قدس آنلاین – سبزوار : سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  شهرستان جوین گفت : تاکنون چهار هزار و ۸۱۷ جلد سند مالکیت برای واحدهای مسکونی و اماکن روستایی این شهرستان صادر و تحویل متقاضیان شده است.

صدور بیش از  چهار هزار و ۸۰۰ جلد سند مالکیت برای اماکن روستایی جوین

غلامعلی رستم نیا در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار افزود: این تعداد سند در 38 روستای بیش از 20 خانوار دارای تهیه طرح هادی این شهرستان صادر شده که 286 جلد آن طی سال گذشته و مابقی مربوط به سال های قبل از آن بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون 182 پرونده برای صدور سند مالکیت اماکن روستایی در شهرستان جوین تشکیل شده اظهار داشت : صدور 500 جلد سند مالکیت اماکن روستایی برای امسال پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ مشکلی برای صدور سند مالکیت وجود ندارد و صدور سند بیش از سهمیه تعیین شده امکان پذیر است ، با تاکید به قانون صدور سند مالکیت برای شهرهای کمتر از 25 هزار نفر نیز یاد آور شد : برای شهر نقاب تاکنون 687 جلد سند مالکیت صادر و تحویل متقاضیان شده است.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جوین با اشاره به آغاز صدور سند برای شهر نقاب جوین از سال 1392 با تاکید بر اینکه از این تعداد سند صادر شده 571 جلد سند مالکیت مربوط به سال گذشته بوده است خاطر نشان کرد : شهرستان جوین سال گذشته رتبه اول استان در صدور سند مالکیت شهر های زیر 25 هزار نفر براساس سهمیه تعیین شده را کسب کرد.

وی هویت بخشی به مالکیت بخش خصوصی، تثبیت و رسمیت بخشیدن به مالکیت اماکن، کاهش معضلات بویژه مشکلات مربوط به نزاع های اجتماعی مربوط به مالکیت اراضی و جذب تسهیلات مالی را از مزیت های طرح سند دار کردن اماکن روستایی و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر عنوان کرد.

رستم نیا  همچنین با بیان اینکه در این طرح بنیاد مسکن به عنوان نماینده مردم کارهای لازم برای صدور سند مالکیت را انجام می دهد اضافه کرد : در این راستا پیمانکاران مربوطه به روستاها مراجعه کرده و در هماهنگی با دهیاران نسبت به تشکیل پرونده اقدام می کنند.

وی با اشاره به مزایای این طرح گفت: علاوه بر اینکه از رفت و آمد به ادارات و مراجعات متعدد برای متقاضیان کاسته می شود، هزینه های صدور سندمالکیت نیز به میزان یک چهارم برای متقاضیان کاهش می یابد.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جوین در عین حال  استقبال برای دریافت اسناد مالکیت اماکن روستایی و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر در این شهرستان را مطلوب ارزیابی کرد. / انتهعای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.