوی بد می دهد امیدواریم روزی نرسد که خودمان را سرزنش کنیم
  • محسن121 IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
    0 1
    به امید پیروزی رزمندگان عرصه دیپلماتیک
  • ایرانی IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    0 0
    .. تا همین دیروز شما مجلسی ها هزار جور سنگ جلوی مذاکره کننده ها می انداختین.. حالا که می بینین ورق داره بر می گرده همتون رنگ عوض می کنین که فردا بگین ما هم موافق بودیم !! ...
  • جاوید IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    0 0
    راستی این وحدت چرا در مقابل انتقادها از دولت قبل نبود ؟آقای لاریجانی چرا در مقابل انتقادهای ناجوانمردانه از دولت قبل اینگونه عمل نکردن ؟حتی از انتقادها هم حمایت کردن .