استاندار خراسان رضوی گفت: امکان تعطیل شدن بازارچه مرزی دوغارون چه به لحاظ اقتصادی و چه به لحاظ سیاسی وجود ندارد.

استاندار خراسان رضوی:بازارچه مرزی دوغارون قابل تعطیل شدن نیست

به گزارش قدس آنلاین علیرضا رشیدیان با اشاره به اینکه مکان این بازارچه به نوعی است که محل اخلاف در مرز دو کشور است اظهار داشت: تعطیلی این بازرچه ممکن است مشکلاتی را به لحاظ این موضوع ایجاد کند.

وی صدور دستور تعطیلی این بازارچه را امری غیرکارشناسی عنوان و تصریح کرد: نامه ای برای پیشگیری از این موضوع ارسال شده و این امر در حال پیگیری است.

استاندار خراسان رضوی وضعیت زیرساخت های اجرایی برای توسعه صادرات در خراسان رضوی را نامطلوب ارزیابی کرد و افزود: باید برای ساماندهی به معضلات صادرکنندگان خراسان رضوی ستادی ویژه به صورت موقت شکل بگیرد.

رشیدیان خاطر نشان کرد: منظور از این ستاد یک ساختار جداکانه نیست بلکه محلی موقت برای رفع مشکلات افراد تا زمان کامل شدن فرآیند تقسیم کار میان دستگاه های اجرایی است.

وی با اشاره به مذاکرات در حال انجام در وین تصریح کرد: ممکن است با به دست آوردن یک توافق خوب کانال های صادراتی باز شده و ظرفیت های جدیدی در این زمینه به وجود بیاید لذا باید آمادگی های لازم برای بهره برداری از آن شرایط را مهیا کرد.

استاندار خراسان رضوی ظرفیت های استان خراسان رضوی را برای توسعه صادرات بی نظیر خواند و اظهار کرد: باید از تمام این امکانات برای صادرات تمام محصولات خود از جمله فنی  و مهندسی، کشاورزی، صنعتی و معدنی بهره برد تا بتوان ارزش افزوده بیشتری را تولید کرد.

رشیدیان با بیان اینکه توسعه صادارت یکی از مؤلفه های اصلی رشد اقتصادی است تأکید کرد: باید با مدیریت درست از تمام ظرفیت های موجود در استان خراسان رضوی برای بهبود شرایط صادرات بهره برد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.