​سخنگوی جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه ائتلاف متجاوز عربی در عدن شکست خورده است، گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی دست به عملیات بزرگی خواهند زد که همه معادلات را تغییر خواهد داد.

انصارالله: معادلات را در عدن تغییر خواهیم داد/ ائتلاف عربی شکست خورده است

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش مردمی انصارالله یمن در سخنانی عنوان داشت: دستاوردهایی که ائتلاف متجاوز سعودی در عدن از آن دم می‌زند، یک درصد از پیشروی‌هایی نیست که ارتش یمن و کمیتة‌های مردمی به دست آورده‌اند و ترویج پیروزی که از سوی شبکه‌های مغرض مطرح می‌شود، یک اقدام رسانه‌ای و جنگ روانی و تلاشی برای بالا بردن روحیه دست نشانده‌هایشان است؛ چراکه علی‌رغم استفاده بسیار جنگنده‌ها و ناوهای جنگی دشمن شکست خورده‌اند.

 

وی در مصاحبه با شبکه المسیره گفت: نیروهای مهاجم که از گروه‌های مختلف از جمله القاعده به کار گرفته شده‌اند، در چند کیلومتری عدن حضور دارند و مناطقی که از گذشته تحت اشغال آنها بوده است و در هنگام خیز برداشتن گسترده آنها به سمت برخی از مناطق ارتش و کمیته‌های مردمی تلفات سنگینی را به آنها وارد کردند.

 

محمد عبدالسلام اخبار دروغین برخی شبکه‌های حامی عربستان در مورد کنترل بر "مثلث العند" در استان لحج و منتش را تکذیب کرد.

 

وی تصریح کرد: حمله متجاوزان در عدن پس از آن صورت گرفت که ما به توافق‌هایی با رهبران عالی‌رتبه در جنوب یمن دست یافتیم که به نفع مساله جنوب یمن بود و آنچه که از سوی متجاوزان در عدن صورت می‌گیرد تلاشی برای تحریف و ضایع کردن مساله جنوب یمن است.

 

وی خاطرنشان کرد: انصارالله بارها تاکید کرده‌ که حضورش در عدن و استان‌های جنوبی با هدف ضرر رساندن به جنوبی‌ها و مساله آنها نیست بلکه برای حفاظت از کشور در مقابل تحرکات القاعده است که هیچ‌کس نمی‌تواند منکر آن شود.

 

محمد عبدالسلام درخصوص گام‌های استراتژیک این جنبش نیز گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی دست به عملیاتی خواهند زد که به صورت کلی روند نبرد را تغییر خواهد داد و ارتش و کمیته‌های مردمی اجازه پیشروی القاعده و جنایت علیه مردم یمن را نخواهند داد. ارتش و کمیته‌های مردمی قوی از زمان آغاز تجاوز شده‌اند.

 

وی از مردم یمن و گروه‌های مختلف خواست تا از ارتش و کمیته‌های مردمی در تمامی استان‌ها و با تمام قدرت حمایت کنند.

 

محمد عبدالسلام همچنین در مصاحبه‌ای با پایگاه اینترنتی سبأ گفت: تحولات در عدن نشان داد که مزدوران متجاوزان و اعضای القاعده پذیرش مردمی در عدن یا مناطق دیگر ندارند.

 

سخنگوی انصارالله خاطرنشان کرد: اعلام آتش‌بس از سوی سازمان ملل، این نهاد را از این امر که در ادامه تجاوزات دست ندارد مبرا نمی‌کند، سازمان ملل چه موضعی نسبت به ائتلاف متجاوزی که عدم پایبندی خود را به این آتش‌بس اعلام و حتی حملات خود را در عدن تشدید کرده دارد؟ سازمان ملل تنها این زحمت را به خود داد که نسبت به نقض آتش‌بس اظهار تاسف کند و حتی طرف متجاوز را مسوول این اقدام نخوانده و این امر به نقش این سازمان بین‌الملل خلل وارد می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.