۱۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 293377

روسیه یک سفینه باری از نوع 'پروگرس' با حدود سه تن محموله مورد نیاز برای ایستگاه فضایی بین المللی به فضا پرتاب کرد.

روسیه یک سفینه باری به فضا پرتاب کرد

به گزارش خبرگزاری 'روسیا سگودنیا' و به نقل از مرکز هدایت پروازهای فضایی روسیه، سفینه باری 'پروگرس-ام.28.ام' ساعت 8 و 4 دقیقه بامداد امروز (جمعه) به وقت مسکو با یک موشک ماهواره بر روسی از نوع سایوز از ایستگاه فضایی بایکانور روسیه در قزاقستان، به فضا پرتاب شد.

این نخستین پرتاب سفینه باری روسی پس از سانحه فضایی پروگرس در ماه آوریل در روسیه است.

پروگرس با بیش از سه تن محموله شامل غذا، سوخت و دیگر مواد مورد نیاز ایستگاه بین المللی فضایی قرار است ساعت 10 و 13 دقیقه روز یکشنبه به ایستگاه فضایی بین المللی ملحق شود. 

هم اکنون ایستگاه بین المللی فضایی پذیرای پنج فضانورد است. نزدیک ترین و دورترین فاصله ایستگاه بین المللی فضایی با زمین 409 تا 416 کیلومتر است.

سفینه فضایی باری پروگرس 'ام -27ام' حامل سه تن بار هشتم اردیبهشت ماه از پایگاه فضایی بایکونور به فضا پرتاب شد اما به دلیل نقص فنی در مداری بالاتر از مدار مورد نظر قرار گرفت.

این سفینه در فضا سرگردان شد و پس از ورود به جو زمین و آتش گرفتن، قطعات لاشه آن در اقیانوس آرام سقوط کرد.

سقوط سفینه پروگرس موجی از نارضایتی را در میان سران روسیه و جامعه این کشور به همراه داشت بطوری که ' دیمیتری راگوزین' معاون امور دفاعی نخست وزیر روسیه اعلام کرد که بخش فضایی روسیه دچار بحران شده است.

معاون نخست وزیر روسیه یادآوری کرد که این نخستین مورد سقوط ماهواره بر پروتون -ام نبود و ماه می سال گذشته نیز یک ماهواره بر از این نوع حامل ماهواره مخابراتی 'اکسپرس-АМ4Р' در جو زمین آتش گرفت و سوخت. 

راگوزین خاطرنشان کرد که در آژانس فضایی فدرال روسیه، اصلاحات گسترده انجام خواهد گرفت.

ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.