قدس آنلاین- تبریز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز از افتتاح فاز نخست تفرجگاه بزرگ « آرپا دره‌سی» تا پایان شهریور سال‌ جاری خبر داد.

افتتاح فاز نخست تفرجگاه بزرگ «آرپادره‌سی» تا پایان شهریور ۹۴

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  محمدحسین حسن‌زاده اظهار داشت: آرپادره‌سی با موقعیت خوب و جایگاه جغرافیایی ویژه در آینده‌ای نزدیک می‌تواند به یکی از اصلی‌ترین تفرجگاه‌ها و پارک‌های جنگلی تبریز برای استفاده عموم شهروندان و گردشگران تبدیل شود.

وی با اشاره به تنوع گونه‌های کاشته شده در این مجموعه بزرگ فضای سبز گفت: تمام کاشت‌های امسال با گونه‌هایی مثل کاج، سرو، سوزنی برگ، اقاقیا، سنجد انجام شده چرا که در مواجه با کم‌آبی مقاومت بیشتری دارند.

حسن‌زاده افزود: در طرح کاشتی که استفاده می‌کنیم بیشتر سعی بر این بوده از طرح کاشتی بهره بگیریم که برای آبیاری آن بیشتر از نزولات آسمانی استفاده شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به نوع آبیاری گونه‌های کاشته شده در «آرپا دره‌سی» اظهار داشت: در این مجموعه تنها با مشکل آب مواجه هستیم که سعی داریم با انتقال آب از سه راهی اهر تا اندازه‌ای از این مشکل بکاهیم.

وی با بیان اینکه سیستم آبیاری «آرپا دره‌سی» به صورت مکانیزه خواهد بود، گفت: لوله‌کشی‌های لازم انجام شده تا آبیاری این مجموعه از حالت دستی و سنتی خارج شده و به شیوه مکانیزه و قطره‌ای انجام گیرد.

حسن‌زاده با بیان اینکه خاک موجود در پارک «آرپا دره‌سی» بسیار مناسب و مساعد برای کاشت است، تصریح کرد: خاک این مجموعه خاک رس مناسبی دارد که همین موضوع از نکات قوت و ویژگی‌های خاص «آرپا دره‌سی» برای تبدیل شدن به یک پارک جنگلی بزرگ و در خور نام و جایگاه تبریز و شهروندان است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان امکانات این مجموعه بزرگ تفریحی اظهار داشت: ایجاد 22 راه دسترسی در داخل پارک، ایجاد 60 آلاچیق در فاز 67 هکتاری این پارک طی سال گذشته، ساخت نمازخانه، سرویس بهداشتی از اهم امکانات این پارک است.

فعالیت‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز دوشیفته شد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز از دو شیفته شدن ساعات کاری و اداری فعالیت این سازمان خبر داد و افزود: حوزه فضای سبز تبریز فرآیند و روندی بوده که تعطیلی ناپذیر است.

حسن‌زاده با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید در اجرای اقدامات و برنامه‌های سازمان خللی وارد شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه بعد از ساعت اداری نیز همه روزه برخی همکاران سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز مشغول فعالیت بودند ولی عمدتا پس از ساعت اداری فعالیت‌های سازمان به طور نیمه ادامه می‌یافت.

وی اظهار داشت: بر همین اساس برای خدمات‌رسانی هرچه بیشتر به عموم شهروندان، شیفت شب سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز را فعال کردیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز ادامه داد: طی این اقدام از مدیران ستادی سازمان تا نیمه شب(ساعت 24) در سازمان برای ارائه خدمت حضور دارند.

حسن‌زاده با اشاره به عمده فعالیت‌های انجام یافته در این شیفت کاری اظهار داشت: بازدید از فضای سبز درون شهری و تفرجگاه‌های تحت نظارت سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز و گزارش آخرین وضعیت این مکان‌ها و پیگیری این امور از جمله عمده فعالیت‌های همکاران سازمان پارک‌ها در شیفت شب است.

وی با بیان علت لزوم راه‌اندازی شیفت در این سازمان خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه سیستم اداری به دلیل محدودیت‌های زمانی پاسخگوی درخواست‌های شهروندان و سایر ارگان‌ها نیست، در ساعت غیراداری نیز شهروندان تبریزی می‌توانند مشکلات و گزارش‌های خود نظیر رسیدگی به موضوع حفظ و گسترش را در این ساعات پیگیری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.