قدس آنلاین-تبریز: معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی از بدهی ۹۰ هزار میلیارد تومانی دولت به این سازمان خبر داد و گفت: بخش غیردولتی نیز در حدود ۶ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است.

بدهی ۹۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی/ ۶ هزار میلیارد بدهی غیردولتی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، عبدالرحمن تاج‌الدین امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران پیشین و جدید اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: این سازمان ماهیانه 4 هزار میلیارد تومان صرف تجهیز منابع و 250 میلیارد تومان نیز صرف دارو می‌کند و اکثر قریب به اتفاق این مبالغ از محل حق بیمه تامین می‌شود که کار آسانی نیست.

وی افزود: در خرداد ماه امسال 4 هزار و 200 میلیارد تومان و در 3 ماهه نخست سال نیز 11 هزار و 500 میلیارد تومان در عرصه درمان و ارائه حقوق مستمری بگیران پرداخت کرده‌ایم.

شان تامین اجتماعی فراتر از سلایق شخصی گروه‌ها و احزاب سیاسی است

تاج‌الدین با بیان اینکه شان و عظمت تامین اجتماعی فراتر از سلایق شخصی گروه‌ها و احزاب سیاسی است و نباید تبدیل به حیات خلوت سیاسی‌کاران شود، اضافه کرد: امروز پرچم سفید خدمت بر فراز سازمان تامین اجتماعی افراشته شده و پرسنل این سازمان پاکدستی و پاک‌اندیشی را سرلوحه انجام ماموریت‌ها و وظایف خود قرار داده‌اند.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: امروز ادعا داریم که توانسته‌ایم بهترین تعامل را با شرکای خویش و صاحبان اصلی سازمان که همانا کارفرمایان، جامعه کارگری و مستمری‌بگیران هستند برقرار کنیم و سعی داریم در رفع دغدغه‌های مخاطبان خویش خوب بیاندیشیم و به نیکویی تصمیم بگیریم.

این مسئول ادامه داد: امروز محل سازمان تامین اجتماعی محل گفت‌و‌گوهای چند جانبه با شرکاء خویش است و افتخار می‌کنیم که بر قامت همه همکاران ردای خدمت پوشانده‌ایم و خدمتگذار صدیق جامعه هدف خویش هستیم.

تعدد و تکثر وظایف و مسئولیت‌های سازمان تامین اجتماعی

وی اظهار داشت: به دلیل تکثر ماموریت‌ها و تعدد مسئولیت‌ها بی‌شک مشکلات در ادای وظایف بی‌نقص سازمان وجود دارد و ما برای تعدیل مشکلات تلاش می‌کینم.

تاج‌الدین گفت: سعی داریم برای نهضت I.T و استفاده از ابزار ماشینی به برون‌سپاری برخی از مسئولیت‌ها پرداخته و با غیرحضوری کردن فرآیند خدمت‌رسانی در حوزه فناوری اقدامات عدیده‌ای به انجام رسانیم.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: رویکرد مدیریتی سازمان تامین اجتماعی این است که برای سیاست‌های دولت تدبیر و امید اقداماتی انجام دهد که امنیت اجتماعی را در جامعه تامین کند.

تامین اجتماعی 40 میلیون مخاطب دارد

این مسئول یادآور شد: تامین اجتماعی 40 میلیون مخاطب دارد که در این میان 2 میلیون و 300 هزار نفر بازنشسته، 60 هزار نفر بیمه شده، یک هزار واحد بیمه ای و 80 واحد بیمارستانی را تحت پوشش قرار داده و ماهانه 4 هزار میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌کند.

افزایش 2 برابری تعداد مستمری بگیران در سال 92

وی افزود: در سال 84 تعداد بازنشستگان تامین اجتماعی یک میلیون 100 هزار نفر بود و این تعداد در سال 92 به 2 میلیون و 300 هزار نفر یعنی بیش از دو برابر افزایش یافت و در نتیجه تعداد مستمری بگیران نیز به 2 برابر رسید.

میانگین سن بازنشستگی 48 سال است/ فرد در اوج پختگی و توانمندی باید بازنشسته شود

تاج‌الدین متذکر شد: میانگین سن بازنشستگی در کشور 48 سال است یعنی یک فرد در اوج پختگی و توانمندی باید بازنشسته شود؛ میانگین بیمه‌پردازی 25 سال و میانگین استفاده از مستمری نیز 42 سال است که این آمار و ارقام یک نگاه واقع‌بینانه‌تر به مقوله را می‌طلبد.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی بخش درمان را جزء جدایی‌ناپذیر سازمان تامین اجتماعی قلمداد و تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی نظامی تعهدآور و بین نسلی است که مشارکت 3 درصدی دولت نقطه تضامنی و امنیت آن است ولی باید نقش شرکای اجتماعی در قالب 3 جانبه‌گرایی ارتقاء یافته و تاثیرگذاری آنها بیشتر شود.

در این مراسم جعفر سمساری به عنوان مدیرکل تأمین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی معرفی و از خدمات رحیم اردلان قدردانی شد.

انتهای پیام/60002/ع

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.