با بهبود وضعیت سیاست خارجی کشور و احتمال لغو کامل تحریم‌های مربوط به پرونده هسته‌ای ایران، به نظر می‌رسد که وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز نسبت به این موارد و رونق دوباره تولید از این راه، خوش‌بین است.

نگاه وزارت صنعت به دوره پساتحریم با عینک خوش‌بینی

به گزارش ایسنا، مدتی است که صنعت کشور در رکود فرو رفته و بسیاری از تولیدکنندگان علاوه بر مشکل تامین نقدینگی از بازار فروش خود نیز گله‌مندند و حتی تولیدات خود را که در این سال‌ها با کاهش همراه بوده است نمی‌توانند به طور کامل به فروش برسانند.

اما در حالی که صنایع مختلف مشکل رکود را همچنان حس می‌کنند و این رکود در بخشی از صنایع و بازار فروش آن‌ها مثل لوازم خانگی و ... که بارها صنعتگران آن‌ها از مشکل فروش محصولات خود خبر داده‌اند و این روزها خبرهایی مبنی بر تعدیل نیروی زیاد در این صنایع هم به گوش می‌رسد به چشم می‌خورد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است که این وزارتخانه در این مدت به تمامی وظایف خود عمل کرده است و چشم امیدی هم به تاثیرات بهتر شدن وضعیت سیاست خارجی کشور دارد.

یزدانی – معاون منابع انسانی و امور استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت – با اشاره به آمار دقیقی که از وضعیت گروه‌های صنعتی مختلف در معاونت صنایع وزارتخانه موجود است، به ایسنا، گفت: ما مجموعه‌ای را در حوزه صنعتی و معدنی تحویل گرفتیم و رسالت‌مان راه‌اندازی واحدهای تعطیل یا در حال رکود بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون اقداماتی را که می‌توانستیم انجام دادیم، اظهار کرد: کارهایی مثل تزریق نقدینگی از طریق تعامل با بانک‌ها، اصلاح آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها و ... به نحو مطلوب انجام گرفته است و از سوی دیگر گلوگاه‌هایی که مانع سرمایه‌گذاری و عامل تقویت رکود بوده است را تا حد زیادی برطرف کرده‌ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ارائه لایحه خروج از رکود و حمایت از تولید به مجلس شورای اسلامی، گفت: با پیشنهاد وزارتخانه کارگروه تسهیل حمایت از تولید را هم دولت مصوب کرده است و به همه استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم.

یزدانی با ابراز امیدواری از برطرف شدن موانع پیش‌روی تولید گفت: البته مشکلات بخش تولید تنها با تامین منابع از اعتبارات داخلی انجام نمی‌شود و بخشی از آن هم مربوط به حضور سرمایه‌گذاری‌های مشترک و مستقیم خارجی است.

وی افزود: این موارد نیازمند حرکت در کشور است و مسیر حرکت دولت و وزارتخانه نیز بر همین روال است.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌ریزی‌هایی را برای دوره بعد از لغو احتمالی تحریم‌ها انجام داده و امید دارد که با بهبود اوضاع از این طریق بخشی از مشکلات صنایع حل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.