قدس آنلاین لرستان- مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: در حال حاضر 32 هزار نفر از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی لرستان بهره‌مند هستند.

بهره مندی 32 هزار نفر، از پوشش خدمات بهزیستی لرستان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، همایون عمودی زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: شعار امسال هفته بهزیستی با توجه به نامگذاری سال به عنوان همدلی و همزبانی و در راستای منویات مقام معظم رهبری "تنها همه با هم می‌توانیم" انتخاب شده است و در واقع باور ما این است که به تنهایی نمی‌توانیم کمک حال خوبی برای افراد نیازمند باشیم.

وی، تعداد  مراکز اقامتی میان‌مدت و 19 مرکز درمان سرپایی اعتیاد در لرستان اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 6 مرکز واحد سیار 4 مرکز دی آی سی ، سه مرکز شلتر یا سرپناه شبانه در استان وجود دارد و 50 تیم محله‌ای نیز در کنار 26 مرکز دولتی و خصوصی مشغول فعالیت مشاوره‌ای در سطح استان هستند.

 مدیرکل بهزیستی لرستان تصریح کرد: در همین راستا تاکنون 27 هزار و 420 نفر در حوزه پیشگیری از آموزش‌های مهارت‌های زندگی، پیش از ازدواج و 56 هزار و 480 نفر از خدمات مربوط به تنبلی چشم بهره مند شده اند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تاکنون 2 هزار و 500 نفر از خدمات بهزیستی در زمینه مشاوره ژنتیکی قبل از ازدواج استفاده کرده‌اند و در بحث آگاه‌سازی اجتماعی در مورد اعتیاد نیز 13 هزار و 576 نفر از خدمات ما بهره‌مند شده ‌اند و این در حالی است که سیستم تلفنی ما نیز با حضور مشاوران و متخصصان آماده خدمت‌رسانی به افراد است و تاکنون 19 هزار و 900 نفر از این خدمات استفاده کرده‌اند.

عمودی زاده یادآور شد: برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار 2 گروه در سازمان بهزیستی تشکیل شده است که در قالب‌های مختلف مشغول به کار هستند و همچنین سازمان بهزیستی سهم بیمه کارفرمایی زنان سرپرست را پرداخت می‌کند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان لرستان در ادامه بیان داشت: شش کلینیک مددکاری در سطح استان وجود دارد که پیگیری امورات مددجویان را انجام می‌دهد و در کنار آن 14 موسسه خیریه وابسته به بهزیستی در استان در راستای کمک به مدد جویان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه 234 مهد کودک تحت نظارت بهزیستی در لرستان فعالیت دارند، اضافه نمود: هفت خانه کودک و نوجوان در استان نیز وجود دارد که از افراد 6 تا 12 سال نگهداری می‌کنند و بعد از ترخیص در این مراکز به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند و برای اشتغال آنها نیز تسهیلات کم بهره بانکی اعطا می‌شود.

عمودی‌زاده گفت: 16 مرکز آسیب‌دیدگان اجتماعی و 14 اورژانس اجتماعی وجود دارد که در سال جدید در شهر شهرستان دیگر استان نیز اورژانس اجتماعی شروع به فعالیت می‌کند و در مجموع در سال جدید 121 نفر در مراکز اجتماعی استان مشغول به فعالیت می‌شوند که این افراد سهمیه بهزیستی در آزمون استانداری به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 32 هزار نفر تحت خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی لرستان بهره‌مند می‌شوند، عنوان کرد: در بحث بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار یک‌هزار و 670 نفر را به تامین اجتماعی معرفی کرده‌ایم که این افراد بعد از 10 سال بازنشسته شده و از پوشش بهزیستی خارج می‌شوند و همچنین یک‌هزار و 600 نفر از زنان روستایی و عشایری بیمه شده نیز در این راستا معرفی شده‌اند.

مدیر کل بهزیستی لرستان ادامه داد: ساماندهی کمپ‌های ترک اعتیاد از وظایف سازمان بهزیستی است که در این راستا در سال 92، 100 کمپ غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی و در ادامه پلمپ شدند و در حال حاضر 27 کمپ ترک اعتیاد میان مدت با مجوز بهزیستی در استان لرستان فعالیت می‌کنند.

وی همچنین اظهار داشت: در بحث معتادین بهبود یافته سال گذشته 300 نفر که بهبودی آنها بالای دو سال بود، شناسایی شدند که مشاوره آنها جهت اشتغال‌زایی انجام گرفت و هم اکنون پرونده‌های آنها به بانک معرفی شده است و بر همین اساس 200 معتاد بهبودیافته تسهیلات و بیمه خویش‌فرمایی دریافت کردند.

وی عنوان کرد: به خانواده‌های روستایی که دارای دو معلول و یا بیشتر از آن باشند، جهت تامین مسکن 18 میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود که این میزان برای خانواده‌های شهری 30 میلیون است.

عمودی زاده اضافه کرد: همچنین سازمان بهزیستی سال گذشته در بحث دانشجویان نیز شهریه 650 نفر در حوزه توانبخشی و 630 در حوزه اجتماعی را پرداخت کرد که البته میزان این کمک‌ها نسبت به میزان نیاز افراد متفاوت بود.

مدیرکل بهزیستی لرستان در ادامه اشاره ای هم به حوزه مشارکت های مردمی و اشتغال داشت و عنوان کرد: بر اساس سند توسعه  و سرمایه گذاری استان سهم بهزیستی در حوزه اشتغال 186 نفر بوده که در سال 3 9 تعداد 1086 نفر اشتغال ایجاد شده است که 5/6 برابر تعهد ایجاد شده است.

 عمودی زاده افزود: همچنین در حوزه مسکن نیز تعداد 409 واحد  به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان واگذار شده و تعداد 515 واحد دیگر هم در دست ساخت می باشند.


برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.