قدس آنلاین.دکترروح الله بیگی :بعد از گذشت ۱۲ سال مذاکره هسته ای دنیا متوجه استراتژی ایران و عدم تسلیم در برابر زور گویی ها شد . اقتصاد مقاومتی جزء اصول اقتصادی دنیا است و بعد از لغو تحریم ها باید بدان بیش از پیش توجه شود.

شادی ملت از توافق هسته ای به معنای پافشاری بر حق مسلم خود است/بهتراست جشن هسته ای با توافق نهایی و لغو کلیه تحریم ها باشد

دکتر روح الله بیگی  نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با قدس آنلاین با اشاره به اینکه توافق در بسیاری از ابعاد به نفع ایران بوده خاطر نشان کرد : توافق از بسیاری از ابعاد به نفع  مصلحت کشور بود  و رهبری این موضوع را بسیار هوشمندانه هدایت نمودند.قطعا توافق هسته ای می تواند راه را برای پیشرفت کشور مهیا کند و از طرفی مانع تحقق چالشهایی که  دشمنان با موضوع هسته ای ایران قصد دامن زدن به آن را داشتند می شود.این توافق  راه را برای تعاملات جهانی و تاثیرگذاری فزاینده ایران درتعاملات جهانی باز کرد.

دکتر بیگی افزود: بی تردید با مقاومت اقتصادی ملت ایران و تدابیر رهبری دشمنان به حق مسلم کشور در برخوداری از دانش فناوری هسته ای تن داده و مقاومت ها به نتیجه رسید.از سوی دیگر ایران به عنوان یک قدرت هسته ای در جهان پذیرفته شد و قدرتهای دنیا پس از 12سال مذاکره با ایران به خواست ملت تن دادند بنابراین این مسئله نشان می دهد ایران در معادلات جهانی تاثیر گذار است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  با اشاره به اینکه با لغو کلیه تحریم ها اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از اصول اقتصادی  باید مورد توجه مسئولان باشد اظهار داشت: یقینا بسیاری از بندهای اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری اصول اقتصادی موجه جهانی است .افزایش صادرات،توجه به تولید داخلی ،دوری جستن از اقتصاد تک محصولی و...جلوگیری از خام فروشی و اینکه درآمدهای نفتی را در سرمایه گذاری های مختلف به کار ببندیم و بودجه کشور  فارغ از درآمدهای نفتی بسته شود

وی با اشاره به اینکه تمامی مسائلی که در بندهای اقتصاد مقاومتی هستند برای همه کشورها قابل الاجرا هستند اظهار داشت:حتی کشورهایی که تحریم نیستند هم می توانند از دستور العمل اقتصاد مقاومتی استفاده کنند بنابراین اقتصاد مقاومتی منوط به وجود تحریم نبوده است .

وی اذعان داشت :باید به این مسئله توجه داشت تحریم ها به مرور زمان برداشته می شود بنابراین تمامی موارد فوق بیانگر این است که ما همواره باید تدابیر اقتصادی مقام معظم رهبری را مد توجه قرار دهیم تا اقتصاد پویا و فعالی را تجربه کنیم.لازم به ذکر است که توافق هسته ای می تواند ما را در اجرای بهتر اقتصاد مقاومتی کمک کند.زمانی که تحریم های بانکی از میان برداشته شود صادرات کشور به خوبی انجام می شود و مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز وارد کشور می شود بنابراین  می توان منتظر تولید بیشتر و کاهش هزینه های تولید بود.

دکتر بیگی معتقد است شادی و جشن رسیدن به مواضع حقه و قانونی ، حق ملت ایران است اما باید در موقع مناسب انجام شود

وی در این باره گفت :در حقیقت ملت ایران از توافق هسته ای خوشحال است زیرا مقاومت های مردم در برابر زورگویی های غرب نتیجه داده است . شاید بتوان گفت مذاکره با کشورهایی که هزاران هزار بمب هسته ای دارند و از لحاظ اقتصادی و  نظامی جزء قدرتهای بزرگ جهان  هستند کار سختی بوده است و دست یابی به توافق و پیروزی ملت ایران مایه افتخار مسئولان جمهوری اسلامی است زیرا مسئولان در کنار مردم بر حق مسلم انرژی هسته ای ایران پافشاری نمودند و نتیجه آن را هم مشاهده کردند بنابراین شادی ملت از توافق هسته ای به معنای پافشاری بر حق مسلم خود است که توانسته اند به حق خود دست بیابند.

وی افزود:یقینا در طول مذاکرات  دشمنان  ایران اسلامی و دیگر کشورها  خود با استراتژی مردم  ایران آشنا شده  و به این مسئل واقف شده اند که به راحتی نمی توانند با مردم ایران قلدرمآبانه صحبت کنند چرا که ملت ایران در کنار رهبری لحظه ای از رسیدن به خواست قانونی خود دست بر نخواهد برداشت . در هر صورت به نظر می رسد بهتر است برگزاری جشن هسته ای را   در ماه های آینده با توافق نهایی و لغو کلیه تحریم ها داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.