جمال شورجه معتقد است تغییر دولت و سیاست‌های فیلمسازی وزارت ارشاد و تخصیص بودجه‌ها باعث خانه‌نشینی او شده است.

من به عشق انقلاب فیلمساز شدم/ خانه‌نشینم کرده‌اند
به گزارش قدس آنلاین، جمال شورجه کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر از تامین نشدن بودجه مناسب برای ساخت فیلمنامه هایش خبر داد و گفت: همواره برای ساخت فیلم‌هایم دچار مشکل بوده ام اما در دوره های گذشته با وجود همه مسائلی که سینما با آن مواجه بود، در نهایت توانستم فیلم بسازم اما در مدیریت جدید سازمان سینمایی از اختصاص بودجه برای ساخت فیلم های فاخر با موضوع انقلاب و مقاومت خبری نیست و با داشتن فیلمنامه های متعدد بیکار هستم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که تغییر دولت باعث خانه نشینی من شده و بودجه ای از سوی نهادهای دولتی برای ساخت فیلمنامه های در دست دریافت نکرده ام و نه تنها از سوی سازمان سینمایی بلکه از سوی سازمان های پرقدرت فرهنگی نیز بودجه ای دریافت نکرده ام و گمان می کنم در تحریم خانگی به سر می‌برم.

کارگردان فیلم «سی و سه روز» تاکید کرد: خط و مشی و رسالت من در سینما مشخص است و اصولا برای انقلاب اسلامی به سینما رو آوردم و به هیچ عنوان علاقه ای به ساخت فیلم های آپارتمانی ندارم. نکته قابل تامل این است که به اشکال مختلف مطرح می شود «فیلم در حوزه مقاومت نداریم» و این در حالی است که من به شخصه فیلمنامه های بسیاری در این حوزه دارم که با بودجه بخش خصوصی نمی توان آنها را ساخت و به کمک نهادها و سازمان های مرتبط با این مجموعه نیاز دارم.

شورجه تصریح کرد: فیلمنامه ها را برای مراکز فرهنگی که صاحب پول هستند فرستاده ام ولی متاسفانه هیچ جواب روشنی دریافت نکرده ام. یکی از فیلمنامه ها «سوادیکا» نام داشت که درباره زندگی شیخ احمد قمی است و توسط محمدهادی کریمی نوشته شده بود. شرایط ساخت این فیلمنامه در دوران مدیریت هیچ یک از مدیران سینمایی تا به امروز فراهم نشده است.

وی در پایان گفت: من فیلمسازم و برای ارزش های انقلاب و دفاع مقدس کم نگذاشته ام و سینما را با عشق به ساخت فیلم‌هایی از این دست یاد گرفتم بنابراین دوست دارم ساخت فیلم های دینی و انقلابی را ادامه دهم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.