پایگاه خبری بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه مدعی توافق بر سر نحوه رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران شده و نوشته است که این تحریم‌ها به مرور زمان برداشته می‌شوند.

بلومبرگ: ایران و ۱+۵ بر سر رفع تدریجی تحریم‌های تسلیحاتی به توافق رسیده‌اند

به گزارش  فارس، پایگاه خبری «بلومبرگ» یکشنبه شب مدعی شد ایران و گروه موسوم به 1+5 بر سر مسئله تحریم‌های تسلیحاتی وضع‌شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه تهران، به توافق سیاسی رسیده‌اند.

بلومبرگ به نقل از «شخصی در مذاکرات وین که خواسته نامش منتشر نشود»، نوشته است که بر اساس توافق صورت گرفته، این تحریم‌ها به مرور زمان رفع می‌شود. قرار است این مسئله در قطعنامه‌ای که پس از توافق هسته‌ای در شورای امنیت صادر می‌شود، اعلام شود.

به گفته این فرد، تحریم‌ها به مرور و نه بلافاصله پس از توافق، برداشته خواهند شد. پیش از این خبرگزاری تاس روسیه به نقل از منابع روس مدعی دوره زمانی 2 تا 8 ساله برای برداشته شدن تحریم‌ها خبر داده و نوشته بود طرف ایرانی محدودیت نهایتا 6 ماهه را می‌پذیرد، اما این خبر تکذیب شد. 

مسئله تحریم‌های تسلیحاتی که در چند روز اخیر مطرح شده بود، از سوی دیپلمات‌های روس و چینی مورد حمایت قرار گرفته و کشورهای غربی با آن مخالفت کرده بودند. این تحریم‌ها اولین بار در سال 2006 به بهانه مقابله با پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران وضع شده و پس از آن هم در قطعنامه‌ای دیگر، تشدید شدند. 

هنوز مقامات رسمی به خبر بلومبرگ واکنش نشان نداده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.