قدس آنلاین - هم زمان با سالروز ورود امام رضا(ع) به ایران و در استقبال از جشن های دهه کرامت و آغاز جشنواره بین المللی امام رضا(ع) برنامه های گسترده ای پیش بینی شده است که برگزاری دعای ندبه در جوار یادمان شهدای شلمچه در ۱۲ کیلومتری شهر خرمشهر از مهم ترین این برنامه هاست.

 مراسم سالروز ورود امام رضا(ع) به ایران در شلمچه/استقبال از جشنواره امام رضا(ع) در جوار شهدا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، سرهنگ پاسدار احد امیری، مسئول اداره عملیات تبلیغی معاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به برگزاری مراسم سالروز ورود امام رضا(ع) به ایران در شلمچه  در استقبال از جشن های مردمی دهه کرامت و جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، اظهار کرد: تاکنون جلسات متعددی با سازمان اردویی و گردشگری و سازمان مداحان سازمان بسیج مستضعفین، معاونت فرهنگی سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان، نماینده منطقه آزاد اروند و نماینده هیئت رزمندگان اسلام برای تبادل نظر و ارائه نقطه نظرات در خصوص برگزاری باشکوه مراسم ورود کاروان نمادین امام رضا(ع) به ایران داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه یادمان قدمگاه حضرت رضا(ع) در اردوگاه سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه که در  شلمچه واقع شده، قرار دارد، افزود: مکان اسکان مهمانان این مراسم اردوگاه سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه که محل اسکان کاروان های راهیان نور این سپاه در استان خوزستان نیز هست، در نظر گرفته شده است.

امیری تصریح کرد: سپاه ولی عصر(عج) خوزستان و نبی اکرم(ص) کرمانشاه سازوکار لازم جهت تبلیغات و ایجاد فضای معنوی و همچنین نحوه حضور افراد در این مراسم را تدارک دیده اند.

وی خاطرنشان کرد: از بسیج مداحان سازمان بسیج مستضعفین خواسته شده است تا از سخنرانان مطرح کشوری برای سخنرانی در مراسم دعای ندبه روز جمعه 23مرداد ماه دعوت به عمل آید.

مسئول اداره عملیات تبلیغی معاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: همچنین از حاج صادق آهنگران، از مداحان مطرح کشوری به عنوان مداح این مراسم دعوت شده است که امیدواریم بتوانیم از حضور  این مداح اهل بیت(ع) در مراسم دعای ندبه بهره مند شویم.

وی ابراز کرد: بسیج مداحان سازمان بسیج مستضعفین همچنین موظف شد تا از ظرفیت هیئات مذهبی که در اختیار دارد برای دعوت در این مراسم استفاده کند.

امیری تاکید کرد: هماهنگی های لازم برای پخش مستقیم مراسم دعای ندبه از شبکه یک سیما با نماینده صدا و سیما در شورای هماهنگی بزرگداشت جشن های مردمی دهه کرامت و هیئت رزمندگان اسلام صورت پذیرفت که در این خصوص قول مساعد را داده اند.

یادآوری می شود؛سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده در دهه کرامت برابر با 25 مرداد تا چهارم شهریور سال 1394 در تمام استان‌های ایران و 220 نقطه از جهان برگزار می‌شود. در استقبال از دهه کرامت در شملچه و به یادبود سالروز ورود امام رضا(ع) به ایران اسلامی همراه با یادمان شهدای 8 سال دفاع مقدس مراسم ویژه ای تدارک دیده شده است و مراسم آغاز جشن های دهه کرامت همزمان با افتتاحیه این جشنواره در سالروز میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم برگزار می شود و آیین اختتامیه این جشنواره در شب میلاد فرخنده ثامن الحجج(ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و آگاهی از نحوه شرکت در هر یک از برنامه‌های این جشنواره می‌توانند به سایت سه زبانه «شمس توس» به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند.

همچنین سامانه پیام کوتاه: 30007888 و شماره تلفن‌های‌: 9-05132283044 به عنوان پل ارتباطی میان جشنواره و مخاطبان معرفی شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.