قدس آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت تغییر نکردن موضع طرف غربی، احتمالا توافق به نتیجه نمی رسد و قطعا تمام مسئولیت این موضوع بر عهده غربی ها به ویژه امریکایی ها است، زیرا جمهوری اسلامی در چند وقت اخیر بارها حسن نیت خود را نشان داده بود.

امریکا برای به نتیجه رسیدن مذاکرات باید تغییر موضع دهد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، عوض حیدرپور در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با اختیارات تام و تمام در مذاکرات حضور یافته و بر اساس چارچوب تعیین شده و خطوط قرمز نظام به مذاکره پرداخته است.
وی ادامه داد: ظاهرا طرف های غربی به ویژه آمریکایی ها تا 48 ساعت پیش در چارچوب نقطه نظرات جمهوری اسلامی به توافق رسیده بودند، سپس اعلام کردند که ما  آخرین مواضع و موضوعات را باید به پایتخت هایمان ارائه کنیم، از این رو وزرای خارجه اروپایی به کشورهایشان سفر کرده و طرف آمریکایی هم از طرق ویدیو کنفرانس مطالب را بیان کردند که در نهایت طرح مسائل جدید و موضوعات زیاده خواهانه بعد از این اتفاق رخ داده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دبه کردن طرف غربی درباره رفع به یکباره تحریم ها بعد از انجام توافق هسته ای، ادامه داد: به طور حتم رفع تمام تحریم ها در روز نخست اجرای توافق هسته ای یک از مطالبات جدید و خواسته های اصلی تیم مذاکره کننده کشورمان بوده و قطعا جمهوری اسلامی از مواضع خود کوتاه نمی آید.
حیدرپور با بیان اینکه رویکرد زیاده خواهانه آمریکایی ها بار دیگر مهری تأییدی بر بی اعتمادی جمهوری اسلامی ایران به سیاست های ایالت متحده زد، تصریح کرد: این موضوعات نشان داد که آمریکایی ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و نمی توان در هیچ شرایطی به آن ها اعتماد کرد.
وی با اعلام اینکه زیاد خواهی، عهدشکنی و دبه کردن به نوعی در ذات آمریکا نهفته است، تصریح کرد: با وجود زیاده خواهی جدید امریکا اما مذاکرات در حال ادامه است، اما آن طوری که پیش بینی می شود در صورت تغییر نکردن رویکرد طرف غربی، احتمالا توافق به نتیجه نمی رسد و قطعا تمام مسئولیت این موضوع بر عهده غربی ها به ویژه امریکاییها است، زیرا جمهوری اسلامی در چند وقت اخیر بارها حسن نیت خود را نشان داده بود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه قطعا تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان زیرا بار خواسته های نامعقول و زیاده خواهانه غرب در مذاکرات نمی رود، افزود: ایران به هیچ وجه توافقی که منافع کشور را زیر سوال ببرد، نمی پذیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.