قدس آنلاین: مسوول بسیج اساتید استان اصفهان گفت: با اشاره به اینکه رتبه جایگاه علمی کشور در میانگین جهانی نه تنها توقف بلکه تنزل چشمگیری است، این در حالی است که در سوی دیگر شاهد راه‌اندازی هجمه‌ای علیه نیروهای بورسیه بودیم و سیاست دولت گذشته در جذب هیئت علمی عالم و در عین حال متعهد مورد نقد قرار گرفت.

جایگاه علمی ایران تنزل  یافته است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، علیرضا احسان دوست، در جمع اساتید بسیجی شهرستان کاشان، با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه مجموعه بسیج اساتید اظهار داشت: بسیج اساتید استان اصفهان با الهام گرفتن از این رهنمود توسعه تشکیلاتی خود را آغاز کرد چنانکه مراکز بسیج اساتید مستقر در دانشگاه‌ها از حدود 30 مرکز در میان 170 دانشگاه و مراکز آموزش عالی استان اکنون به بیش از یکصد مرکز دانشگاهی رسیده است.
وی، به مأموریت‌ها و اهداف مختلف بسیج اساتید اشاره کرد و افزود: بسیج اساتید استان اصفهان از سال گذشته با هدف مقابله با فرآیند سکولاریزه کردن فضای دانشگاه‌ها به خصوص در عرصه علوم انسانی اقدام به برگزاری کرسی‌های نقد و نظر کرده است.
مسوول بسیج اساتید استان اصفهان، به روند مذاکرات هسته‌ای نیز اشاره کرد و افزود: نگرانی‌هایی در قضیه هسته‌ای وجود دارد و ما نقدهای جدی بر سیاست‌های دولت فعلی هم در توافق ژنو، هم بیانیه لوزان و چه در فرآیند کنونی در نوشتن برجام به عنوان توافق جامع داریم.
احسان دوست تصریح کرد: برخی جریانات در کشور به دنبال آن هستند که ما قطب‌بندی کانون‌های قدرت و ثروت جهانی را بپذیریم و اگر چنانچه از قبل مسائل هسته‌ای ما در مقابل این تقسیم‌بندی‌های قدرت تسلیم شویم بدون شک نتیجه آن در مسائل فرهنکی سیاسی قابل تأمل خواهد بود.
وی، با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری در سخنرانی 14 خرداد مبنی بر لزوم جلوگیری از انحراف از اصول اساسی امام راحل پیشنهاد کرد: بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کاشان با قرار دادن مسئله تبیین اصول اساسی مکتب امام راحل به عنوان موضوع محوری در قالب جلسات مستمر و در محضر نماینده ولی‌فقیه در کاشان به تبیین این موضوع و اصول اساسی بپردازد.
مسوول بسیج اساتید استان اصفهان اظهار داشت: برخی جریانات در کشور به دنبال مطرح کردن دین در حداقل‌ها هستند و بر جداسازی آن از محورهای اساسی معتقد هستند این‌ تفکر طوری القا می‌کنند که ما از دیندار بودن خویش احساس خجالت کنیم.
احسان‌دوست، با اشاره به اینکه جریانی به دنبال بر هم زدن خط قرمز انقلاب اسلامی در قضیه فتنه 88 است، افزود: این جریانات معتقد به خودی و غیرخودی بودن نیستند امری که می‌توان تبعات آن را در امور اجرایی دو ساله اخیر مشاهده کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.