رییس مجلس شورای اسلامی برجسته کردن اشکالات توافق هسته ای ایران و کشورهای گروه ۱+۵ را مایه اختلاف و دو دستگی در کشور ذکر کرد.

برجسته کردن اشکالات توافق هسته ای مایه اختلاف و دودستگی در کشور است

 به گزارش ایرنا، علی لاریجانی در آیین معارفه استاندار قم در تالار معصومیه استانداری قم افزود: اگر بخواهیم دنبال اشکالات توافق هسته ای بگردیم و آن ها را برجسته کنیم منشاء اختلاف است و نفعی عاید کشور نمی شود و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب به درستی در نماز عید فطر فرمودند مساله هسته ای نباید مایه دو دستگی در کشور شود.


وی اظهار داشت: نوع دیگری از نگاه به مساله مهم ملی اخیر که در کشور رخ داده آن است که جمع بندی مذاکرات را دستاوردی ملی در نظر گرفته و آن را مایه حرکت آینده کشور قرار دهیم.

وی تاکید کرد: تمام دقت نظرها در چارچوب مذاکرات باید در گذشته صورت می گرفت و حال اگر اشکالاتی وجود دارد باید دست مایه ای شود که در مقام اجرا آن ها را حل کنیم نه این که اشکالات را مایه اختلاف کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حوزه اقتصاد باید فضای کار و تلاش در کشور بوجود آید و دولت در این زمینه می تواند نقش زیادی داشته باشد.

وی ادامه داد: دستاورد هسته ای باید زمینه ای برای رونق تولید کشور شود نه این که زمینه ای برای توزیع شود و شرایط کشور از نظر نقدینگی به گونه ای هدایت شود که تورم را دامن زند.

وی افزود: دستاورد هسته ای هم چنین باید زمینه ای برای توانمند سازی جمهوری اسلامی در حوزه اقتصاد، فرهنگ، علوم و در حوزه دفاع شود تا مردم ثمره آن را ببینند و پایه اول در این نوع تفکر آن است که همه افراد همدلانه با هم کار کرده و ضعف های هم را جبران کنند نه آن که دیگران را از اسلام خارج کنند، خود را اسلام مجسم دانسته و به همدیگر اتهام بزنند.

لاریجانی با اشاره به این که همه کسانی که در جمهوری اسلامی کار می کنند به انقلاب اسلامی تعصب دارند، تاکید کرد: گرچه ممکن است درجات این تعصب مختلف باشد اما باید شاهد هم افزایی برای رفع مشکلات کشور باشیم.

وی ادامه داد: اگر امروز رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ابراز نگرانی می کند به دلیل این است که توافق هسته ای باعث قدرت ایران می شود و برخی کشورهای منطقه نیز به اشتباه افتاده اند، لذا تاکید می کنیم که باید از بستر بوجود آمده برای توانمند سازی کشور استفاده کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: برخی مسوولان آمریکایی حرف های نسنجیده ای می زنند که برای دولت آمریکا افتخاری نیست به عنوان ابرقدرت خود را در برابر رژیم جعلی اسرائیل خفه کند و به برخی مسائل سرپوش گذاشته و این قدر خود را کوچک کند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی با دقت مساله هسته ای را دنبال می کند و این در حالی است که راهبرد انتخاب شده برای آن با دقت نظر و شرایط موضوع هسته ای و شرایط دیگر کشور درست بود.

لاریجانی گفت: امیدواریم جمع بندی مذاکرات هسته ای در مقام اجرا نیز با همین دقت دنبال شود چرا که موجودات موذی بین المللی فعال هستند و یکی از وزیران امورخارجه کشورهای منطقه که نام اسلامی همراه خود دارد افتخار کرده بود که هشت ماه پیش آمریکا را تهدید کرده است که برای توافق دست نگه دارند تا آن ها قیمت نفت را آنقدر پایین آورند که جمهوری اسلامی مجبور به تسلیم شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گریزی نیز به مسائل استان قم زد و گفت: مدیران استانی باید زمان را خوب دریابند و با استاندار جدید همکاری کنند و در حقیقت امروز باید بین مناطق کشور مسابقه در توسعه وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: استاندار جدید قم در فرصت یک تا دو ماهه آینده باید ارزیابی دقیقی از شرایط قم از نظر صنعت، معدن، کشاورزی ، فرهنگ، آموزش عالی و نیازهای شهری پیدا کند و دراین راستا باید از کمک مدیران استان نیز بهره ببرد.

لاریجانی بیان داشت: استاندار قم باید راهبرد درستی نسبت به مسائل استان با کمک مدیران تهیه کند و در نظر داشته باشد که قم استانی است که مرکز تشیع محسوب شده، حوزه علمیه و مراجع در این استان قرار دارند و نظرات آن ها همواره برای اعتلای قم مفید و سازنده بوده است.

وی افزود: در حوزه دامداری بخش زیادی از افراد قم در این شغل مشغول هستند لذا باید کشاورزی و دامداری با وضعیت آب و هوایی موجود مورد حمایت قرار گیرد همچنین تغییر الگوی کشت را در قم داشته باشیم و نیز روش آبیاری تحت فشار در قم پیگیری شود.

رییس مجلس اظهار داشت: سیستم های گلخانه ای برای قم فوق العاده مفید است چرا که در آن آب کمی استفاده می شود و نیروهای کار جوان نوآوری خوبی در این زمینه دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به مزیت های قم، استعدادهای خوبی در کشور است که علاقه مند به سرمایه گذاری در قم هستند و برای اشتغال در قم راهی جز سرمایه گذاری در بخش های توریستی، صنعت، معدن و سایر امور چون فرش نداریم.

وی ادامه داد: مراوداتی که پس از توافق هسته ای در سیاست خارجی انجام شده است گشایشی برای صادرات فرش را بوجود می آورد و باید از این ظرفیت استفاده کرد و فرش می تواند موتور تولید صدها هزار نفر در کشور باشد.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: تولیدات فرش قم در کشورهای مختلف بی نظیر بوده است و اکنون فضای بین المللی برای صادرات فرش به شرایط خوبی نزدیک می شود.

در این آیین که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد، سید مهدی صادقی به عنوان استاندار جدید قم معرفی شد و از خدمات حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی منش استاندار پیشین قم تجلیل به عمل آمد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
    0 0
    وقتي كارشناساني مثل آقاي لاريجاني در مجلس دست روي دست گذاشته و همچون سنوات قبل رويه ساكتين را در پيش گرفته اند ، چه كسي بايد جواب اين همه ادعايي كه اين روز ها در مورد برد ايران ميشود را بدهد . آيا بيان خيالپردازانه و غلو بيش از حد در مورد برد ، مايه وحدت و يك دستگي است و نقد و هشدار هاي دلسوزانه عامل دو دستگي ؟ جناب لاريجاني شما در مورد ايجاد وحدت تئوري پردازي نفرماييد كه از الان نمره كمتر از ده تان مشخص است . وقتي بايد مي گفتيد ، سكوت كرديد الان هم مردم را به سكوت دعوت مي كنيد پس كي قرار است شما ناني كه بدست مي آوريد را حلال كنيد ؟