قدس آنلاین _ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: سناریوهای پس از تحریم برای ارتقای بخش تولید خراسان رضوی در نظر گرفته شده است.

سناریوهای پس از تحریم برنامه ریزی شده اند/پول های بلوکه شده تنها باید به صورت ارز وارد کشور شوند

 

راضیه علیرضایی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان اینکه تحریم ها تا کنون فشار ظالمانه ای را به بخش تولید وارد کرده اند اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر واحدهای صنعتی خراسان رضوی در دسته صنایع کوچک قرار می گیرند التهابات اقتصادی تا کنون صدمات زیادی به آنها وارد کرده است.

وی تصریح کرد: بازگشتن پول های بلوکه شده به چرخه صنعت می تواند کمک زیادی به واحدهای تولیدی کرده و روند توسعه آنها را تسهیل کند.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه پول های بلوکه شده تنها باید به صورت ارز وارد کشور شوند خاطرنشان کرد: بازگشت این مبالغ به صورت کالا نه تنها هیچ مشکلی را از بخش تولید حل نمی کند بلکه معضلات بیشتری نیز یجاد می کند.

علیرضایی با بیان اینکه برای توسعه صادرات در شرایط پس از تحریم 3 سناریوی مختلف در نظر گرفته شده است متذکر شد: این سه برنامه برای ورود به بازارهای مختلف جهانی سیاست گذاری شده اند.

وی افزود: نخستین بازار مناطقی هستند که تولیدکنندگان خراسان رضوی در آنها حضور دارند و باید شرایط حضور در آنها تحکیم و تثیبت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد:  برای این برنامه توسعه صادرات و اعزام هیأت های همکاری به کشورهای همسایه به ویژه افغانستان در نظر گرفته شده است.

علیرضایی با اشاره به نوع دوم بازارهایی که برای آنها در شرایط پساتحریم برنامه ریزی شده است خاطر نشان کرد: این مناطق بازارهایی هستند که تا به حال در آنها ورود نداشته و باید برای حضور در آنها برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: دسته سوم نیز بازارهایی هستند که در آنها حضور داریم ولی باید نوع حضور خود را تغییر دهیم به عنوان مثال ممکن است در اقتصاد یک کشور نقش صادر کننده کالا را تا کنون ایفا می کرده ایم که باید پس از این برای صادرات خدمات فنی و مهندسی و ماشین آلات دانش بنیان برنامه ریزی انجام دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.