رئیس شورای رقابت با بیان اینکه علاوه بر نرخ دستمزد سایر نهاده‌های تولید هم بر قیمت نهایی خودرو تأثیر می‌گذارد، گفت: در شرایط فعلی درخواست افزایش قیمت خودرو منطقی نیست.

زمزمه درخواست غیرمنطقی گرانی خودرو به گوش می‌رسد

رضا شیوا در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه خودروسازان به هیچ عنوان نمی‌توانند اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کنند، اظهار داشت: این روزها صحبت هایی مبنی بر درخواست افزایش قیمت خودرو به بهانه افزایش نرخ دستمزد مطرح می شود که این موضوع اصلاً قانع کننده نیست.

وی با بیان اینکه علاوه بر نرخ دستمزد سایر نهاده های تولید هم بر قیمت نهایی خودرو تأثیر می‌گذارد، افزود: شورای رقابت براساس همین فاکتورها دستور العمل قیمت گذاری خودرو را تعیین کرده است به نحوی که اگر خودروسازان تمایل به افزایش قیمت دارند نخست باید درخواست خود را به شورا ارسال و با بررسی آنها نتایج اعلام می‌شود.

رئیس شورای رقابت اضافه کرد: به صورت کلی سهم نرخ دستمزد در سبد نهاده های تولید یک خودرو رقم بالایی نیست.

شیوا با اعلام اینکه هم اکنون بازار خودرو در رکود قرار داشته و تولیدکنندگان باید برای فروش بیشتر محصولات خود اقدام به کاهش قیمت کنند، اظهار داشت: به نظر می‌رسد در شرایط فعلی درخواست افزایش قیمت خودرو منطقی نیست.

وی در رابطه با نتایج  استعلام شورای رقابت از مجلس در خصوص مرجع رسیدگی به رویه های ضد رقابتی و انحصاری نیز گفت: اکثر نمایندگان مجلس شورای رقابت را مرجع تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو می دانند اما هنوز تأییدیه این موضوع به شورا ابلاغ نشده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.