قدس آنلاین _مدیر امور صدور اسناد بین المللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: مجوز های بین المللی که برای رانندگی در کشورهای دیگر صادر می شوند طبق کنوانسیونهای بین المللی که ایران عضو آنها است به طور معمول یک سال و در برخی از موارد حداکثر تا ۳ سال اعتبار دارند.

گواهینامه های معتبر بین المللی حداکثر ۳ سال اعتبار دارند / صدور گواهینامه های جعلی با دریافت چند صد یورو!

به گزارش قدس آنلاین , حسینعلی قلی زاده در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن اظهار مطلب فوق بیان داشت: بعضا دیده شده که برخی آژانس های مسافرتی برای صدور مجوز بین المللی رانندگی تا چند صد یورو از افراد هزینه دریافت می کنند ولی مجوز های صادر شده جعلی بوده و در صورت بروز حادثه  برای فرد مشکل ساز می شود.

وی  تصریح کرد:  تنها نمایندگی های مجاز کانون می توانند برای صدور مدارک مورد نیاز در سفرهای خارجی با اتومبیل شخصی اقدام کنند .

او اظهار داشت : در این زمینه افراد می توانند به نمایندگی های مجاز این کانون که در وبسایت آن مشخص شده است مراجعه نمایند.

قلی زاده با اشاره به تشدید کنترل مدارک در ورود خودروها به کشورهای خارجی خاطرنشان کرد: به ویژه در کشور عراق هم اکنون هماهنگی های لازم برای اقدامات کنترلی در حوزه ورود اتومبیل های خارجی به عمل آمده و مسافران باید با داشتن مدارک قانونی مورد نیاز به  این کشور یا کشورهای دیگر سفر کنند.

وی در ارتباط با مدارک مورد نیاز برای ورود به کشورهای خارجی با اتومبیل شخصی بیان کرد: مجوز بین المللی رانندگی، دفترچه مالکیت بین المللی و سند تضمین برگشت به کشور ( کارنه دو پاساژ) و پلاک ترانزیت از جمله مدارکی است که برای سفر با اتومبیل شخصی مورد نیاز است.

مدیر امور صدور اسناد بین المللی کانون خاطرنشان کرد: مردم می توانند با تهیه مدارک مذکور از فرصت مسافرت ارزان به وسیله خودروی شخصی در ایام تابستان استفاده کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.