عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: موضوع تشکیل کمیسیون ویژه بررسی توافق هسته‌ای در کمیسیون امنیت بررسی شد و اکثریت اعضا نسبت به تشکیل این کمیسیون اعتراض داشتند و کمیسیون امنیت را کمیسیون اصلی برای بررسی آن می‌دانستند.

اعتراض کمیسیون امنیت مجلس به تشکیل کمیسیون ویژه برای بررسی توافق هسته‌ای
به گزارش قدس آنلاین، سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به رأی نمایندگان به تشکیل کمیسیون ویژه بررسی توافق هسته‌ای در مجلس گفت: آیین‌نامه داخلی مجلس این اجازه را می‌دهد که در  ارتباط با مسائل مهم کمیسیون ویژه تشکیل شود و نمایندگان نیز با حداقل 15 امضا این موضوع را به صحن علنی پیشنهاد و نمایندگان نیز به آن رأی می‌دهند مطابق آیین‌نامه نیز این اجازه را به نمایندگان داده است.

وی افزود: در جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی بحث مفصلی راجع به موضوع تشکیل کمیسیون ویژه برای بررسی توافق هسته‌ای شد و اکثریت اعضای کمیسیون امنیت ملی نسبت به این موضوع به شدت اعتراض داشتند و معتقد بودند بحث توافق موضوعی نبود که به کمیسیون دیگری مربوط شود و باید در کمیسیون امنیت ملی به عنوان کمیسیون اصلی در مورد آن بحث و گفت‌و‌گو می‌شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: من فکر نمی‌کنم که هدف خاصی در ورای تشکیل کمیسیون ویژه برای بررسی توافق هسته‌ای باشد چرا که افرادی هم که این پیشنهاد را امضا کردند افرادی هستند که اغلب در مباحث حضور داشتند و در جلسات کمیسیون امنیت ملی هم شرکت می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ در جلسه علنی روز گذشته مجلس با پیشنهاد تعدادی از نمایندگان و تصویب مجلس مصوب شد تا کمیسیون ویژه‌ای برای بررسی موضوع توافق هسته‌ای ایران و 1+5 تشکیل شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.