امام جمعه مشهد مقدس گفت: برخی عناصر روشنفکر درصدد تحریف قیام تاریخی گوهرشاد هستند.

برخی عناصر روشنفکر درصدد تحریف قیام تاریخی گوهرشاد هستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در تجمع عفاف و حجاب در مهدیه مشهد، اظهار داشت: برخی عناصر روشنفکر برای اینکه جریان حجاب در انقلاب کمرنگ شود، قیام مردم مشهد در بزرگداشت حادثه تاریخی مسجد گوهرشاد را به قیامی فرهنگی فرو می‌کاهند حال آنکه علت اصلی این قیام مسئله حجاب بوده است.

وی گفت: نوروز سال 1313 خانواده پهلوی بدون حجاب وارد حرم حضرت معصومه(س) شدند که با اعتراض آیت الله بافقی روبرو شد و بخاطر همین اعتراض این عالم را بدستور رضاخان در صحن حرم شلاق زدند.

وی با اشاره به شعارهای مرگ بر شاه و شعارهای ضد انگلیسی مردم در قیام 80 سال پیش مسجد گوهرشاد، افزود: مردم فریمان برای دفاع از حجاب و مقابله با کشف حجاب رضاخانی پای پیاده به مشهد آمدند.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: روزی که انگلیسی‌ها تصمیم به براندازی دین در ایران گرفتند مصمم شدند که ایران را بعنوان یک کشور اسلامی از بدنه اسلام جدا کنند.

آیت‌الله علم الهدی حجاب را پرچم دین مداری و اعتقاد مردم دانست که به عنوان یک اصل است و گفت:2 آیه در قرآن مخصوص حجاب آورده شده که تمام جزئیات مربوط به آن را برای مردم مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه دو نوع حجاب وجود دارد که که این دو نوع عبارتند از حجاب اضطراری و حجاب اسلامی، خاطرنشان کرد: چادر ریشه در فرهنگ ایرانی دارد و به سال‌های ما قبل اسلام برمی‌گردد به گونه‌ای که در زمان ساسانیان چادرهای مخصوصی زنان داشتند و کلاه‌هایی روی سر می گذاشتند که برحسب قد زنان متغیر بود تا تمام زنان هم قد دیده شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: 2 بحث اصلی ما حجاب و بی حجابی است که از هم جدا هستند و حجاب کاری فرهنگی است.

آیت‌الله علم الهدی با بیان اینکه منکر حجاب، منکر آیه قرآن است و منکر قرآن در واقع کافر است،گفت: بی‌حجابی ناهنجاری، فساد و ابزار دشمن در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است.

وی با تاکید براینکه با اجبار زنان را نمی‌شود با حجاب کرد، گفت: این امر نیازمند کاری فرهنگی است که با یک برنامه کامل باید صورت گیرد.

امام جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: مقابله با مسئله بی‌حجابی و برخورد نظامی و امنیتی مثل برخورد با انسان‌های خلافکار است و باید با ابزار مناسب با این امر مبارزه کنیم.

آیت‌الله علم الهدی مسئله مقابله با بی‌حجابی را مسئله‌ای مهم دانست و گفت: با بی‌حجابی بایستی در جامعه و اجتماع مقابله شود؛ وزارت ارشاد باید هنر را پای حجاب بریزد و کار فرهنگی در اختصاص با حجاب برای دختران از سن کودکی شروع شود.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه اختلاف مرد و زن نامحرم باید داخل خانواده‌ها برطرف شود، افزود: زحماتی که وزیر علوم سابق برای جداسازی دختران و پسران در دانشگاه‌ها انجام داد، شایسته تقدیر است. ادامه این حرکت از خود دختران دانشجو باید ادامه یابد و بگویند که حاضر نیستند در کنار پسران درس بخوانند و به مسئولان نیز این موضوع را گوشزد کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.