قدس آنلاین یزد - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: حاکمان باید شرایط اجرای امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه فراهم کنند.

حاکمان شرایط اجرای امر به معروف و نهی از منکر  را در جامعه فراهم کنند

به گزارش قدس آنلاین از یزد ،حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی در اولین جلسه تشکیل شورای احیاء امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به جایگاه امر به معروف ونهی از منکر در جامعه اظهارداشت : امر به معروف و نهی از منکر یک ضرورت همگامی است که همگان باید نسبت به آن احساس وظیفه داشته باشند.

وی در خصوص ضرورت این فرضیه الهی افزود: ضرورت امر به معروف و نهی از منکر مورد تایید عقل و نقل می باشد که این امر نشان دهنده اهمیت این فریضه است.

حسینی کوهستانی با بیان اینکه اگر این فریضه همگانی نباشد جامعه با مشکل روبرو خواهد شد تصریح کرد: خداوندمتعال دعوت به نیکی ها و نهی از بدی ها را بر دوش همگان قرار داده است.

وی خاطرنشان ساخت :امر به معروف تذکری است که انسانی را به سمت کار نیک هدایت می کند و نهی از منکرتذکری است که گاهی می تواند انسانی را از خطایی باز دارد .

حسینی کوهستانی با بیان اینکه عنوان نظارتی امر به معروف و نهی از منکر بر 3 نوع است افزود: نظارت مردم بر مردم، حکومت بر مردم و مردم بر حکومت از این سه نوع است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه حاکمان باید شرایط اجرای امر به معروف و نهی از منکر  را در جامعه فراهم کنند. اظهار داشت: هیچ دولتی معصوم نیست  و مردم باید عملکرد دولت را مورد بررسی قرار داده تا در مواقع مورد نیاز به دولت تذکر دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.