معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: روزانه ۴۵ نماز جماعت در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی اقامه می‌شود.

روزانه ۴۵ نماز جماعت در حرم رضوی برگزار می‌شود
به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، با بیان اینکه حرم مطهر در تمامی اوقات شرعی شاهد برپایی نماز‌های باشکوه جماعت است، اظهار کرد: روزانه 12 نماز صبح، 15 نماز ظهر و عصر و 18 نماز مغرب و عشاء در اماکن متبرکه رضوی اقامه می‌شود.

وی افزود: نمازهای جماعت در این بارگاه منور به امامت حدود 50 نفر از علما، نخبگان حوزه و شخصیت‌های برجسته دینی در اماکن و مساجد وابسته به حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه در مواقع عادی، نماز جماعت در 18 مکان از حرم مطهر رضوی اقامه می‌شود، افزود: با توجه به حضور پرشمار زائران حرم مطهر رضوی در مناسبت‌های ویژه، نماز جماعت هر نوبت در 20 مکان برگزار می‌شود.

‌وی افزود: به منظور نظم و شکوه هرچه بیش‌تر اقامه نمازهای جماعت در بارگاه منور رضوی، روزانه 300 نفر خانم و آقا راهنمای نماز جماعت وظیفه هدایت مردم به سمت صفوف نماز جماعت، تنظیم صف‌ها، برقراری نظم و تشویق مردم به شرکت در نماز اول وقت را بر عهده دارند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: برگزاری جلسات بیان احکام قبل از اقامه نماز‌های جماعت و جلسات احکام دو دقیقه‌ای بین‌ نمازها از دیگر برنامه‌هایی است که به منظور آگاهی بیش‌تر زائران و مجاوران از احکام شرعی در حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.