قدس آنلاین: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مدیریت ناکارآمد و فاسدی که وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهد عامل شکست فریضه امر به معروف و نهی از منکر و سبب از بین رفتن بستر اجرای این فریضه از سوی دولت، حکومت و جامعه می‌شود.

مدیریت فاسد و ناکارآمد مهم‌ترین عامل شکست فریضه امر به معروف و نهی از منکر
به گزارش قدس آنلاین، حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در نشست سالیانه شورای امر به معروف و نهی از منکر، صیانت از حقوق شهروندی و عفاف و حجاب شهرداری مشهد که در فرهنگسرای قرآن و عترت برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت فاسد، ناکارآمد و دریافت رشوه، به فرمایش حضرت علی (ع) از مصادیق شاخص منکرات است همچنین کوتاهی در اجرای قوانین و تامین حقوق مردم خیانت در حق مردم است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: افراد رشوه دهنده و رشوه گیرنده نیز هر اندازه هم کار ثواب انجام داده باشند هر دو جهنمی هستند و اگر هم به واسطه نوع قوانین مردم مجبور به دادن رشوه هستند باید آن قوانین اصلاح شود بزرگترین منکر آن است که مردم احساس کنند باید با پرداخت رشوه کار خود را در شهرداری‌ها جلو ببرند.

ازغدی ادامه داد: برخی اشخاص در پناه قوانین و با تغییر ظواهر خود متناسب با شرایط روز حتی با تغییر روسای جمهور، شهرداران، شورای اسلامی شهرها و... هم در موقعیت‌های خود باقی می‌مانند و به گونه‌ای در لایه‌های دوم و سوم ادارات قرار می‌گیرند که کسی نتواند به وجود آنان پی ببرد و این امر سبب بروز فساد به دلیل گذشت زمان می‌شود.

رحیم‌پور ازغدی گفت: از دیدگاه حضرت علی(ع) نوکری بی‌منت به مردم معروف مهم حکومتی است و یک مدیر باید بر تمامی رفتار خود کنترل داشته باشد تا همواره حق مردم را رویکرد و هدف اصلی خود قرار دهد همچنین رفتارهای خلاف ادب با مردم و ارباب رجوع و توهین به آنان یک نوع منکر حکومتی و مدیریتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: توهین، تحقیر و ذلیل کردن نیروهای تحت امر توسط مدیران حرام و از مصادیق منکرات حکومتی است زیرا باید با احترام به پرسنل آنان را ترغیب به رعایت قوانین و ضوابط اداری کرد، همچنین باید همواره از عصبانیت در ادارات جلوگیری کرد زیرا سبب تضییع حق مردم می‌شود.

وی تاکید کرد: هیچگاه ارائه خدمات صادقانه مسئولان و دولت‌ها از چشم مردم دور نمی‌ماند و در مدت کوتاه بازدهی خود را نشان می‌دهد همچنین تصمیم‌گیری آگاهانه و به دور از هرگونه عصبانیت مدیران بخش‌های مختلف دستگاه‌های کشوری و شهری سبب آرامش جامعه و پیشرفت در امور می‌شود.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: اگر فردی در اداره یک شهر و یا روستا به درستی به مردم خدمت کند توانایی اداره کشور را هم خواهد داشت و مردم از نحوه عملکرد مدیران نسبت به چگونگی مدیریت آنها قضاوت می‌کنند به گونه‌ای که مدیر پویا و تلاشگر جامعه‌ای پویا و تلاشگر می‌سازد و مردم هم از او حمایت می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: مدیریت ناکارآمد و فاسدی که وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهد عامل شکست فریضه امر به معروف و نهی از منکر و سبب از بین رفتن بستر اجرای این فریضه از سوی دولت، حکومت و جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: نخستین گام برای اصلاح دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، رسانه‌ها و دیگر بخش‌های جامعه، اصلاح نهادهای دولتی است و اگر کارآمدی نظام مدیریتی را به جامعه تفهیم کنیم امکان اصلاح سایر بخش‌ها هم وجود خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.