حسین شاهسمند : قدس ویژه خراسان - پس از چاپ مطلبی با عنوان «بی‌مهری به ساکنان مسکن مهر همچنان ادامه دارد» در روز یکشنبه ۹۴/۴/۷  در روزنامه قدس،  ...

 قول استانداری برای حل مشکلات مسکن مهر گلبهار

این گزارش مورد توجه خوانندگان روزنامه و برخی از ساکنان مستقر در پروژه‌های مسکن مهر به طور ویژه قرار گرفت و برخی از مسؤولان نیز از این پروژه‌ها بازدید کردند، هر چند که تعداد پروژه‌هایی که امروزه با مشکل مواجه هستند، به گفته ساکنان، کم نیستند، ولی پرسش مهم اینجاست که چرا با توجه به بازدیدهای میدانی مسؤولان، این مشکلات همچنان پابرجاست و این در حالی است که دفتر فنی استانداری با هدف حل این مشکلات در هفته یک روز با حضور مسؤولان دستگاه‌های اجرایی و در محل خود این پروژه‌ها به رفع و رجوع این مشکلات می‌پردازند.

مسؤولان فقط شعار می‌دهند

یکی از ساکنان پروژه‌های مسکن مهر گفت: برخی از مسؤولان فقط شعار می‌دهند و اهل عمل نیستند و فقط کم کاری‌ها را به گردن همدیگر می‌اندازند و هیچ کس حاضر نیست مسؤولیتی بپذیرد.

زارع با انتقاد از کم توجهی مسؤولان به مشکلات ساکنان مسکن مهر گفت: بارها این مشکلات به مسؤولان شرکت عمران و دفتر فنی استانداری که از پروژه‌ها بازدیدی داشته‌اند، منعکس کرده‌ایم و قولهایی هم داده‌اند، ولی از حل این مشکلات خبری نیست.

وی، نبود کنتور برق، کوتاهی در آسفالت خیابانهای اصلی، فضای سبز، فضای آموزشی، مسجد و نانوایی را از جمله مشکلات مردم دانست و گفت: هیچ کس حاضر نیست به سهم خود قدمی در جهت حل این مشکلات بردارد و آنان می‌گویند، بودجه و اعتبار نداریم.

صفایی، یکی دیگر از خوانندگان روزنامه قدس با اشاره به سلسله گزارشهای این روزنامه درخصوص مشکلات ساکنان مسکن مهر می‌گوید: قرار بود کام مردم را با تحویل مسکن مهر به متقاضیان شیرین کنند، ولی امروزه برخی از مسؤولان با کم کاری‌های خود کام مردم را تلخ کرده‌اند و با تغییر دولت، مسؤولان عزم جدی برای حل این مشکلات ندارند.

وی با اشاره به صحبتهای معاون وزیر در امور مسکن مهر گفت: از یک طرف مصاحبه می‌کنند که دولت توجه ویژه به مسکن مهر دارد و خود را مکلف می داند که این پروژه‌ها را به پایان برساند، از یک سو مردم را در این پروژه‌ها به حال خود رها کرده‌اند.

جای خالی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گلبهار

یکی دیگر از ساکنان مسکن مهر با اشاره به برخی از تخلفات شرکتهای تعاونی می‌گوید: این شرکتها زیرمجموعه اداره تعاون قرار دارند، ولی با توجه به اینکه تعداد تعاونی‌ها در گلبهار بسیار زیاد است، متأسفانه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هیچ شعبه‌ای در گلبهار ندارد تا مردم بتوانند شکایتهای خود را از آن ناحیه پیگیری کنند.

روحی افزود: ما در محله فرهنگیان ساکن هستیم و کمبودهای زیادی داریم و معلوم نیست این کمبودها و کم کاری‌ها به کدام دستگاه برمی‌گردد و نمی‌دانیم تعاونی مقصر است، یا دستگاه‌های خدماتی دیگر.

*بازدید و تشکیل جلسه ویِژه به منظور بررسی مشکلات مسکن مهر

نماینده مردم چناران در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با تأیید مشکلات مردم در پروژه‌های مسکن مهر گفت: متأسفانه برخی از دستگاه‌ها نمی‌خواهند مسؤولیتی بپذیرند و به وظیفه خود عمل کنند.

محمد دهقان با اشاره به برگزاری جلسه با حضور مسؤولان در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این جلسه بسیاری از مشکلات مردم مطرح و قرار شد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی به مشکلات تعاونی‌ها در گلبهار استقرار پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی گلبهار نیز در این خصوص به خبرنگار ما گفت: از آن جایی که مشکلات در پروژه‌های مسکن مهر، هم در بخش فنی و هم در بخش زیرساختها وجود دارد که روزنامه قدس نیز برخی از آنها را منعکس کرده است، به اتفاق نماینده مردم در مجلس شوراي اسلامي به صورت میدانی از پروژه‌های مسکن مهر بازدید به عمل آمد.

وی با بیان اینکه مشکلات مردم در پروژه‌های مسکن مهر در جلسه ای با حضور نماینده مردم در مجلس و تعدادی از مدیران پرداخته شد، گفت: قرار شد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شعبه‌ای را در گلبهار راه‌اندازی کند و نمایندگان اتحادیه‌ها نیز در گلبهار مستقر شوند و پاسخگوی مشکلات مردم باشند.

مشکلات مطرح شده را پیگیری می‌کنیم

مدیرکل دفتر فنی استانداری نیز در تماس تلفنی با خبرنگار قدس، با تشکر از این روزنامه گفت: مشکلاتی که در گزارش آمده بود، مورد تأیید ما هم هست و ما با جدیت پیگیر حل این مشکلات هستیم.  محسن کوهی از حل مشکلات روشنایی پروژه‌های مسکن مهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: قول داده شده که مشکلات روشنایی در پروژه‌های مسکن مهر بزودی برطرف شود.

نماینده استاندار در مسکن مهر به بازدیدهای صورت گرفته کارشناسان دفتر فنی از پروژه‌های مسکن مهر اشاره کرد و با بیان اینکه از پایان سال 92 تاکنون 32 بازدید به صورت هفتگی و یا دو هفته یک بار به اتفاق مدیران دستگاه‌های اجرایی از پروژه‌های مسکن مهر گلبهار صورت پذیرفته است، گفت: تاکنون براساس همین بازدیدها بخشی از مشکلات مردم برطرف شده و برخی دیگر از مشکلات به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی برمی‌گردد که پیگیر تخصیص این اعتبارات هستیم.

محسن کوهی با بیان اینکه 120 هزار واحد مسکن مهر با پیشرفت متوسط 85 درصد در استان در حال ساخت است، گفت: از این تعداد 40 هزار واحد در گلبهار در حال ساخت است.

وی پیشرفت متوسط پروژه‌هایی که توسط تعاونی‌ها در گلبهار در حال انجام است را 79 درصد اعلام کرد و گفت: این پیشرفت در قراردادهای سه جانبه 81 درصد و در خود مالکیت 82 درصد است که پیشرفت متوسط پروژه‌های گلبهار در مقایسه استانی از رقم کمتری برخوردار است.

برخی از پروژه‌ها به صورت غیرفنی اجرا شده است

مدیرکل دفتر فنی استانداری در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره وظیفه نظارتی این دفتر و اجرای غیرفنی برخی از پروژه‌ها و ضرر و زیان وارده به مردم گفت: پیمانکاران در هر شرایطی موظف هستند که عملیات اجرایی را به صورت فنی اجرا کنند و تاکنون برخی از پیمانکاران نیز خلع رتبه شده‌اند و دیگر قادر به انجام کاری نیستند.

وی به وظیفه نظارتی ناظران نظام مهندسی در پروژه‌های مسکن مهر اشاره کرد و با مهم خواندن این نظارتها گفت: اگر در پروژه‌ها ناظران در نظارت خود کوتاهی کرده باشند و تذکرات لازم را به موقع نداده باشند، قطعاً با آنها نیز برخورد قانونی صورت می‌گیرد و آنها به شورای انتظامی معرفی می‌شوند.

بسته شدن پرونده مسکن مهر تا پایان سال 94 با تخصیص اعتبار

مدیرکل دفتر فنی استان با بیان اینکه اگر اعتبارات لازم به پروژه‌های مسکن مهر اختصاص یابد، این ظرفیت در استان وجود دارد که پرونده مسکن مهر تا پایان سال 94 بسته شود گفت: با شرایط فعلی بعید به نظر می‌رسد اعتبارات لازم تخصیص پیدا کند، ولی اگر از این حیث مشکلی نباشد، پرونده مسکن مهر استان تا پایان سال 94 مختومه می‌شود.

وی با اشاره به انعکاس مشکلات مردم در حوزه مسکن مهر در روزنامه قدس به جلسه سیزدهم تیرماه در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: با جدیت نماینده مردم چناران و گلبهار در مجلس شورای اسلامی، جلسه‌ای با حضور مسؤولان و نمایندگان اتحادیه‌ها برگزار شد و مشکلات مردم در تعاونی‌ها که منعکس شده بود، مورد بررسی قرار گرفت و ما هم پیگیر این مشکلات هستیم.

وی از مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست با توجه به تعهدات قبلی هر چه سریعتر جهت حل مشکلات تعاونی‌ها و مردم شعبه‌ای در گلبهار دایر و به حل مشکلات مردم در این شهر کمک کنند.

وی به جلسه اخیر خود با معاون وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و با بیان اینکه وام مسکن مهر از 25 میلیون تومان به 30 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، گفت: در این جلسه مقرر شد این افزایش قیمت به 4500 واحد مسکن مهر در استان اختصاص یابد که ما پیگیر قول معاون وزیر مسکن در امور مسکن مهر هستیم.

وی گفت: اگر ساکنان مسکن مهر از کوتاهی شرکت عمران و تعاونی‌ها و یا دستگاه‌های خدمات رسان دیگر شکایتی دارند، به دفتر فنی استانداری ارایه تا آنها را پیگیری کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.