خبرگزاری رویترز گزارش داد: دادستانی کویت برای ۱۱ تن از ۲۹ مظنون انفجار اخیر در یکی از مساجد این کشور که به شهادت و زخمی شدن دهها نمازگزار روزه دار انجامید، حکم اعدام درخواست کرده است.

درخواست اعدام برای ۱۱ متهم انفجار تروریستی کویت

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این افراد هم اکنون به اتهام دست داشتن در انفجار تروریستی مسجد حضرت امام صادق(ع) شهر کویت، محاکمه می شوند.

در انفجاری که 26 ژوئن (5 تیر) در منطقه الصوابر شهر کویت رخ داد یک عامل انتحاری سعودی خود را داخل مسجد شیعان منفجر کرد و 27 تن ازنمازگزاران روزه دار را به شهادت رساند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

شیخ محمد الخالد الصباح وزیر کشور کویت در پی این حادثه گفته بود که کشورش در حال جنگ با تندروها به سر می برد. 

مقام های کویتی از این حادثه به عنوان بدترین حمله که هدف آن ایجاد فتنه فرقه ای در کشوری که اهل تسنن و تشییع به طور مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند، نام برده اند.

روزنامه القبس چاپ کویت به نقل از یک مقام آگاه نوشت: دادستان کویت برای 11 تن از متهمان حکم اعدام با چوبه دار را درخواست کرده است.

خبرگزاری رسمی کویت نیز روز سه شنبه گزارش داده بود که به 29 متهم این حادثه که در بین آنها چند کویتی، عربستانی و پاکستانی و افراد بدون (فاقد تابعیت کویت) وجود دارند، اتهام تروریستی وارد شده است.

این خبرگزاری به زمان محاکمه متهمان اشاره ای نکرده است.

یک عامل انتحاری، جمعه پنجم تیرماه با ورود به مسجد امام صادق(ع) در منطقه الصوابر واقع در مرکز شهر کویت و منفجر کردن خود 27 نمازگزار روزه دار را به شهادت رساند و 227 نفر را زخمی کرد.

در میان قربانیان تعدادی ایرانی نیز وجود داشتند.

بر اساس اعلام رسانه ها، کویت درپی انفجار انتحاری که توسط «فهد سلیمان عبدالمحسن القباع» تبعه عربستان سعودی انجام شد، تدابیر امنیتی در این کشور را تشدید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.