رییس فدراسیون بسکتبال از برنامه‌های ملی‌پوشان تا قهرمانی آسیا، کمبود تیم ملی جوانان، دلیل انصراف‌های پیاپی کاله از لیگ برتر و قرارداد باوئرمان صحبت کرد.

مشحون: قرارداد باوئرمان ۱۰۰ هزار دلار نیست/اسپانسر به تعهداتش عمل نکرده است

محمود مشحون در گفت‌وگو با ایسنا درباره برنامه‌های تیم ملی بسکتبال در مسیر آماده‌سازی اظهار کرد: تمرین‌های تیم ملی بسکتبال از جمعه و زیر نظر آقای باوئرمان آغاز شده و ملی‌پوشان تا زمان اعزام به تورنمنت چین تعداد نفراتشان به 16 نفر می‌رسد و همه این بازیکنان انتخاب شده راهی چین خواهند شد. پس از بازگشت و به فاصله 9 روز ملی‌پوشان به آلمان اعزام می‌شوند تا اردویی در این کشور داشته باشند. سرمربی تیم شرایط حضور در این اردو را فراهم کرد و در پی نهایی کردن یک اردوی دیگر در لهستان است.

 

رییس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: در صورت نهایی شدن این اردو ملی‌پوشان به طور مستقیم راهی لهستان می‌شوند و در تورنمنتی به میزبانی این کشور شرکت می‌کنند و پس از آن از همانجا راهی چین تایپه می‌شوند تا در جام ویلیام جونز شرکت کنند. البته اگر تیم به لهستان هم اعزام نشود به طور مستقیم راهی چین تایپه خواهد شد.

 

او در پاسخ به این سوال که چرا از بازیکنانی که در سال‌های اخیر بی‌عذر و بهانه به اردوی ملی نیامده‌اند دوباره دعوت شده اما از ملی‌پوشان جوانان تنها یک نفر به اردو خواهد آمد،‌بیان کرد: اگر از این بازیکنان دعوت نکنیم برخی از همکاران خود شما انتقاد می‌کنند که چرا از بسکتبالیست‌های ایرانی خارج از کشور استفاده نمی‌کنید. هدف من این است که کم و کاستی در کارم نباشد. اکنون ارسلان کاظمی با اینکه گفته می‌آید اما وضعیتش مشخص نیست. یونس لاله‌زاده چیزی نگفته اما آمده است. ما وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم و نمی‌خواهیم کوتاهی از طرف ما باشدحالا اگر نیامدند کوتاهی از سمت آن‌ها خواهد بود. نمی‌خواستیم اتفاقی بیفتد و فردا بگویند فدراسیون ما را دعوت نکرده بود. آن‌ها در دانشگاه‌های آمریکا بازی کرده‌اند و شاید به درد تیم ملی بخورند. با این تصمیم راه استفاده از آن‌ها را برای سرمربی جدید باز گذاشته‌ایم.

 

رییس فدراسیون بسکتبال درباره بازیکنان تیم ملی جوانان هم گفت: ما در ابتدا تعداد بازیکن بیشتری به اردو دعوت کرده‌ بودیم که از جوانان هم در آن لیست حضور داشتند اما آقای باوئرمان خواست تا تعداد نفرات کمتر باشد. با این حال برای تیم ب برنامه داریم و بازیکنان جوان در این تیم وارد اردو می‌شوند. به احتمال زیاد بعد از چند روز که اردوی تیم الف شروع شود فعالیت‌های تیم ب نیز آغاز خواهد شد. سرمربی و مربیان تیم را مشخص خواهیم کرد.

 

مشحون در پاسخ به این سوال که چرا به طور کامل درباره عملکرد تیم ملی جوانان در قهرمان جهان اظهار نظر نکرده است، بیان کرد: به نظرم در شرایط کنونی منفی یا مثبت صحبت کنیم در کل مفید نخواهد بود و تاثیرات نامناسبی بر بازیکنان می‌گذارد. در کل نکات مثبت و منفی در عملکرد تیم وجود داشت. ما باید مصر را می‌بردیم که این اتفاق نیفتاد. برابر کرواسی هم خیلی بد بازی کردیم اما در دیدارهای دیگر کار ملی‌پوشان خوب بود. تنها همین دو مورد بود که به نظرم به کل کار تیم هم ضربه زد.

 

وی افزود: با این حال بچه‌ها و کادر فنی در این زمان کم، زحمت کشیدند. مطمئنا باید انتظار می‌رفت که تیم نتواند از پتانسیل اصلی‌اش استفاده کند. بازیکنان جوان بودند و نزدیک به 9 ماه برنامه نداشتند. ما برنامه‌های خوبی برای این تیم داشتیم اما زمان اجازه‌ای به ما نداد. به نظرم قوی‌ترین تیم جوانان ایران همین نسل بود که متاسفانه رها شد و در آن مدت تغییرات برنامه‌ای نداشت.

 

مشحون در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد باوئرمان 100 هزار دلار یا همان ماهی 30 هزار دلار است، گفت: هر دو این‌ها غلط است. ما یک قرارداد سه ماهه با آقای باوئرمان بسته‌ایم که رقمش این نیست. در قرارداد آمده که اگر طبق برنامه سهمیه المپیک هم بگیریم یک پاداش مجزا برای او در نظر گرفته شود. ادامه همکاری ما نیز بر اساس توافق دو طرف خواهد بود.

 

رییس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که آیا اسپانسرهای تیم ملی یعنی بانک سپه و شرکت بیک به تعهدات‌شان عمل کرده‌اند یا نه، گفت: با کمال تاسف باید بگویم که بانک سپه فعلا به تعهداتش عمل نکرده و با اینکه ما طبق قرارداد پیش رفتیم آن‌ها این کار را انجام ندادند. حتی سه بار جلسه‌ای تعیین کردیم تا درباره این موضوع صحبت کنیم که مسئولان آن‌ها در جلسه حاضر نشدند. خب طبق معمول صبر و شکیبایی به خرج می‌دهیم. خدا را شکر خدا به همه برج، چاه نفت و کارخانه داده و به من نیز صبر و شکیبایی. البته مطمئن هستم مدیرعامل بانک سپه از این قضیه خبر ندارد و بی‌اطلاع است. اگر او از این اتفاق خبردار شود 100 درصد طلب ما یک روزه پرداخت می‌شود.

 

او افزود: شرکت بیک چند سال است که اسپانسر لباس و لوازم تیم ملی بسکتبال است و تاکنون به خوبی تعهداتش را انجام داده و هیچ بدهی ندارد. خارجی‌ها وقتی قراردادی امضا می‌کنند به طور کامل به آن عمل می‌کنند.

 

رییس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که چرا تیم کاله که مدیریتش نایب رییس فدراسیون بسکتبال است هر سال سهیمه لیگ برتر بسکتبال را کسب می‌کند و انصراف می‌دهد اما در لیگ برتر والیبال به خوبی تیم‌داری می‌کند، بیان کرد: آمل شهر والیبال است. امور این شهر بدون والیبال نمی‌گذرد. کاله هم برای رضایت اهالی این شهر اکثر هزینه‌اش را برای والیبال انجام می‌دهد اما در ورزش‌های دیگر هم فعالیت خوبی دارد. در بسکتبال خوب کار می‌کند و سهمیه هم می‌گیرد اما جایش را به باشگاه‌های داوطلب دیگر می‌دهد که به آن‌ها هم کمکی کرده باشد. تا امروز نیز تا جایی که توانسته به باشگاه‌های بسکتبال هم کمک کرده است و نمی‌توان فعالیتش را نادیده گرفت.

 

او در پاسخ به این سوال که جلسه با مهدی کامرانی، صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی چطور بود، بیان کرد: تشکر می‌کنم که این سوال را پرسیدید. متاسفانه همه دوست ندارند بسکتبال رشد کند، هر موفقیتی که کسب شد انگی به آن زدند تا بسکتبال ضربه بخورد. وقتی نتوانستند برنامه‌هایشان در بسکتبال را عملی کنند سعی کردند از مسیر دیگر وارد شوند. به ملی‌پوشان ما نفوذ کردند و سعی کردند از احساس و شور جوانی آن‌ها سوء استفاده کرده و باعث شوند تا حرف‌هایی را به زبان بیاورند که برازنده خودشان و بسکتبال نباشد. من تا متوجه این ماجرا شدم هر سه را به فدراسیون دعوت و با آن‌ها صحبت کردم. به آن‌ها گفتم 13 سال با هم زندگی کردید و هم‌اتاقی بودید حالا چرا تحت تاثیر این رفتارها قرار گرفته‌اید. آن‌ها خودشان متوجه شدند و خدا را شکر تمام دلخوری‌ها در همان جلسه دور ریخته شد و ان‌شاءالله این جوانان بروند همانند سال‌های دیگر زیر پرچم مقدس ایران برای موفقیت کشور تلاش کنند. ما ملی‌پوشان باهوشی داریم که خیلی سریع‌ متوجه سوء استفاده‌ها شدند و اجازه ندادند این اتفاق بیش از این ادامه پیدا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.