قدس انلاین- تبریز: استاندار آذربایجان شرقی گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات بخش صنعت ناشی از تحریم‌هاست و دولت تدبیر و امید به درستی به دنبال رفع این مانع بزرگ از سر راه بخش تولید و صنعت است.

دولت به دنبال رفع مانع از سر راه صنعت است/ ضرورت برنامه‌ریزی برای شرایط پس از تحریم
 
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در دیدار با اعضای جدید هیات مدیره خانه صنعت و معدن آذربایجان شرقی، اظهار داشت: تحریم‌هایی که روزی کاغذپاره نامیده می‌شدند امروز صنعت ما را دچار مشکل کرده و دولت در تلاش است این مساله را به شکل منطقی و با حفظ تمام حقوق ملت حل و فصل کند.


وی با بیان این که دولت در طول دو سال گذشته بیشترین توان خود را بر روی این مساله گذاشته است، افزود: مذاکرات هسته‌ای به روزهای آخر خود رسیده و امیدواریم ملت ایران به حق واقعی خود که برخورداری از علم و فناوری و رفع محدودیت‌های ناحق و ظالمانه است برسد و هر آن‌چه به خیر و صلاح مردم و کشور است اتفاق بیفتد.

جبارزاده خاطرنشان کرد: دنیا در این مذاکرات شاهد بود که جمهوری اسلامی ایران به جز حرف حق و منطقی چیز دیگری نمی‌گوید و بی‌اساس بودن اتهاماتی که به ملت ایران وارد می‌شود به اثبات رسید.

وی افزود: انرژی هسته‌ای دانشی است که همه ملت‌ها باید از آن بهره‌مند باشند و انحصار این دانش در دست چند کشور خاص، ظلم است و امیدواریم در سایه تلاش‌های دولتمردان و سربازان دیپلماسی کشور و رهنمودهای مقام معظم رهبری نتیجه مطلوب برای مردم ایران حاصل شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که البته نباید انتظار داشته باشیم با لغو تحریم‌ها همه مشکلات بلافاصله حل خواهد شد، افزود: لغو تحریم‌ها در واقع برداشته شدن یک مانع بزرگ است و شرط اصلی توسعه کشور، کار و تلاش مضاعف و همدلی و همکاری همه بخش‌هاست.

وی با تاکید بر این که باید برای شرایط بعد از تحریم برنامه‌ریزی کنیم، گفت: فضای بعد از تحریم برای بخش تولید و صنعت ما هم می‌تواند مثبت و هم منفی باشد، مثبت از جهت این که می‌توانیم از علم و دانش روز استفاده کنیم و منفی از جهت این که رقابت با دنیا به معنای واقعی عملی خواهد شد و اگر هوشمندانه حرکت نکنیم ممکن است بازارهای ما را در اختیار بگیرند.

جبارزاده با بیان این که هر استان باید متناسب با شرایط خود برنامه‌ریزی کند، پیشنهاد کرد کارگروهی متشکل از صاحب‌نظران بخش خصوصی، اساتید دانشگاه‌ها و مسوولان سیاسی، شرایط بعد از تحریم را به صورت فنی بررسی و راهکارهای استفاده از ظرفیت ایجاد شده را ارایه کند.

وی، رفع تحریم‌ها را فرصتی برای بازسازی صنعت استان ذکر کرد و گفت: اهالی صنعت و تولید باید برای به دست آوردن بازارهای جدید صادراتی و استفاده از فناوری‌های جدید در شرایط بعد از تحریم تلاش کنند.

جبارزاده با اشاره به تشکیل منطقه ویژه علم و فناوری در استان، ارتباط تنگاتنگ خانه صنعت و معدن با این منطقه را خواستار شد و گفت: منطقه ویژه علم و فناوری امکان ویژه‌ای است که در دولت تدبیر و امید نصیب استان ما شده و بازیگران اصلی این عرصه صاحبان صنایع هستند.

وی با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت گذشته که موجب تعطیلی پنج هزار واحد صنعتی در استان شده است، گفت: هر مدیری باید در قبال عملکرد خود پاسخگو بوده و حساب پس دهد و امروز مردم بهترین داور و ارزیابی‌کننده عملکردها هستند.

جبارزاده تاکید کرد: باید با بیان واقعیت‌ها به مردم، اجازه ندهیم که افرادی با وعده‌های دروغ و توخالی افکار عمومی را فریب داده و خود را در بین مردم مطرح کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در ابتدای سخنان خود با قدردانی از نقش موثر خانه صنعت و معدن استان در حل مشکلات بخش خصوصی، گفت: خانه صنعت و معدن آذربایجان شرقی از بدو تشکیل مایه خیر و برکت برای استان بوده و صنعت‌گران استان این خانه را پناه خود می‌دانند.

وی، فعال‌سازی انجمن‌های تخصصی خانه صنعت و معدن را سیاست درستی عنوان کرد و گفت: این انجمن‌ها باید با بررسی مسایل و مشکلات بخش صنعت و تولید، نقشه راه توسعه این بخش و راهکارهای حل مشکلات را ارایه کنند.

جبارزاده با بیان این که بخش صنعت هیچ‌گاه بدون مشکل نبوده و بعد از این هم نخواهد بود، افزود: وجود مشکلات شرط یک صنعت پویا و فعال است و مهم این است که با حل مشکلات و رفع موانع زمینه رشد و شکوفایی صنعت را فراهم کنیم.

اعضای هیات مدیره خانه صنعت و معدن آذربایجان شرقی هم در این دیدار دیدگاه‌های خود را در خصوص مسایل و مشکلات مختلف بخش تولید و صنعت ارایه کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.