همزمان با ادامه محاصره شهر فلوجه توسط نیروهای عراقی و از پای در آمدن تعداد زیادی از رهبران برجسته داعش در حملات هوایی در استان الانبار، وزیر دفاع عراق تاکید کرد: ...

کشته شدن رهبران برجسته داعش در الانبار/ وزیر دفاع عراق: رمادی در مشت ماست

شهر رمادی در دست ماست و عملیات نظامی برای آزادسازی این شهر طبق برنامه پیش می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، منابع نظامی عراقی اعلام کرد که گروه اطلاعاتی الصقور، وابسته به وزارت کشور حملات سختی را علیه تجمع رهبران داعش در یکی از شهرهای استان الانبار، بزرگترین استان عراق انجام داد که موجب از پای در آمدن تعداد زیادی از این رهبران از جمله ابواسامه العزاوی، نماینده ابوبکر بغدادی، رهبر داعش و تعدادی از عاملان انتحاری این گروه تروریستی شد. نیروهای عراقی که عملیات آزادسازی استان الانبار را از شهر فلوجه، دومین شهر بزرگ این استان پس از رمادی آغاز کرده‌اند همچنان به محاصره این شهر برای بستن راه فرار داعشی‌ها ادامه می‌دهند و پیشروی در شهر رمادی را نیز آغاز کرده‌اند.

در همین راستا حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نشستی را با رهبران امنیتی در پایگاه نظامی الحبانیه در استان الانبار برگزار کرد و در جریان روند آزادسازی این استان قرار گرفت.

خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق نیز ضمن قدردانی از سربازان عراقی که در عملیات آزادسازی الانبار شرکت کرده‌اند، تاکید کرد: شهر رمادی در مشت ماست و عملیات نظامی برای آزادسازی این شهر طبق برنامه پیش می‌رود.

وی طی بازدید خود از مقر فرماندهی عملیات استان الانبار تاکید کرد: من به خاطر قدردانی از قهرمانی‌های بی‌نظیر سربازانی به اینجا آمده‌ام که شکست‌های زیادی را به تروریست‌ها وارد کرده‌اند.

نیروهای عراقی پیش از این عملیات نظامی موفقیت‌آمیزی را در استان دیالی و صلاح‌الدین پشت سر گذاشته‌اند و انتظار می‌رود که بتوانند عملیات آزادسازی الانبار را نیز با موفقیت بگذرانند تا بتوانند خود را برای آزادسازی شهر موصل، مرکز استان نینوا آماده کنند. با آزادسازی موصل صفحه داعش در عراق بسته می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.