انتشارات آستان قدس رضوی به مناسبت ۲۱ تیرماه روز ملی «عفاف و حجاب» نسبت به معرفی کتاب «حجاب» به عنوان کتابی در واکاوی فلسفه حجاب و عفاف و همچنین ضرورت آن اقدام می‌کند.

کتاب «حجاب» در ۴۵ هزار شمارگان روانه بازار شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی و تبلیغات به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی)، حجاب یکی از واجبات الهی است که مردان و زنان هرکدام تا حدی که شریعت تعیین کرده است، باید آن را بشناسند و ضمن آگاهی از حد و حدود آن، به مقتضای زمان به رعایت آن اهتمام ورزند.

در همین راستا انتشارات آستان قدس رضوی کتاب «حجاب» نوشته قربانعلی محمدی مقدم، در بردارنده 11 فصل مختلف در باب ابعاد مختلف فلسفه حجاب را برای نخستین بار در سال 1381 به چاپ رساند.

این کتاب که با شمارگانی برابر با 45 هزار نسخه تا کنون در 10 نوبت تجدید چاپ شده است، موضوعات مختلفی چون ضرورت حجاب، قرآن و موضوع حجاب، فلسفه حجاب، شأن نزول آیه شریفه وجوب حجاب، تأملی در مسئله حجاب و همچنین وجوب حجاب و تأکید پیامبر اسلام(ص) درباره آن را شامل می شود.

از دیگر مباحث مورد بررسی در این کتاب می‌توان به روایات و مسئله حجاب، نظر مفسران درباره حجاب، حضرت زهرا(س) و مسئله حجاب، حضرت زینب(س) و الگوی حجاب و نظر مراجع تقلید درباره حجاب اشاره کرد.

در بخشی از این کتاب آمده است: «با عنایت به آیات کریم قرآن و روایات رسیده از معصومان و با تحقیق و پژوهش  مفسران و فواید کلامی و فلسفی آن و همچنین فتوای مراجع تقلید بر ضرورت حجاب، بعید می‌کند که کسی از نظر دینی و شرعی در وجوب حجاب و لزوم آن شک و شبه داشته باشد.»

کتاب «حجاب» در حال حاضر با قیمتی برابر با 16.000 ریال در قطع پالتویی در دسترس مخاطبان قرار دارد و علاقه مندان به تهیه این کتاب و همچنین مشاهده و تهیه سایر کتاب‌های انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.