استاندار مرکزی گفت: موفقیت در مذاکرات هسته‌ای به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ همواره سربلند ایران و انقلاب اسلامی به ثبت خواهد رسید.

موفقیت در مذاکرات هسته‌ای نقطه عطفی در تاریخ ایران و انقلاب است

به گزارش ایسنا،محمود زمانی قمی روز گذشته در جلسه شورای اداری استان مرکزی، ضمن تبریک پیروزی دیپلماسی ایران در عرصه بین‌المللی، گفت: از ابتدای شکل‌گیری مذاکرات، مقام معظم رهبری نقش والا و بی بدیلی در هدایت تیم مذاکره کننده داشته‌اند.

وی افزود: عطش تیم 1+5 و آمریکا برای گفت وگو با ایران نشان از منزلت رفیع انقلاب اسلامی در منطقه و جهان اسلام دارد.

زمانی با اشاره به شرایط قبل از مذاکرات هسته‌ای، تصریح کرد: چندین بیانیه و قطعنامه ذیل فصل هفت شورای امنیت علیه ملت ایران صادر ‌و کشور ما متهم به اخلال در نظم جهانی شد و در نهایت ذیل این قطعنامه‌ها بزرگترین ستم و جفا علیه ملت ایران به کشور ما تحمیل گردید.

استاندار مرکزی در ادامه به سخنان رئیس جمهور پس از این مذاکرات اشاره و افزود: به برکت اسلام و انقلاب اسلامی و دعای خیر ملت برای اولین بار، کشور ایران و انقلاب اسلامی سرافرازانه از ذیل فصل هفت شورای امنیت خارج شد و توانست برتری خود در منطقه را به رخ جهانیان بکشاند.

وی با اشاره به بیانات رییس جمهور اظهار کرد: طبق سخنان رئیس جمهور، در مذاکرات چهار هدف دنبال شد که عبارتند از حفظ توانمندی و فناوری هسته‌ای کشور، لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی، لغو قطعنامه‌های غیرقانونی شورای امنیت سازمان ملل و خروج پرونده هسته‌ای ایران از فصل هفت منشور سازمان ملل.

زمانی ادامه داد: این پیروزی به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ همواره سربلند ایران و انقلاب اسلامی ثبت خواهد شد.

استاندار مرکزی با اشاره به شرایط سخت استقرار دولت و زمین ماندن بسیاری از امور، گفت: ایران پس از انقلاب دو بار تجربه رشد منفی اقتصادی داشته است، یکبار در زمانی که دشمنان به مرزهای ایران اسلامی حمله کردند و قیمت نفت تا منفی دو درصد کاهش پیدا کرد.

 

وی افزود: این رکود بار دیگر در سال 1391 روی داد که به رغم داشتن 700 میلیارد دلار درآمد نفتی، رشد نقدینگی شدیدی همراه با نرخ تورم 40 درصدی اتفاق افتاد.

 

زمانی قمی اظهار کرد: با سود 20 درصدی حاصل از سرجمع تخلف هشت هزار میلیارد تومانی بابک زنجانی و تخلف 20 میلیارد دلاری صرافی در دولت‌های نهم و دهم می توان سه هزار کیلومتر بزرگراه دارای مشکل را اصلاح کرده و علاوه بر ایجاد شبکه ریلی برقی تهران – قم – اصفهان، خسارات تصادفات جاده‌ای را کاهش داد.

 

وی افزود: در سال های گذشته 890 هزار کارمند جدید در دولت بکار گرفته شده‌اند که از این تعداد، استخدام 490 هزار نفر خلاف قانون است و در واقع با هزینه حقوق آنها می‌توان بسیاری از مشکلات عمرانی را حل کرد.

 

استاندار مرکزی اظهار کرد: از آنجا که معتقدیم این انقلاب همیشه حمایتی بیشتر از آنچه که دیده می‌شود، دریافت می‌کند و با تدبیر به پیش می‌رود، طی سال‌های آینده نیز در همه زمینه‌ها با شرایط بهتری پیش خواهیم رفت.

 

زمانی قمی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: استان مرکزی دارای پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های فراوان آماده رشد است، اما این استان علاوه بر جنگ تحریمی در جنگ تحمیلی نیز در خط مقدم تأثیرپذیری قرار داشته است.

 

وی افزود: تدوین سند چشم انداز توسعه استان باید در عرصه های کشاورزی، صنعت، گردشگری و... دیده شود. راه حل های مورد نظر در این راستا مجهول نیستند و تحقق آنها مهم است.

 

استاندار تصریح کرد: باید مشکلات واحدهای صنعتی روشن شده و منشاء و ریشه مشکلات بررسی شود.

 

وی تأکید کرد: مشکل آلودگی هوای استان از مسائل حساسی است که باید بررسی شده و منشاء آلودگی مشخص شود.

 

زمانی همچنین بر مشخص شدن نقشه راه توسعه استان تأکید و بیان کرد: مسئله تعرض به اماکن گردشگری، مشکل شهرک صنعتی، 70 قله و مشکلات عمده که رفع آنها در کانون اختیارات دولت است، باید توسط فرمانداران شهرستان‌ها شناسایی، بررسی و حل شود.

 

وی با بیان اینکه استان مرکزی مستثنی از قاعده کلی کشور نیست، افزود: اقتصاد و معیشت مردم، اصلی‌ترین هدف دولت تدبیر و امید در این استان است.

 

زمانی خاطرنشان کرد: از سیاست‌های رئیس جمهور تعامل و همکاری با همه ارگان‌ها، دستگاه‌ها و مسئولین است و جهت تحقق سیاست‌های دولت تلاش کرده و از ابزارهای آن بهره خواهیم برد.

 

وی در مورد تغییرات مدیران استانی گفت: این تغییرات طبیعی بوده و جابجایی‌ها با حفظ کرامت و منزلت اشخاص انجام می‌گیرد. در این راستا به هیچ وجه سیاست‌های هشت سال پیش تکرار نخواهند شد.

 

زمانی با اشاره به قرار گرفتن در سال برگزاری انتخابات مجلس، تصریح کرد: واضح است که نامزدها نباید از امکانات دولتی و عمومی برای تبلیغات استفاده کنند.

 

استاندار مرکزی با تأکید بر حضور فعال مدیران در دستگاه‌های اجرایی گفت: در طول سال بازدیدهای سرزده از دستگاه‌های اجرایی صورت خواهد گرفت.

 

به گزارش ایسنا، سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: شاخصه‌های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران توجه به نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی تأکید کرد: مسئولین باید با عزم جدی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را آن طور که شایسته است، احیا کنند. این موضوع لازم الاجراست و آیین نامه اجرایی آن باید زودتر در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تصویب شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.