موضوع نزدیک شدن چهار نیروی مسلح آمریکایی به منزل صلاح عبدالرزاق استاندار بغداد در دوازدهم ماه جاری میلادی ، پرده از اقدامات گروه هایی از آمریکایی ها برداشت که ماموریت های مشکوکی را در مناطق مختلف عراق انجام می دهند.

ماموریت های مشکوک آمریکایی ها در بغداد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاینبه نقل از  العالم ، ناظران سیاسی اعتقاد دارند ، این موضوع از تلاش اطلاعاتی سفارت آمریکا در بغداد برای نفوذ در عراق پس از خروج نیروهای این کشور حکایت دارد .
به همین سبب استاندار بغداد تهدید کرد که هر آمریکایی مسلح که در خیابان های بغداد تردد کند به قتل می رسد..
وی تاکید کرد که دولت عراق اجازه نخواهد داد که افراد بیگانه به صورت مسلح و بدون مجوز و موافقت دولت محلی و بدون همراهی پلیس سفارت خانه ها ؛ در مناطق و خیابان های پایتخت تردد کنند.
عبدالرزاق خاطر نشان کرد: تردد افراد مسلح خارجی در مناطق مسکونی به مثابه نقض قوانین امنیتی به شمار می رود و با آن برخورد خواهد شد. بنابراین به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل یا حادثه امنیتی هر دیپلمات بیگانه باید به همراه گشتی پلیس محافظ سفارت خانه ها به تردد در پایتخت بپردازد.
البته این نخستین باری نبود که نیروهای آمریکایی دست به چنین اقدامی می زدند ، پیش از این این نیز چند آمریکایی با لباس غیرنظامی و در حالی که سلاح همراه داشتند اقدام به ایجاد پست ایست بازرسی ثبت نشده در جاده الشوملی در جنوب بغداد کرده و به بازرسی خودروهای برخی از شهروندان عراقی پرداختند.
سیاستمداران عراقی این اتفاقات مرتبط به یکدیگر را در راستای اقدامات مشکوک آمریکا در بغداد ارزیابی می کنند که هدف از آن خنثی کردن تلاش های دولت عراق برای تحقق حاکمیت ملی و دستیابی به استقلال و جلوگیری از نفوذ بیگانگان است
این گونه اقدامات مشکوک ، دفتر نخست وزیر عراق را وادارکرد که به همه شرکت های امنیتی به ویژه شرکت های فعال در سفارت ها ده روز مهلت دهد تا منطقه الخضرا را ترک کنند

چهار نظامی مسلح آمریکایی در حالیه با لباس شخصی و جلیقه ضد گلوله سلاح صدا خفه کن دار حمل می کردند ، دراین هفته در بغداد پایتخت عراق دستگیر شدند
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.