وزیر کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران برای اتمام حجت با افکار عمومی دنیا، مجامع بین المللی و احقاق حقوق ملت ایران وارد مذاکرات با ۱+۵ شده است و بنابراین برای احقاق حقمان ایستادگی می کنیم.

 در مذاکرات هسته ای برای احقاق حقمان ایستادگی می کنیم

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه مراسم افطار با مددجویان کمیته امداد امام (ره) در جمع خبرنگاران درباره مذاکرات هسته ای ایران افزود: اگر دنیا با ایران بزرگ بگونه ای عمل کند که حقوق کشورمان احقاق شود، جمهوری اسلامی ایران نیز به طور قطع می تواند در مسیر قانونی تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی به فعالیت خود ادامه دهد و در حوزه های وسیع تری کارهای خود را دنبال کند.

وی ادامه داد: در غیراین صورت همان روش گذشته را ادامه می دهیم و هیچ گاه چشم داشتی به کمک دیگران نداشته و نداریم و حق خود می دانیم در عرصه بین المللی به صورت آزادانه در حوزه های مختلف همچون همه کشورها به صورت رسمی و قانونی از مواهب بین المللی استفاده کنیم.

وزیر کشور یادآور شد: ما از ابتدا هم اعلام کرده ایم که آمادگی داریم با هر شرایطی انقلاب اسلامی و کشور را حفظ کنیم و مردم ما به مقاومت، انسجام و وحدت خو گرفته اند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: این آموزهای است که ما از امام راحل، رهبر معظم انقلاب و شهدا آموخته ایم.

وی اظهار امیدواری کرد که هر چه خیر است برای مردم مسلمان ایران رقم بخورد.

 

** هیچ پورشه ای از طریق کمیته امداد امام (ره) وارد کشور نشده است

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی براین که آیا به موضوع پورشه وارداتی از سوی کمیته امداد رسیدگی شده است یا خیر؟، اظهارداشت: ما هیچگاه نگفتیم از طریق این کمیته خودروها وارد کشور شده است، این موضوع را بنده هم در مجلس شورای اسلامی و هم بیانیه ای که از سوی وزارت کشور به دلیل فهم غلط در جامعه منتشر شد، اعلام کردم.

رحمانی فضلی ادامه داد: اکنون نیز اعلام می کنم این خودروها از طریق کارت های امدادگرهایی که در مناطق مرزی و جزایر کشور مستقر بودند، توسط برخی افراد سودجو وارد کشور شده است و گرنه ساحت کمیته امداد امام (ره) پاک است و این مباحث از ابتدا در رسانه ها بد مطرح شد.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) رسما و به طورغیرقانونی در واردات خودرو یا هر چیز دیگری اقدامی نکرده و نقشی نداشته است و این اقدام توسط افراد سودجو با استفاده از امکانات امدادگران مناطق مرزی و جزایر صورت گرفته است.

وزیر کشور با بیان این که موضوع واردات خودرو به طور جدی پیگیری می شود، تاکید کرد: دیگر چنین اتفاقاتی رخ نخواهد داد و مجاری واردات آن خودروها با آن شیوه خاص توسط افراد سودجو با کارت های امدادگرهای مرزی تعطیل شده است.

 

**انعقاد تفاهم نامه مشترک وزارت کشور وکمیته امداد برای کمک به مددجویان

همچنین رحمانی فضلی در پاسخ به پرسش خبرنگار سیاسی ایرنا درمورد همکاری مشترک وزارت کشور و کمیته امداد امام (ره) برای کمک بیشتر به مددجویان گفت: بر اساس تفاهم نامه مشترک، این وزارتخانه هر کمکی که مددجویان در سطح استان ها نیاز داشته باشند، ارایه می کند.

وی افزود: وزارت کشور آماده است کمک های لازم را به مددجویان در سطح استان ها ارایه دهد تا آنان از زندگی بهتر برخوردار شوند و بنده این موضوع را به سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) اعلام کردم.

وی تصریح کرد: ما خود را مدیون همه مردم و بویژه دوستان کمیته امداد امام (ره) که زحمت زیادی می کشند، می دانیم اما همه باید به عرصه بیایند، هرجا مردم حضور داشته اند مشکل حل شده است و گرنه به تنهایی دولت یا کمیته امداد قادر به حل این معضل نخواهد بود.

 

** 4 میلیون مددجو تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) هستند

پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز گفت: در حال حاضر نزدیک یک میلیون و 800 هزار خانواده تحت پوشش این نهاد در کشور داریم که این تعداد 4 میلیون نفر را شامل می شود و این افراد از خدمات متنوعی (برخی همه خدمات و برخی چند خدمتی ) برخوردار می شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به روحیه آقای رحمانی فضلی همکاری خوبی میان کمیته امداد امام (ره) و وزارت کشور وجود دارد و این دو نهاد ماموریت مکملی را دنبال می کنند.

رییس کمیته امداد امام (ره) با بیان این که عملکرد این نهاد در کاهش آسیب اجتماعی قابل توجه است، ادامه داد: کنترل های امنیتی و اجتماعی وزارت کشور در ورودهای تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) محسوس است و از این پس نیز همکاری های خود را با وزارت کشور جدی تر دنبال می کنیم.

فتاح در ادامه به پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه مشترک با وزارت کشور اشاره کرد و گفت: با ابلاغ این تفاهم نامه از سوی وزیرکشور به استانداری ها از ظرفیت های دو طرف برای کمک بیشتر به مددجویان استفاده خواهد شد.

 

* کمیته امداد در مباحث انتخابات حق دخالت ندارد

وی درباره ورود دست اندرکاران کمیته امداد امام (ره) به عرصه انتخابات اظهارداشت: ماموریت ذاتی این کمیته رسیدگی به مسایل حساس ترین قشر آسیب پذیر جامعه است و نیازی نیست کمیته امداد وعواملش در حوزه هایی که هیچ ثمروسودی ندارد دخالت کنند.

رییس کمیته امداد امام (ره) افزود: بنابراین پای کار هستیم اما عوامل ما به هیچ وجه در بحث های انتخاباتی حق دخالت نخواهند داشت.

مراسم ضیافت افطاری جمعی از ایتام تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شب گذشته به میزبانی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و با حضور پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.