قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد سلامی آذربایجان‌شرقی از ارسال ۱۷۱ اثر به دبیرخانه نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران خبر داد.

۱۷۱ اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران ارسال شد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، علی‌اکبر صفی‌پور اظهار داشت: 171 اثر در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی  از 25 استان و 56 شهر کشور به دبیرخانه نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران ارسال شده است.

وی گفت: آثار ارسالی توسط هیات بازبینی این جشنواره که متشکل از فرهاد دیرنگ، یعقوب صدیق جمالی، احمد رجب‌پور، علیرضا آقازاده و داریوش آشوری هستند،‌ درحال بازبینی است و نتایج آن تا یازدهم مردادماه جاری اعلام می‌شود.

صفی‌پور خاطرنشان کرد: تئاتر هنری بی‌واسطه است و چون ارتباط مخاطب با هنرمند در نمایش، رودررو است؛  تاثیرگذاری،‌ کنش و واکنش متقابل دارد و براین اساس هنرمندان این عرصه باید تامل و دقت بیشتری در انتخاب متون داشته باشند و در این جشنواه که زمان اصلی‌ترین شاخصه‌ی آن است،‌باید هنرمندان به گیرا و موجز بودن پیام نمایش توجه بیشتری کنند.

گفتنی است نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، در راستای تحقّق شعار سال 1394، به نام سال «دولت و ملّت، همدلی و همزبانی» و نیز با توجّه به اعلام سال 94 به عنوان «سال تئاتر» توسّط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و برای تحقّق سیاست‌های راهبردی وزارت ارشاد در جهت رشد فرهنگ و سنن و آداب و رسوم بومی، برگزار می‌گردد.

این جشنواره در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی و با موضوعاتی شامل تبیین زمینه‌های همدلی و همزبانی  دولت و ملت،  توجه به مبانی وشاخص‌های فرهنگ و سنن بومی هر منطقه  با تأکید بر نمادهای فرهنگی،  از جمله پوشش و آداب و رسوم محلی، پرداختن به ارزش‌های ایثار و شهادت در عرصه‌های مختلف، از جمله دفاع مقدس و نهضت‌های مذهبی و ملی در مناطق  مختلف کشور، تبیین زمینه‌های تقویت صلح جهانی،  توجه به محیط زیست وآموزش غیرمستقیم حفظ و نگهداری ازآن،با اولویت حفظ و نگهداری منابع طبیعی  و تبیین زمینه‌های تقویت  حس نوع‌دوستی و مشارکت‌های اجتماعی، به ویژه هنگام وقوع بلایای طبیعی برگزار می‌شود.

نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر از 23 تا 27 مرداد ماه در شهرستان اهر برگزار خواهد شد و نمایش های راه یافته به بخش مسابقه در شهرستان‌های کلیبر، هریس، ورزقان، هوراند، جلفا و خدآفرین  اجرا می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.