قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: رییس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش گفت: برابر قانون، افزایشی ۱۴ درصدی در میزان حقوقِ همه کارکنان نیروهای مسلح اعمال خواهد شد که خانوده ی شهدا و ایثارگران نیز در این زمره قرار دارند.

افزایش ۱۴ در صدی حقوق نیروهای مسلح در دستور کار قرار دارد!

به گزارش قدس انلاین، امیر سرتیپ دوم داود کاظمی در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسمِ اختتامیه همایش خانواده های شهدا و ایثارگران قرارگاه شمال غرب، در مشهد بیان داشت: جامعه هدف بنیاد ایثارگران ایران قریب به 240 هزار نفر است که از این تعداد 46 هزار از شهدای نیروی زمینی ارتش و 6 هزار نفر از آن ها شهدای پایور و مابقی شهدای وظیفه می باشند.

وی درباره افزایش حقوق خانواده شهدا و ایثارگران عنوان کرد: هر ساله احکام حقوقی خانواده شهدا و ایثارگران توسط مرکز حقوق و مزایای معاونت ارتش جمهوری اسلامی ایران صادر و به ستاد کل ارسال و سپس به بنیاد شهید ابلاغ می گردد. خوشبختانه در آخرین جلسه مدیران ستاد کل ایثارگران نیروهای مسلح ابلاغ شد که احکام حقوقی نیروهای مسلح براساس قانون جدید و به ویژه قانون جامع خدمات که در ماده 51 بر فوق العاده ایثارگری تاکید دارد، توجهی ویژه شود.

وی افزود: در این راستا احکامی متناسب با آن صادر و به ستاد کل نیروهای مصلح ارسال شد تا خانواده ی شهدا در فیش حقوقی جدید خود شاهد افزایش این مبلغ باشند.

امیر سرتیپ دوم کاظمی در باره میزان این افزایش حقوق بیان داشت: برابر قانون، افزایشی 14 درصدی در میزان حقوقِ همه کارکنان نیروهای مسلح اعمال خواهد شد که خانوده ی شهدا و ایثارگران نیز در این زمره قرار دارند. همچنین این افزایش حقوق شامل حال بازنشستگان نیروهای مسلح خواهد گردید.

وی همچنین افزود: همچنین برای جانبازان وظیفه ای که بر اساس ماده 38 از وزارت دفاع حقوق دریافت می کرده اند، احکام آن ها از سوی معاونت نیروی انسانی ایران صادر خواهد شد و پس از آن به ستاد کل و بنیاد شهید جهت عملیاتی شدن ابلاغ می گردد تا از امتیازات آن نیز بهره مند شوند.

رییس سازمان ایثارگران نیروی زمینی ارتش درباره مطالبات خانوده های ایثارگران بیان داشت: براساس قانون به میزان حقوق 30 ماه پایانی خدمت این افراد، مزایا پرداخت خواهد شد که این امر از سوی بنیاد شهید به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر عدم یکسان بودن حقوق و مزایای خانوده ی جانبازان و شهدا بیان داشت: بی شک بررسی این موضوع یکی از مواردی می باشد که در دستور کار قرار دارد. از این رو در پی یکسان نسبی آن هستیم. اما در این بین نمی توان به تماما یکسان سازی نمود. چرا که عواملی همچون میزان تحصیلات و سابقه کار وجود دارد که خود در میزان حقوق و مزایای افراد تاثیرگذار می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نادر IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
    4 0
    بنیادبه ماجانبازان زیر۲۵درصداعصاب بدترازداعش ظلم کرده
  • رضا IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    4 0
    واقعا این دولت و رژیم نیروهای مسلحشونو خیلی دوست دارن واقعا.
  • رضا کرمان IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
    8 0
    پرسنل قوه قضاییه وسازمان زندانها سال گذشته۵۰درصد افزایش حقوق داشتندوکارشون هم به سختی مانیست.ولی مانیروهای مسلح ازجانمون مایع میزاریم ولی حقوقمون ناچیزه.نمیگویم اونا زیاد میگیرن ولی ای کاش ماهم لااقل دو سوم اونا حقوق داشتیم
  • رضا IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    4 0
    مقایسه حقوق نظامیا بابقیه ارگانهای دولت واقعا قابل قیاس نیست درصورتی که پرسنل نیروهای مصلح دربدترین نقاط بابدترین شرایط وکمترین حقوق خدمت میکنن درصورتی که در کشورهای دیگر اینطورنیست حداقل حقوق ماهم به اندازه بقیه ارگانها کنید فعلا که هیچ افزایش حقوقی ندارید وفقط خقوق درجه دار رو به 80 الی90 اضافه گردید واقعا خجالت اوره
  • گمنام IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
    6 0
    من سرگرد یک ارگان نظامیم حقوقم برابر جاروکش محترم شهرداریه .واقعا که