نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس گفت: اثر تحریم‌ها ۲۵ درصد است و بخش عمده‌ مشکلات اقتصادی کشور مربوط به مسائل داخلی است.

اثر تحریم‌ها ۲۵ درصد است؛‌ بخش عمده‌ مشکلات اقتصادی را مسائل داخلی می‌دانیم
 
 
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، محمد رضا پورابراهیمی ظهر امروز قبل از خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه فضای عطرآگین ماه رمضان بیان کننده میزان ارادت مردم به مبانی دینی و اعتقادات مذهبی است، اظهار داشت: این ارادت با حضور جوانان و مومنان هر سال پر رنگ‌تر از سال پیش می‌شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم و اساسی که دشمنان را طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران واداشته است همین باورهای مذهبی و روحیه دینی مردم ایران است، تصریح کرد: بعضی تصور می‌کنند آمریکا با موضوعات اقتصادی، سیاسی و امنیتی با ما مخالفت می‌کند، اما عقبه همه این رفتارها رویکرد اعتقادی مردم است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها از اعتقادات و تفکرات مذهبی مردم ما نگران هستند و تاریخ نشان می‌دهد می‌خواستند در مملکت ما تفکر لاییک را ترویج کنند، اما در کشورهای دیگر موفق شدند و نتوانستند این تفکر را به کشور ما نفوذ دهند.

وی ادامه داد: 70 سال حکومت لاییک در ترکیه با آن‌همه مسلمان شیعه توانسته رسوخ کند  و این به‌واسطه تنها یدک کشیدن نام شیعه در این کشور بوده است و غنای تفکر شیعی از این کشور گرفته شده است.

پور ابراهیمی با تبیین ظلم‌های آمریکا بر ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: اول انقلاب با تجهیز منافقان برای از بین بردن بهترین افراد کشور مانند شهید بهشتی و شهید مطهری، برپا کردن اغتشاشات و توطئه‌های فراوان نتوانستند باور را از ملت ایران بگیرند و خدشه‌ای به نظام ما وارد سازند.

قدرت نظامی ما خواب را از چشمان دشمنان گرفته است
وی ادامه داد: با تجهیز 36 کشور علیه ایران جنگ تحمیلی به راه انداختند و ما با دست خالی توانستیم پس از هشت سال با افتخار از جنگ خارج شویم و جنگ نه‌تنها دشمن را به هدفش نرساند، بلکه استحکام درونی ما را بالا برد.

پور ابراهیمی عنوان کرد: امروز وضعیت نظامی ایران در منطقه به گونه‌ای است که آمریکا جرأت عملی کردن گزینه نظامی خود را ندارد، زیرا می‌داند توان و قدرت نظامی کشور ایران به قدری است که خواب را از چشمان آمریکا و صهیونیسم گرفته است.

وی با بیان اینکه شبیخون فرهنگی راه دیگر مقابله آمریکا با ملت ایران بود، تصریح کرد: ماهواره، فضای مجازی، مواد مخدر و... حرکت جدید این دشمن دیرینه در حوزه سلب باورهای دینی به ویژه در جوانان بود و امروز تمام هم و غم دشمن این است که اگر در حوزه اقتصادی بتواند نظام را متوقف کند ما را از آرمان‌های خود بازداشته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: آمریکا از اوایل پیروزی انقلاب تحریم‌ها را بر ما روا داشته و سابقه دیرینه دارد و قانون ممنوعیت سرمایه‌گذاری در ایران، ممنوعیت صادرات کالاهای ایرانی به آمریکا، بلوکه کردن دارایی‌های ایران و... از دشمنی‌های دیرینه آمریکا در حوزه اقتصادی با ایران است.

پورابراهیمی اضافه کرد: آمریکا اتحادیه اروپا را هم به جمع خود اضافه کرده و این اتحادیه هر از چند گاهی یک قطعنامه علیه ایران صادر می‌کند.

وی عنوان کرد: دشمن با موضوع هسته‌ای در پی زمین‌گیر کردن ایران است ما در مذاکرات هسته‌ای بر اساس تفکرات دینی پیش می‌رویم و فعالیت‌های هسته‌ای کشور ما مسالمت‌آمیز است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین اقدامات دشمن از سال 91 علیه ما بود و تحریم بانک مرکزی که بی‌سابقه و در کمال نقض قوانین است بر ما روا داشته شد، تحریم فروش نفت، کشتیرانی، بیمه کشتی‌ها و... که به خیال خودشان می‌خواهند مردم را از مسیر انقلاب دور کنند.

وی افزود: ما در مجلس شورای اسلامی مذاکرات را رصد می‌کنیم خط قرمزهای رهبری مد نظر مجلس است و قرار است محدودیت‌هایی در بحث هسته‌ای بپذیریم که در مقابل چند موضوع برای ما انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: موضوع نفت، تحریم بانک مرکزی، حمل و نقل هوایی و تحریم کشترانی و اگر همه اینها انجام شود تازه به سال 90 بر خواهیم گشت و سال 90 که تحریم‌ها هم نبود بلکه ما بهره‌وری اقتصادی نداشتیم و ضریب اشتغال کامل نبود.

وی با بیان اینکه عدم اجرای قانون بهبود کسب و کار ارتباطی به مذاکرات ندارد، تصریح کرد: این قانون سال‌ها پیش تصویب شده و همچنین قانون مبارزه با قاچاق کالا که 50 درصد آیین‌نامه‌های آن اجرایی نشده است.

پور ابراهیمی بیان داشت: وزارت صنعت و معدن مکلف شده کد شناسه رهگیری بر روی کالاها درج کند تا از مبادی ورودی تا مصرف کننده کالاها شناسایی شوند و عدم اجرای قانون چه ارتباطی با تحریم‌ها دارد.

وی عنوان کرد: سالانه بالغ بر 75 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق وارد کشور می‌شود که از ارزش فروش نفت هم بیشتر است و عدم اجرای قانون این وضعیت را به وجود آورده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: اثر تحریم‌ها 25 درصد است و بخش عمده‌ مشکلات اقتصادی کشور مربوط به مسائل داخلی است.

پورابراهیمی با بیان اینکه در مجلس از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم به فضل الهی این تیم با سرافرازی برگردد و اصلاح ساختار اقتصادی کشور در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.