۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳
کد خبر: 294398

دو حمله انتحاری امروز (سه‌شنبه) کابل، پایتخت افغانستان را به لرزه درآورد.

وقوع دو حمله انتحاری در کابل

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در حمله اول، یک مهاجم انتحاری کاروان نیروهای بین‌المللی را در کابل هدف قرار داد.

وزارت کشور افغانستان مکان این حمله انتحاری را در منطقه شاه شهید در حومه شرقی شهر کابل اعلام کرد.

صدیق صدیقی، سخنگوی این وزارت در صفحه توییتر خود نوشته که بر اساس گزارش‌های اولیه، هیچ غیرنظامی در این رویداد کشته و یا زخمی نشده است.

گزارش شده که مهاجم انتحاری، خودروی مملو از مواد انفجاری را در مسیر نیروهای خارجی منفجر کرده است.

گروه ماموریت "حمایت قاطع" نیروهای ناتو در افغانستان نیز تایید کرده که هدف این حمله کاروان نیروهای ناتو بوده که از محل عبور می‌کرد اما در مورد اینکه آیا به این نیروها آسیبی هم رسیده یا نه توضیحی نداده است.

یک سخنگوی ناتو به بی‌بی‌سی گفت که هیچ یک از ماموران ماموریت حمایت قاطع در این رویداد کشته نشده است اما در مورد احتمال زخمی شدن سربازان بررسی‌ها جریان دارد.

رسانه‌های محلی گزارش کرده‌اند که دست کم پنج غیرنظامی در این حمله زخمی شده‌اند اما منابع رسمی در مورد تلفات احتمالی این رویداد اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نداده‌اند.

اینکه چه کسی مسئول اصلی راه اندازی این حمله است هنوز ابهام وجود دارد، هم گروه طالبان و "حزب اسلامی" گلبدین حکمتیار مسئولیت این حمله انتحاری را به عهده گرفته و هر دو گفته‌اند که هدف از حمله، کاروان نیروهای خارجی بوده است.

در دومین حمله انتحاری در کابل پایتخت، مهاجمان مسلح به یک حوزه مربوط به امنیت ملی افغانستان حمله کردند.

حسیب صدیقی سخنگوی اداره عمومی امنیت ملی گفت که ابتدا مهاجم انتحاری سوار بر یک سه چرخه مملو از مواد انفجاری که می‌خواست وارد حوزه هشتم امنیت ملی شود، خود را در ورودی منفجر و راه را برای دو مهاجم دیگر باز کرد.

در این انفجار یک سرباز امنیت ملی افغانستان کشته شد. صدیقی می‌گوید که دو مهاجم دیگر با نیروهای امنیت ملی رویارویی کردند و پس از لحظاتی درگیری، هر دو مهاجم توسط نیروهای امنیت ملی کشته شدند.

شاهدان عینی گفته‌اند که ابتدا صدای دو انفجار از منطقه "دوصد فامیلی" و به دنبال آن صدای تیراندازی به گوش رسید.

وزارت کشور افغانستان گفته که در این حمله یک نفر هم زخمی شده است. این حمله گروهی لحظاتی پس از حمله یک بمب گذار انتحاری به کاروان نیروهای خارجی صورت گرفت.

هر دو رویداد در حوزه هشتم شهر کابل در فاصله زمانی و مکانی نزدیک به هم اتفاق افتاده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.